![]() |
Devisch VS De Coster.
Ik vraag me af in hoeverre het oorspronkelijk grappig bedoeld was?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erenbond.dhtml Zoiets vind ik echt smerig. Dit kan helemaal niet in de beugel! Om die reden mag voor mij alle mogelijkheid om ook maar 1 zin ergens anonym te plaatsen, volledig onmogelijk gemaakt worden. Ik huiver bij de gedachte dat anderen, mensen woorden in de mond leggen. En dat zoiets komt uit de kringen van groen, stelt me ook wel teleur. |
Citaat:
Wat is je echte naam, adres? |
Dat viswijf heeft de wet overtreden.
Ze verdient daarvoor een gepaste korreksionele straf. En de veroordeling tot een billijke schadevergoeding. (ik ben natuurlijk geen publiek persoon, maar ik zou begot toch niet graag hebben dat men mij zo een toer zou lappen dat ik bij al mijn vrienden en kollega's, werkgevers of klanten, familieleden en buren ..., moet gaan uitleggen "dat ik dat niet was, dat ik dat niet gezegd heb ...." Een mens zou van minder slapeloze nachten krijgen) (en nu ook niet overdrijven: een voorwaardelijke straf van drie maanden sel, een geldboete effektief van 1000 €; een schadevergoeding van 5000 € met publikasie van het vonnis ... lijkt me billijk) o sorrie: eventjes iets vergeten: de verbeurdverklaring van de zaak waarmee het misdrijf gebeurd is: de laptop natuurlijk. o tweede maal sorrie: een onderzoek moet ook gevoerd worden of er geen medeplichtigen waren; ten slotte was de mail verstuurd vanuit een politieke partij !! |
met boeren wordt niet gesold of ze zwieren een bal stro naar je hoofd
met de ex-opper-boer ook niet |
je kan een grap uithalen tot daaraan toe, maar onder iemand anders zijn naam zomaar kritiek gaan spuien is niet 'grappig'. Heb dan het lef om het zelf te ondertekenen. Het is gemakkelijk om nadien af te komen met 'het was een grap hé'.
|
Als een 14-jarige zoiets uithaalt dan kan je er nog mee weggeraken met "sorry het was maar een grapje".
Maar van een volwassen mens mag je toch iets meer inschattingsvermogen verwachten. |
Er is een groot verschil tussen het hanteren van een pseudoniem en identity theft, wat Decoster hier deed. Het eerste is gemeen goed, het laatste is strafbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toch een storm in een glas water.
Een (flinke) tik op de vingers, akkoord, maar doorverwezen worden naar de Brusselse correctionele rechtbank vind ik toch ook er wat over. |
Citaat:
Citaat:
Ge kunt dat persoonlijk erover vinden; maar het parlement heeft dit gestemd. En de rechtbanken zijn er om dit toe te passen. Nu wil ik hier helemaal dat boerenopperhoofd verdedigen, maar het moet toch gezegd worden: het zal je maar overkomen dat je zo voor schut gezet wordt voor heel je professionele wereld van kollega's en vrienden ... in Gent zeggen ze: ge moet daarvoor een slecht vel hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal bakkes troe en zwijgen. |
Citaat:
Maar zoals ik al zei (en hiermee mijn tikfout rechtzettende): ik moet die boerenbaas niet verdedigen, helemaal niet, maar ik zou niet willen meemaken wat hij meegemaakt heeft. Gij wel misschien ? |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik jouw auto zou stelen, is het dan zinnig dat ik me zou verdedigen met de bewering dat je leven toch niet in gevaar geweest is? Of ben en blijf ik dan een ordinaire dief? Heeft iemand gezegd dat dat krimineel wijf voor 't hof van assisen moet komen ? Of overdrijft ge nu een beetje met zo'n weinig relevante opmerking? |
Citaat:
Zoals Kiko al zei, een storm in een glas water. |
Citaat:
|
Citaat:
Kwetst de waarheid? Schokkeert de realiteit? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be