Jantje |
16 juli 2009 18:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal
(Bericht 4233278)
Hoe wist je dat ? Ben BBQ aan het doen met de familie. Voelt goed van het gezinnetje rond mij te hebben. Moet toch steeds denken aan mijn mensen.
|
Ik hoop dat je geniet van je BBQ, want wat ik je nu ga schrijven zal je een slecht gevoel bezorgen.
Een werknemer gaat in dienst bij een werkgever met een contract.
In dit contract staan de zakelijke aspecten van de arbeidsovereenkomst geschreven.
Doch wat niet in dat contract staat zijn de morele en economische aspecten die verbonden zijn al elk arbeidscontract, namelijk dat de werknemer zich naar best vermogen zal inzetten om alle zakelijke overeenkomsten van zijn werkgever uit te voeren, zodat deze zich kan houden aan de verplichting om te zorgen dat de werknemer onder alle omstandigheden zeker kan zijn van zijn job, zelfs in een tijd van crisis.
Het bestuur binnen jou bedrijf heeft dus niet zijn best gedaan het arbeidscontract na te leven.
Het bestuur binnen jou bedrijf heeft het nagelaten om de werkzekerheid van zijn werknemers onder alle omstandigheden te waarborgen.
Op een dergelijk falen van het bestuur van een bedrijf staat er in sommige landen de dood door openbare onthoofding.
|