Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Devisch VS De Coster. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126266)

MaGNiFiCaT 15 juli 2009 22:06

Devisch VS De Coster.

Ik vraag me af in hoeverre het oorspronkelijk grappig bedoeld was?

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erenbond.dhtml

Zoiets vind ik echt smerig. Dit kan helemaal niet in de beugel! Om die reden mag voor mij alle mogelijkheid om ook maar 1 zin ergens anonym te plaatsen, volledig onmogelijk gemaakt worden. Ik huiver bij de gedachte dat anderen, mensen woorden in de mond leggen.

En dat zoiets komt uit de kringen van groen, stelt me ook wel teleur.

Another Jack 15 juli 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4231986)
Ik vraag me af in hoeverre het oorspronkelijk grappig bedoeld was?

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erenbond.dhtml

Zoiets vind ik echt smerig. Dit kan helemaal niet in de beugel! Om die reden mag voor mij alle mogelijkheid om ook maar 1 zin ergens anonym te plaatsen, volledig onmogelijk gemaakt worden. Ik huiver bij de gedachte dat anderen, mensen woorden in de mond leggen.

En dat zoiets komt uit de kringen van groen, stelt me ook wel teleur.

Ok, begin bij jezelf.
Wat is je echte naam, adres?

De schoofzak 16 juli 2009 08:59

Dat viswijf heeft de wet overtreden.

Ze verdient daarvoor een gepaste korreksionele straf.

En de veroordeling tot een billijke schadevergoeding.
(ik ben natuurlijk geen publiek persoon, maar ik zou begot toch niet graag hebben dat men mij zo een toer zou lappen dat ik bij al mijn vrienden en kollega's, werkgevers of klanten, familieleden en buren ..., moet gaan uitleggen "dat ik dat niet was, dat ik dat niet gezegd heb ...."
Een mens zou van minder slapeloze nachten krijgen)

(en nu ook niet overdrijven: een voorwaardelijke straf van drie maanden sel, een geldboete effektief van 1000 €; een schadevergoeding van 5000 € met publikasie van het vonnis ... lijkt me billijk)

o sorrie: eventjes iets vergeten: de verbeurdverklaring van de zaak waarmee het misdrijf gebeurd is: de laptop natuurlijk.

o tweede maal sorrie: een onderzoek moet ook gevoerd worden of er geen medeplichtigen waren; ten slotte was de mail verstuurd vanuit een politieke partij !!

FDM 16 juli 2009 09:53

met boeren wordt niet gesold of ze zwieren een bal stro naar je hoofd
met de ex-opper-boer ook niet

lollysticky 16 juli 2009 10:04

je kan een grap uithalen tot daaraan toe, maar onder iemand anders zijn naam zomaar kritiek gaan spuien is niet 'grappig'. Heb dan het lef om het zelf te ondertekenen. Het is gemakkelijk om nadien af te komen met 'het was een grap hé'.

ijsbeer 16 juli 2009 12:14

Als een 14-jarige zoiets uithaalt dan kan je er nog mee weggeraken met "sorry het was maar een grapje".

Maar van een volwassen mens mag je toch iets meer inschattingsvermogen verwachten.

Wiley E Coyote 16 juli 2009 12:36

Er is een groot verschil tussen het hanteren van een pseudoniem en identity theft, wat Decoster hier deed. Het eerste is gemeen goed, het laatste is strafbaar.

Garry 16 juli 2009 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4231994)
Ok, begin bij jezelf.
Wat is je echte naam, adres?

Kan hij niet geven, hij is nog volop aan het huiveren.

Garry 16 juli 2009 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4232474)
Dat viswijf heeft de wet overtreden.

Ze verdient daarvoor een gepaste korreksionele straf.

En de veroordeling tot een billijke schadevergoeding.
(ik ben natuurlijk geen publiek persoon, maar ik zou begot toch niet graag hebben dat men mij zo een toer zou lappen dat ik bij al mijn vrienden en kollega's, werkgevers of klanten, familieleden en buren ..., moet gaan uitleggen "dat ik dat niet was, dat ik dat niet gezegd heb ...."
Een mens zou van minder slapeloze nachten krijgen)

(en nu ook niet overdrijven: een voorwaardelijke straf van drie maanden sel, een geldboete effektief van 1000 €; een schadevergoeding van 5000 € met publikasie van het vonnis ... lijkt me billijk)

o sorrie: eventjes iets vergeten: de verbeurdverklaring van de zaak waarmee het misdrijf gebeurd is: de laptop natuurlijk.

o tweede maal sorrie: een onderzoek moet ook gevoerd worden of er geen medeplichtigen waren; ten slotte was de mail verstuurd vanuit een politieke partij !!

Wat dacht je van de galg?:lol:

kiko 16 juli 2009 20:44

Toch een storm in een glas water.

Een (flinke) tik op de vingers, akkoord, maar doorverwezen worden naar de Brusselse correctionele rechtbank vind ik toch ook er wat over.

De schoofzak 16 juli 2009 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4233642)

Een (flinke) tik op de vingers, akkoord, maar doorverwezen worden naar de Brusselse correctionele rechtbank vind ik toch ook er wat over.

