Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Primeur LDD :Belast vakbonden om gat SZ 5,3 miljard te dichten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126309)

BlueThunder 16 juli 2009 21:36

Primeur LDD :Belast vakbonden om gat SZ 5,3 miljard te dichten

Om het gat in de sociale zekerheid, dat volgens de vakbonden volgend jaar zal oplopen tot 5,3 miljard euro, te helpen dichten, wil Lijst Dedecker dat sociale organisaties zoals vakbonden, die vandaag vrijgesteld zijn van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen, in de toekomst belastingen betalen. Kamerlid Rob Van de Velde heeft een resolutie in die zin ingediend.

source : http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-dichten.dhtml

vakbonden en consoorten speculeren dagelijks op de beurs en die moeten zelfs geen beurstaks van 0,17% betalen :evil: hoe kan dat nou ?

eindelijk een echte oppositie partij en geen slogans, geroep,....

Blue Sky 17 juli 2009 08:02

En wat met rechtpersoonlijkheid? Waarom hebben de vakbonden in vb Nederland en elders dat wel en in Belgiƫ niet?

brother paul 17 juli 2009 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4233745)
Om het gat in de sociale zekerheid, dat volgens de vakbonden volgend jaar zal oplopen tot 5,3 miljard euro, te helpen dichten, wil Lijst Dedecker dat sociale organisaties zoals vakbonden, die vandaag vrijgesteld zijn van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen, in de toekomst belastingen betalen. Kamerlid Rob Van de Velde heeft een resolutie in die zin ingediend.

vakbonden en consoorten speculeren dagelijks op de beurs en die moeten zelfs geen beurstaks van 0,17% betalen :evil: hoe kan dat nou ?

ik vind dit een schitterend plan, maar je moet een beetje gelijkgestemd redeneren: belast alle VZW's maar vaneerstekeer, dat ze geen achterpoorten openhouden.

Fieseler 17 juli 2009 10:15

Citaat:

LDD neemt alle thema's van het VB over en zal ofwel:
A/ binnenkort ook in het CS zitten
B/ het VB uit het CS halen

Dit alles gaat haar in ieder geval geen windeieren leggen...

In ieder geval: met zulke voorstellen: LDD rocks...

BlueThunder 22 juli 2009 21:49

van het uitstervende terminale VB hoor je niet veel meer op dit en andere fora... tekenen aan de wand :lol:

Praetorian 23 juli 2009 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4242759)
van het uitstervende terminale VB hoor je niet veel meer op dit en andere fora... tekenen aan de wand :lol:

Het moet eenzaam zijn op jouw planeet.

guido 007 23 juli 2009 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4234181)
ik vind dit een schitterend plan, maar je moet een beetje gelijkgestemd redeneren: belast alle VZW's maar vaneerstekeer, dat ze geen achterpoorten openhouden.

Ik zit in een VZW, op het eerste miljoen (bef) betalen we geen belastingen.
Op ons bezit betalen we wel jaarlijks een klein procentje efenisrechten.
Dus totaal onbelast zijn we niet.

Wij moeten onze jaarrekening voorleggen en jaarlijks een belastingsbrief invullen.

Waarom mogen er nog feitelijke verenigingen bestaan?

brother paul 23 juli 2009 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4243019)
Ik zit in een VZW, op het eerste miljoen (bef) betalen we geen belastingen.
Op ons bezit betalen we wel jaarlijks een klein procentje efenisrechten.
Dus totaal onbelast zijn we niet.

Wij moeten onze jaarrekening voorleggen en jaarlijks een belastingsbrief invullen.

Waarom mogen er nog feitelijke verenigingen bestaan?

guido, ik zit zo in een 3tal VZW's (zeg maar beroepsverenigingen en overkoepelende samenwerkingsprojecten), en ik kan zeggen in sommige stapelen we winst op dat het niet meer ernstig is.

Tjolder 23 juli 2009 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4243076)
guido, ik zit zo in een 3tal VZW's (zeg maar beroepsverenigingen en overkoepelende samenwerkingsprojecten), en ik kan zeggen in sommige stapelen we winst op dat het niet meer ernstig is.

AIB-Vincotte is zogezegd ook een vereniging zonder winst oogmerk.

Je moet ze eens laten komen om uw huis te 'keuren' .
Ge zult direct wel weten hoeveel VZW ze zijn.

guido 007 23 juli 2009 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4243076)

Dan zit je in VZW's die eigenlijk geen VZW's horen te zijn.
Wij zijn een simpele buurtvereniging, die een speelplein onderhoudt, een wijkkrantje uigeeft en zieken en ouden van dagen een bezoekje brengt rond Kerstmis.

Om dit te financieren richten we enkele activiteiten in.

Om onszelf te beschermen, moest het mislopen, hebben we een VZW opgericht.

Daarvoor dient de VZW wetgeving eigenlijk!!!!

Libro 23 juli 2009 14:38

Geen slecht idee om de graaicultuur van de vakbonden aan banden te leggen. Dan kunnen ze nog altijd perfect functioneren-vakbondsvrijheid in gevaar my a**.

kelt 23 juli 2009 14:44

tsja........LDD :?

dominatrix 23 juli 2009 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4242759)

U droomt... de enige die zijn momentum met de geschiedenis gemist heeft is het ultra-asociale ldd.

dominatrix 23 juli 2009 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4243199)
Dan zit je in VZW's die eigenlijk geen VZW's horen te zijn.
Wij zijn een simpele buurtvereniging, die een speelplein onderhoudt, een wijkkrantje uigeeft en zieken en ouden van dagen een bezoekje brengt rond Kerstmis.

Om dit te financieren richten we enkele activiteiten in.

Om onszelf te beschermen, moest het mislopen, hebben we een VZW opgericht.

Daarvoor dient de VZW wetgeving eigenlijk!!!!

Klopt Guido, daarom dat de opmerking van Broeder Paul zo ondoordachte onzin is. VZW's mogen niet de dupe worden van vakbondsperikelen.

BlueThunder 22 augustus 2009 14:03

Citaat:

even bashen

misschien ook beurstaks voor vakbonden ect.... iedere eurocent telt nu de pensioenen toch onbetaalbaar worden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be