![]() |
Asielbeleid volledig in links-progressieve handen
op deredactie.be:
Citaat:
Van loodgieter Van Rompuy moeten we ook amper tegengewicht verwachten. Dat dergelijke scheefgetrokken situaties over zo'n immens belangrijk thema kunnen ontstaan, is onaanvaardbaar. Ik ben dus zeer benieuwd naar de verdere evoluties. |
100 000 Is Het Magische Nummer...
|
Indien CDH als een uiyterst linkse partij moet beschouwd worden, weet ik het ook niet meer. Feit is dat zelfs de gematigd rechtse partij (?) Open VLD geen extreem prohibitief beleid wil voeren. Het meningsverschil, waar het "verwijderen" van Turtelboome n Arena
uit de polemiek het gevolg van was is gewoon de stelling dat wie héél lang heeft moeten wachten automatisch geregularizeerd zou worden. Voorts is de open VLD bang dat het nauwkeurig formuleren van regels een "aanzuigeffect" zou hebben ; ik denk dat men de onzekerheid en het jarenlang in een soort "vagevuur" verkeren de would be asielzoekers eerder zal afschrikken dan éénduidige regels die een "tijdelijke" opvang tot een minimum kunnen beperken. |
Citaat:
|
ach , het zijn mensen, ze zijn allemaal welkom, Vlaanderen vergrijst in snel tempo en
we hebben jonge werkkrachten nodig die de pensioenen betaalbaar houden en al die multiculturele vermengingen zijn een verrijking voor de mensheid. |
Citaat:
Dat 'aanzuigeffekt' geeft mij teveel een echo van de 'perfekt' werkende markt, waardoor ergens in de subsahara een individu zich plots realiseert dat zijn reallocatie optimaler kan gebeuren in het koninkrijk Belgie. |
positief is ook dat dit allemaal nieuwe kiezers zijn en goed middel om extreem rechts voorgoed te verbannen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik was deze week op bezek in een OCMW ziekenhuis en alle verpleegsters, poetsdames, bedeling eten van allochtone type... die praatjes dat ze ons opvreten, de SZ leegplunderen, allemaal de boel oplichten... gaat dus niet op. Vele halen feiten uit rioolkrantjes en veralgemenen maken van een mug een olifant... bij velen pakt dat gestook van het VB niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder ga ik niet beweren dat CDH links of rechts is, ik stel alleen vast dat ze vrij vlot een partnership met Ecolo hebben aangegaan in de recente verkiezingen, dus zo rechts zullen ze dan ook wel niet zijn. Maar dat is een andere discussie. |
Citaat:
Ik ben niet tegen de hulp aan mensen die in moeilijkheden zitten, maar immigratie is een hele grote (en wat mij betreft laatste) stap die behoorlijk moet overwogen worden en die generaties lang meegedragen kan worden door de migranten in kwestie. Dat stimuleer je als maatschappij toch niet om de eigen politieke problemen op te lossen? Verder ben ik van mening dat extreem-rechts in Belgie verre van een bedreiging vormt. Als je natuurlijk rechts en extreem-rechts per definitie op 1 lijn plaatst, is die discussie van geen tel meer. |
Citaat:
Ik kan er verstandelijk ook simpelweg bijna niet bij. Het is duidelijk dat het hier de broeksriem aanhalen wordt. Het is eveneens duidelijk dat: - deze mensen 1. afgewezen zijn in de officieele procedure 2. hier veel meer een drain op de economie gaan zijn dan een aanwinst. - de problemen mbt integratie niet gaan afnemen bij dergerlijke toestroom van migratie. Onze maatschappij wordt verkwanseld onder onze ogen. |
Citaat:
|
.
|
Citaat:
tis eerder omgekeerd... het geld dat aan pensioenen besteed zal worden, zal naar deze 'nieuwe belgen' gaan... |
Citaat:
in begin moeten we een beetje investeren in die mensen installatiepremie, huurwaarborg, wat meubeltjes, speelgoed, kringloop , maar dat verdienen we dik en dubbel terug na een jaar. Het zijn allemaal geen laaggeschoolden , er zitten doktoors, advocaten, groete geleerden bij die mensen, maar ze moeten kansen krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, een collectieve regularisatie zal er niet komen...........zeg dat Astar het gezegd heeft :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be