Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het ultieme hoofddoek-artikel! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126263)

drosophila 15 juli 2009 21:26

Het ultieme hoofddoek-artikel!

Deze week staat er in Knack een bijzonder straf artikel over de hoofddoek en het al dan niet verbieden ervan. Het geeft alle voorstanders van zo'n verbod lik op stuk.

Citaat:

Knack

Baas onder eigen hoofddoek

Na het verbod in het Koninklijk Atheneum in Antwerpen laaide het debat over de islamitische hoofddoek weer helemaal op. Voorstanders van dat verbod moeten vooral verder lezen, want in dit opiniestuk wordt beweerd dat hun argumenten niet deugen. En dat er drie goede redenen zijn om gÈÈn verbod in te voeren.

Joël De Ceulaer

*knip*

drosophila 15 juli 2009 21:33

(Met mijn excuses voor de typografische eigenaardigheden)

filosoof 15 juli 2009 21:47

Het zou me verwonderen indien dit artikel de ideologische standpunten van de Roulartagroep correct zou weergeven ;)

Savatage 15 juli 2009 21:50

Is dit niet stijdig met het auteursrecht?

drosophila 15 juli 2009 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4231958)
Het zou me verwonderen indien dit artikel de ideologische standpunten van de Roulartagroep correct zou weergeven ;)

Heeft zo'n groep 'ideologische standpunten'? Is dat überhaupt mogelijk, als groep? Hoe dan ook bewijst het loutere feit dat dergelijk artikel verschijnt de onafhankelijkheid van de Knack-redactie binnen die groep.

drosophila 15 juli 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4231963)

Een censuurliefhebber als u, die zat te juichen bij mijn permanente ban (die een vergissing bleek te zijn) zou dat wel fijn vinden hé? Uw ware aard komt weer eens boven. Wel, volg uw karakter en beroer het driehoekje!

Dixie 15 juli 2009 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4231963)

denk het wel

Savatage 15 juli 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 4231974)
Een censuurliefhebber als u, die zat te juichen bij mijn permanente ban (die een vergissing bleek te zijn) zou dat wel fijn vinden hé? Uw ware aard komt weer eens boven. Wel, volg uw karakter en beroer het driehoekje!

Ik ben tegen censuur.

Savatage 15 juli 2009 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4231977)
denk het wel

We zullen het rap weten.

anoniempje 15 juli 2009 22:01

Een erg interessant artikel. Ik ben het eens met de meeste punten, maar vrees dat ze eigenlijk een negatie zijn van eerder gemaakte punten.

vb Het hoofddoekenverbod is niet het einde van de wereld vs de hoofddoek is niet het einde van de wereld...

drosophila 15 juli 2009 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4231979)
We zullen het rap weten.

Tekenend dat u zich daar mee bezig houdt. Het artikel zelf durft u niet eens te lezen, omdat u zelf niet eens mening kunt vormen.

Savatage 15 juli 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 4231984)
Tekenend dat u zich daar mee bezig houdt. Het artikel zelf durft u niet eens te lezen, omdat u zelf niet eens mening kunt vormen.

En wie/wat zegt dat ik het artikel niet gelezen heb?

drosophila 15 juli 2009 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4231992)
En wie/wat zegt dat ik het artikel niet gelezen heb?

Mijn kleine teen.

zondebok 15 juli 2009 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje (Bericht 4231981)
Een erg interessant artikel. Ik ben het eens met de meeste punten, maar vrees dat ze eigenlijk een negatie zijn van eerder gemaakte punten.

vb Het hoofddoekenverbod is niet het einde van de wereld vs de hoofddoek is niet het einde van de wereld...

Ik ben het eens met één ding : dat de jongens - en mannen - die druk uitoefenen op de meisjes en vrouwen, om hen hoofddoeken en andere politico-religieuze kledij te doen dragen , keihard aangepakt worden.
Ondertussen mag men de hoofddoek al wel verbieden, en boete's uitdelen aan overtreders.

Mambo 15 juli 2009 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje (Bericht 4231981)

Idd niet het einde van de wereld, wel van onze cultuur.
En het begin van hun cultuur boven het onze.

Savatage 15 juli 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 4232000)
Mijn kleine teen.

Allé dan.

Dixie 15 juli 2009 22:13

hoofddoeken horen niet thuis in het westen.

drosophila 15 juli 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zondebok (Bericht 4232002)
Ik ben het eens met één ding : dat de jongens - en mannen - die druk uitoefenen op de meisjes en vrouwen, om hen hoofddoeken en andere politico-religieuze kledij te doen dragen , keihard aangepakt worden.

Dat staat nergens in het artikel. Hoe kan u het er dan "eens mee zijn"?

Citaat:

Ondertussen mag men de hoofddoek al wel verbieden, en boete's uitdelen aan overtreders.
Waarom? (graag de argumenten weerleggen uit het artikel a.u.b.)

drosophila 15 juli 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4232008)
hoofddoeken horen niet thuis in het westen.

Says... Dixie? :lol:

drosophila 15 juli 2009 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4232006)
Idd niet het einde van de wereld, wel van onze cultuur.

Aantonen graag.

Citaat:

En het begin van hun cultuur boven het onze.
Is dat onder islamitische invloed, dat u het woordgeslacht van courante Nederlandse substantieven niet kent?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be