Het parlement heeft gestemd dat een valse naam aannemen, dermate sosiaal onwenselijk is, dat het bedacht wordt met een korreksionele straf.

Citaat:

Art. 231. Hij die in het openbaar een naam aanneemt, die hem niet toekomt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van vijfentwintig frank tot driehonderd frank, of met een van die straffen alleen.

Ge kunt dat persoonlijk erover vinden; maar het parlement heeft dit gestemd.
En de rechtbanken zijn er om dit toe te passen.

Nu wil ik hier helemaal dat boerenopperhoofd verdedigen, maar het moet toch gezegd worden: het zal je maar overkomen dat je zo voor schut gezet wordt voor heel je professionele wereld van kollega's en vrienden ...
in Gent zeggen ze: ge moet daarvoor een slecht vel hebben.

kiko 16 juli 2009 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4233670)
Het parlement heeft gestemd dat een valse naam aannemen, dermate sosiaal onwenselijk is, dat het bedacht wordt met een korreksionele straf.

Er is ook zoiets als context. Ze heeft een domme, idiote fout begaan, maar de zaak wordt buiten proportie opgeblazen.

Garry 16 juli 2009 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4233690)
Er is ook zoiets als context. Ze heeft een domme, idiote fout begaan, maar de zaak wordt buiten proportie opgeblazen.

Ach Flupke en zijn broertje heeft al zoveel domme dingen gedaan en gezegd die ze wettelijk niet moge doen of zeggen, moete die dan ook niet voor de rechter en gestraft worden? Is niet iedere belg gelijk voor de wet?

Allemaal bakkes troe en zwijgen.

De schoofzak 17 juli 2009 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4233690)

Rechters worden verondersteld slim en bedachtzaam genoeg te zijn (als ze tenminste geen lid zijn van franskiljonse organizasies en zich dan toch niet laten vervangen in sommige prosessen ...) om rekening te houden met de kontekst.

Maar zoals ik al zei (en hiermee mijn tikfout rechtzettende): ik moet die boerenbaas niet verdedigen, helemaal niet, maar ik zou niet willen meemaken wat hij meegemaakt heeft.
Gij wel misschien ?

Zipper 17 juli 2009 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4234266)
Rechters worden verondersteld slim en bedachtzaam genoeg te zijn (als ze tenminste geen lid zijn van franskiljonse organizasies en zich dan toch niet laten vervangen in sommige prosessen ...) om rekening te houden met de kontekst.

Maar zoals ik al zei (en hiermee mijn tikfout rechtzettende): ik moet die boerenbaas niet verdedigen, helemaal niet, maar ik zou niet willen meemaken wat hij meegemaakt heeft.Gij wel misschien ?

Is zijn leven in gevaar geweest ??

De schoofzak 17 juli 2009 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4234586)
Is zijn leven in gevaar geweest ??

Vind jij dat men iemand mag kloten, pesten, een slechte naam bezorgen, bekladden bij zijn vrienden .... enz. zolang zijn leven maar niet in gevaar is geweest?

Als ik jouw auto zou stelen, is het dan zinnig dat ik me zou verdedigen met de bewering dat je leven toch niet in gevaar geweest is? Of ben en blijf ik dan een ordinaire dief?

Heeft iemand gezegd dat dat krimineel wijf voor 't hof van assisen moet komen ?

Of overdrijft ge nu een beetje met zo'n weinig relevante opmerking?

Zipper 17 juli 2009 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4234611)
Vind jij dat men iemand mag kloten, pesten, een slechte naam bezorgen, bekladden bij zijn vrienden .... enz. zolang zijn leven maar niet in gevaar is geweest?

Als ik jouw auto zou stelen, is het dan zinnig dat ik me zou verdedigen met de bewering dat je leven toch niet in gevaar geweest is? Of ben en blijf ik dan een ordinaire dief?

Heeft iemand gezegd dat dat krimineel wijf voor 't hof van assisen moet komen ?

Of overdrijft ge nu een beetje met zo'n weinig relevante opmerking?

Ik vind vooral dat jij overdrijft. "Crimineel wijf" LOL !!!
Zoals Kiko al zei, een storm in een glas water.

Herr Oberst 17 juli 2009 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4233642)

Neen hoor. Het wordt eens tijd dat ook de groene wereldverbeteraars door krijgen dat de realiteit verschilt van wat er zich in de Efteling afspeelt.

De schoofzak 17 juli 2009 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4234619)
Ik vind vooral dat jij overdrijft. "Crimineel wijf" LOL !!!
Zoals Kiko al zei, een storm in een glas water.

Welk adjektief zou jij gebruiken voor iemand die een wet overtreedt waar een gevangenisstraf op staat (zie eer in deze draad, 'k weet niet meer juist hoeveel maanden)?

Kwetst de waarheid? Schokkeert de realiteit?

Zipper 17 juli 2009 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4234638)
Welk adjektief zou jij gebruiken voor iemand die een wet overtreedt waar een gevangenisstraf op staat (zie eer in deze draad, 'k weet niet meer juist hoeveel maanden)?

Kwetst de waarheid? Schokkeert de realiteit?

Welke waarheid ??? Waarschijnlijk staat er op wildplassen ook wel gevangenisstraf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be