Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   KIJKT ALLEN VANAVOND NAAR NEDERLAND 2 om 23:35 uur, onthullende docu over maanlanding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126265)

Turkse Nederlander 15 juli 2009 21:52

KIJKT ALLEN VANAVOND NAAR NEDERLAND 2 om 23:35 uur, onthullende docu over maanlanding

De docu heet Dark side of the moon. President Nixon had Stanley Kubric gevraagd de maanlanding te verfilmen in het geval de maanlanding zou mislukken. Het is een docu van de VPRO. De docu begint over 40 minuten

Johan Bollen 15 juli 2009 22:01

Citaat:

Mockumentaries are often presented as historical documentaries with b roll and talking heads discussing past events

Johan Bollen 15 juli 2009 22:06

Een schitterende mockumentary waar er velen ingetrapt zijn is "Forgotten Silver" van Peter Jackson. Omdat het uitgangspunt van mockumentaries zo dicht aanleunt bij een mogelijke werkelijkheid trappen veel mensen erin.

Turkse Nederlander 15 juli 2009 22:16

Hoe weet jij dat dit een "mockumentery" is? Misschien heeft Nixon deze opdracht wel gegeven maar is de maanlanding toch gelukt en dus was er geen behoefte aan. De documentaire zegt waarschijnlijk niet dat het een hoax is. Heb jij het gegoogled?

lollysticky 15 juli 2009 22:21

ik kan er van uitgaan dat kubrick het mss verfilmd heeft ja,... maar wat wil dat dan zeggen? Enkel dat de amerikaanse regering geen goesting had om voor joker te staan wanneer miljoenen naar tv aant kijken waren :P

ik hoop dat je er geen conspiracy-dingen in gaat zien :/

globalmedia 15 juli 2009 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 4232022)
Hoe weet jij dat dit een "mockumentery" is? Misschien heeft Nixon deze opdracht wel gegeven maar is de maanlanding toch gelukt en dus was er geen behoefte aan. De documentaire zegt waarschijnlijk niet dat het een hoax is. Heb jij het gegoogled?

Geslaagde mockumentery waar ik bijna zelf ook was ingetrapt.
Op het einde word je het wel duidelijk ;-)

Johan Bollen 15 juli 2009 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 4232022)
Misschien heeft Nixon deze opdracht wel gegeven maar is de maanlanding toch gelukt en dus was er geen behoefte aan.

Tja, als Kennedy voor heel de wereld zo'n stoere taal gaat verkondigen wil je niet afgaan als natie natuurlijk.
Citaat:

De documentaire zegt waarschijnlijk niet dat het een hoax is.
Ik zou het geen 'hoax' noemen.

Johan Bollen 15 juli 2009 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4232120)
Geslaagde mockumentery waar ik bijna zelf ook was ingetrapt.

Ik ken mensen die in 'Spinal Tap' trapten. (Mijn versterker gaat tot 11:-))

Turkse Nederlander 15 juli 2009 23:36

Het was inderdaad een mockumentery.:-D

Gun 16 juli 2009 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4232043)
ik kan er van uitgaan dat kubrick het mss verfilmd heeft ja,... maar wat wil dat dan zeggen? Enkel dat de amerikaanse regering geen goesting had om voor joker te staan wanneer miljoenen naar tv aant kijken waren :P

ik hoop dat je er geen conspiracy-dingen in gaat zien :/

Volgens jou zijn de beelden waar in 1969 2 miljard mensen naar gekeken heeft daadwerkelijk op de maan geschoten?
:roll:

abou Anis 16 juli 2009 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4232449)
Volgens jou zijn de beelden waar in 1969 2 miljard mensen naar gekeken heeft daadwerkelijk op de maan geschoten?

Neen, die zijn inderdaad op aarde gedraaid. Omdat men niet wist hoe het filmmateriaal zich ging gedragen in de ruimte. De astronauten hebben de beelden dan meegenomen naar de maan en vandaar uitgezonden. Ze zijn dus nooit uit hun capsule geweest, maar zaten gewoon samen met de rest van de wereldbevolking naar het filmpje te kijken. Dat is ook de enige reden waarom op die vlucht het standaardvoedselaanbod werd aangevuld met enige sixpacks en zakken chips en popcorn.

Het blijft me verbazend hoe weinig mensen op de hoogte zijn van die publieke geheimen.

parcifal 16 juli 2009 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4232449)

U hebt geen been om op te staan, als u het tegendeel beweert.
Uw gewoonte om geschiedkundige gebeurtenissen te willen aanvallen en afbreken is niet meer dan een rare hobby.
Voorlopig gelukkig onschuldig.

De oude en versleten samenzweringstheorietjes over de maanlanding zijn niet eens gebakken lucht, het is een scheet in een fles.

Gun 17 juli 2009 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4233246)
U hebt geen been om op te staan, als u het tegendeel beweert.
Uw gewoonte om geschiedkundige gebeurtenissen te willen aanvallen en afbreken is niet meer dan een rare hobby.
Voorlopig gelukkig onschuldig.

De oude en versleten samenzweringstheorietjes over de maanlanding zijn niet eens gebakken lucht, het is een scheet in een fles.

Juist:roll:

Antoon 17 juli 2009 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 4231971)
De docu heet Dark side of the moon. President Nixon had Stanley Kubric gevraagd de maanlanding te verfilmen in het geval de maanlanding zou mislukken. Het is een docu van de VPRO. De docu begint over 40 minuten

Wat een onzin. :roll:

Gun 18 juli 2009 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4234705)
Wat een onzin. :roll:

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be