Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Illegalen krijgen voorrang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126255)

Vorenus 15 juli 2009 16:09

Illegalen krijgen voorrang

Citaat:

Sinds 1 oktober vorig jaar worden gezinnen met kinderen zonder papieren niet meer in gesloten centra ondergebracht in afwachting van hun verwijdering uit het land, maar in aparte woningen. De minister kreeg van de Regie der Gebouwen hiervoor oude rijkswachterswoningen ter beschikking gesteld: drie in het Oost-Vlaamse Zulte en zes appartementen in het Waals-Brabantse Tubize. Daar komen nu dus nog eens vier woningen bij in de Blokstraat in Sint-Gillis-Waas.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...lis-Waas.dhtml

Wat is er mis met gesloten instellingen voor illegalen? Ze mogen blij zijn dat ze een bed, 3 maaltijden per dag en verzorging krijgen.

Maar blijkbaar is dit niet genoeg, ze krijgen nu nog een woning erbij.

Dit is weer een vernedering voor de werkende mens hier die moet zwoegen voor een onderdak, laat staan voor een eigen huis.

Net zoals voor de eigen bevolking die op rampzalige lange wachtlijsten staan voor een sociale woning.

Wanneer krijgen we een regering die handelt voor de eigen bevolking en niet voor gelukzoekers en illegalen?

Vorenus 15 juli 2009 18:03

Men vergeet ook één zaak, de kinderen gaan naar een lokale school en opeens kan men hen het land niet meer uitzetten.

Astar 15 juli 2009 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231361)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...lis-Waas.dhtml

Wat is er mis met gesloten instellingen voor illegalen? Ze mogen blij zijn dat ze een bed, 3 maaltijden per dag en verzorging krijgen.

Maar blijkbaar is dit niet genoeg, ze krijgen nu nog een woning erbij.

Dit is weer een vernedering voor de werkende mens hier die moet zwoegen voor een onderdak, laat staan voor een eigen huis.

Net zoals voor de eigen bevolking die op rampzalige lange wachtlijsten staan voor een sociale woning.

Wanneer krijgen we een regering die handelt voor de eigen bevolking en niet voor gelukzoekers en illegalen?

Die mensen "krijgen" geen woning ze worden ondergebracht in die woningen ( is trouwens al een tijdje zo) tot dat ze gerepatrieerd worden. Met andere woorden een aantal dagen tot weken.

Vorenus 15 juli 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 4231517)
Die mensen "krijgen" geen woning ze worden ondergebracht in die woningen ( is trouwens al een tijdje zo) tot dat ze gerepatrieerd worden. Met andere woorden een aantal dagen tot weken.

Krijgen, ondergebracht worden is in dit geval hetzelfde.

Astar 15 juli 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231513)
Men vergeet ook één zaak, de kinderen gaan naar een lokale school en opeens kan men hen het land niet meer uitzetten.

Niet juist, families met kinderen kunnen ook gerepatrieerd worden, alleen is het wat moeilijker nu aangezien ze niet meer mogen opgesloten worden in gesloten centra in afwachting van repatriëring. Vandaar het idee achter die "open huizen" in afwachting van repatriëring.

Vorenus 15 juli 2009 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 4231524)
Niet juist, families met kinderen kunnen ook gerepatrieerd worden, alleen is het wat moeilijker nu aangezien ze niet meer mogen opgesloten worden in gesloten centra in afwachting van repatriëring. Vandaar het idee achter die "open huizen" in afwachting van repatriëring.

Ik vind het gewoon een schande, er zijn autochtonen die jaren moeten wachten voor een sociale woning of door het OCMW niet geholpen worden en illegalen gaat men "onderbrengen" in volledig uitgeruste huizen.

Illegalen behoren in gesloten opvangcentra's, zo zijn we zeker dat ze niet ontsnappen nadat ze een briefje krijgen met de zoveelste uitwijzing.

Astar 15 juli 2009 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231523)
Krijgen, ondergebracht worden is in dit geval hetzelfde.

Neen dat is niet hetzelfde he, ze verblijven daar tot ze gerepatrieerd worden.

Vorenus 15 juli 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 4231533)
Neen dat is niet hetzelfde he, ze verblijven daar tot ze gerepatrieerd worden.

Ze krijgen het toch toegewezen tot hun "repatriëring".

Astar 15 juli 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231531)
Ik vind het gewoon een schande, er zijn autochtonen die jaren moeten wachten voor een sociale woning of door het OCMW niet geholpen worden en illegalen gaat men "onderbrengen" in volledig uitgeruste huizen.

Illegalen behoren in gesloten opvangcentra's, zo zijn we zeker dat ze niet ontsnappen nadat ze een briefje krijgen met de zoveelste uitwijzing.

Het gaat over illegale families. Kijk het is het een of het ander he, wanneer vroeger kinderen in gesloten centra zaten was er van de publieke opinie protest van jewelste. Nu dat er al een tijdje het systeem bestaat van die opvanghuizen is het weer niet goed 8O

Vorenus 15 juli 2009 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 4231538)
Het gaat over illegale families. Kijk het is het een of het ander he, wanneer vroeger kinderen in gesloten centra zaten was er van de publieke opinie protest van jewelste. Nu dat er al een tijdje het systeem bestaat van die opvanghuizen is het weer niet goed 8O

Er was en is geen publieke protest tegenover gesloten instellingen, deze protesten kwamen enkel van linkse pro-illegalen sektes.

Astar 15 juli 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231639)
Er was en is geen publieke protest tegenover gesloten instellingen, deze protesten kwamen enkel van linkse pro-illegalen sektes.

Dan leest en kijkt u andere media dan ik :-)

Another Jack 15 juli 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231639)

Was er nu wel of geen protest?
Of is protest enkel reeël wanneer jij het er mee eens bent?

Vorenus 15 juli 2009 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4231689)
Was er nu wel of geen protest?
Of is protest enkel reeël wanneer jij het er mee eens bent?

Een paar linkse rakkers die protesteren is geen vertegenwoordiging van heel Vlaanderen, laat staan België.

Another Jack 15 juli 2009 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231692)
Een paar linkse rakkers die protesteren is geen vertegenwoordiging van heel Vlaanderen, laat staan België.

Niet dat ik met die betogers akkoord ga, maar volgens mij zijn protestacties nooit een vertegenwoordiging van heel Vlaanderen of België.

Kan ook moeilijk als je er even over zou nadenken.

Vorenus 15 juli 2009 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4231700)
Niet dat ik met die betogers akkoord ga, maar volgens mij zijn protestacties nooit een vertegenwoordiging van heel Vlaanderen of België.

Kan ook moeilijk als je er even over zou nadenken.

Maar Astar deed alsof dat zo was.

Ik vind niets erg aan een gesloten instelling.

Another Jack 15 juli 2009 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231707)
Maar Astar deed alsof dat zo was.

Ik vind niets erg aan een gesloten instelling.

Het gaat hier niet over u, maar wetten die bepalen dat kinderen van vluchtelingen niet als dusdanig mogen worden opgesloten.

Vorenus 15 juli 2009 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4231724)
Het gaat hier niet over u, maar wetten die bepalen dat kinderen van vluchtelingen niet als dusdanig mogen worden opgesloten.

Welke wetten?

Zover dat ik weet mogen moeders hun kinderen bijhouden in de gevangenis tot de kinderen 3 jaar oud zijn.

Bovendien worden de illegalen niet opgesloten in de letterlijk zin, ze mogen het domein niet verlaten.

Another Jack 15 juli 2009 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231730)
Welke wetten?

Zover dat ik weet mogen moeders hun kinderen bijhouden in de gevangenis tot de kinderen 3 jaar oud zijn.

Bovendien worden de illegalen niet opgesloten in de letterlijk zin, ze mogen het domein niet verlaten.

:roll:Gevangenen worden ook niet opgesloten, ze mogen alleen hun cel niet verlaten...

Vorenus 15 juli 2009 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4231741)
:roll:Gevangenen worden ook niet opgesloten, ze mogen alleen hun cel niet verlaten...

Opgesloten zijn in een cel of een domein niet mogen verlaten zijn 2 verschillende zaken.

Astar 15 juli 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4231730)
Welke wetten?

Dat is een beslissing die genomen is op 1 oktober 2008 door de minister van migratie- en asielbeleid.
De Dienst Vreemdelingenzaken huisvest de families met kinderen in afwachting van hun uitwijzing in drie huizen in Olsene, Zulte en sinds vandaag ook in Sint Gillis Waas.
De gezinnen verblijven er gemiddeld twee weken door, en worden intensief begeleid door 'coaches' van de DVZ.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be