Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Asielbeleid volledig in links-progressieve handen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126318)

schwungman 17 juli 2009 11:15

Asielbeleid volledig in links-progressieve handen

op deredactie.be:

Citaat:

Migratie en Asielbeleid wordt nu het domein van vicepremier Joëlle Milquet (CDH) en staatssecretaris Melchior Wathelet (CDH), terwijl Maatschappelijke Integratie nu onder vicepremier Laurette Onkelinx (PS) en staatssecretaris Philippe Courard (PS) valt. De premier zelf wordt belast met de coördinatie van het Asiel- en Migratiebeleid.
Uiteraard spreken we niet voor onze beurt, de voorstellen moeten afgewacht worden, maar iedereen weet dat de standpunten van deze 4 excellenties in het verleden heel links-progressief waren. Eens te meer valt dus een uiterst links-progressieve koers te vrezen waarvoor geen maatschappelijk draagvlak bestaat: niet enkel zit links in de hoek waar de klappen vallen (herinner u de resultaten Federaal voor de PS) maar bovendien is deze ganse problematiek nu in Franstalige handen, die zoals wij allen weten heel andere idealen nastreven als hun Vlaamse collega's.

Van loodgieter Van Rompuy moeten we ook amper tegengewicht verwachten.

Dat dergelijke scheefgetrokken situaties over zo'n immens belangrijk thema kunnen ontstaan, is onaanvaardbaar. Ik ben dus zeer benieuwd naar de verdere evoluties.

BlueThunder 17 juli 2009 11:22

100 000 Is Het Magische Nummer...

roger verhiest 17 juli 2009 11:22

Indien CDH als een uiyterst linkse partij moet beschouwd worden, weet ik het ook niet meer. Feit is dat zelfs de gematigd rechtse partij (?) Open VLD geen extreem prohibitief beleid wil voeren. Het meningsverschil, waar het "verwijderen" van Turtelboome n Arena
uit de polemiek het gevolg van was is gewoon de stelling dat wie héél lang heeft moeten wachten automatisch geregularizeerd zou worden. Voorts is de open VLD bang dat het nauwkeurig formuleren van regels een "aanzuigeffect" zou hebben ; ik denk dat men de onzekerheid en het jarenlang in een soort "vagevuur" verkeren de would be asielzoekers eerder zal afschrikken dan éénduidige regels die een "tijdelijke" opvang tot een minimum kunnen beperken.

roger verhiest 17 juli 2009 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234423)
100 000 Is Het Magische Nummer...

Als je Karel De Gught vanmorgen op radio 1 hoorde is het magische getal eerder één miljard...Kwestie van perceptie om het met 's mans eigen woorden te zeggen.

BlueThunder 17 juli 2009 11:27

ach , het zijn mensen, ze zijn allemaal welkom, Vlaanderen vergrijst in snel tempo en
we hebben jonge werkkrachten nodig die de pensioenen betaalbaar houden en al die multiculturele vermengingen zijn een verrijking voor de mensheid.

Conscience 17 juli 2009 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4234425)
Indien CDH als een uiyterst linkse partij moet beschouwd worden, weet ik het ook niet meer. Feit is dat zelfs de gematigd rechtse partij (?) Open VLD geen extreem prohibitief beleid wil voeren. Het meningsverschil, waar het "verwijderen" van Turtelboome n Arena
uit de polemiek het gevolg van was is gewoon de stelling dat wie héél lang heeft moeten wachten automatisch geregularizeerd zou worden. Voorts is de open VLD bang dat het nauwkeurig formuleren van regels een "aanzuigeffect" zou hebben ; ik denk dat men de onzekerheid en het jarenlang in een soort "vagevuur" verkeren de would be asielzoekers eerder zal afschrikken dan éénduidige regels die een "tijdelijke" opvang tot een minimum kunnen beperken.

Ik denk dat het eerder het 'breken' is van een systeem, waardoor nieuwe plaatsen vrijkomen zodat de organisatie van transport, huisvesting, administratie zichzelf een nieuwe kapitaalsinjectie kan geven.

Dat 'aanzuigeffekt' geeft mij teveel een echo van de 'perfekt' werkende markt, waardoor ergens in de subsahara een individu zich plots realiseert dat zijn reallocatie optimaler kan gebeuren in het koninkrijk Belgie.

BlueThunder 17 juli 2009 11:29

positief is ook dat dit allemaal nieuwe kiezers zijn en goed middel om extreem rechts voorgoed te verbannen...

Dixie 17 juli 2009 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234446)
ach , het zijn mensen, ze zijn allemaal welkom, Vlaanderen vergrijst in snel tempo en
we hebben jonge werkkrachten nodig die de pensioenen betaalbaar houden en al die multiculturele vermengingen zijn een verrijking voor de mensheid.

moesten ze werken wel ja ... criminaliteit is geen verrijking

BlueThunder 17 juli 2009 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4234512)

kun je die waanideeen ook staven met feiten / cijfers ?

Ik was deze week op bezek in een OCMW ziekenhuis en alle verpleegsters, poetsdames, bedeling eten van allochtone type... die praatjes dat ze ons opvreten, de SZ leegplunderen, allemaal de boel oplichten... gaat dus niet op.
Vele halen feiten uit rioolkrantjes en veralgemenen maken van een mug een olifant... bij velen pakt dat gestook van het VB niet meer.

Zwartengeel 17 juli 2009 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234451)
positief is ook dat dit allemaal nieuwe kiezers zijn en goed middel om extreem rechts voorgoed te verbannen...

Het zullen voornamelijk ook mensen uit de Franstalige wereld zijn die aangetrokken worden en vervolgens in Brussel en omgeving gedropt zullen worden om er de Franstalige gemeenschap ter plaatse te versterken. Dat zul jij ook wel niet erg vinden zeker, gezien je het blijkbaar toch zo jammer vindt dat je moedertaal maar dat onbenullige taaltje genaamd het Nederlands is?

schwungman 17 juli 2009 12:19

Citaat:

Indien CDH als een uiyterst linkse partij moet beschouwd worden, weet ik het ook niet meer.

Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen, ik zeg duidelijk "iedereen weet dat de standpunten van deze 4 excellenties in het verleden heel links-progressief waren"

Verder ga ik niet beweren dat CDH links of rechts is, ik stel alleen vast dat ze vrij vlot een partnership met Ecolo hebben aangegaan in de recente verkiezingen, dus zo rechts zullen ze dan ook wel niet zijn. Maar dat is een andere discussie.

schwungman 17 juli 2009 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234451)

Dus mensen misbruiken voor eigen politiek gewin is positief. Weer iets geleerd vandaag.

Ik ben niet tegen de hulp aan mensen die in moeilijkheden zitten, maar immigratie is een hele grote (en wat mij betreft laatste) stap die behoorlijk moet overwogen worden en die generaties lang meegedragen kan worden door de migranten in kwestie. Dat stimuleer je als maatschappij toch niet om de eigen politieke problemen op te lossen?

Verder ben ik van mening dat extreem-rechts in Belgie verre van een bedreiging vormt. Als je natuurlijk rechts en extreem-rechts per definitie op 1 lijn plaatst, is die discussie van geen tel meer.

Rr00ttt 17 juli 2009 12:26

Citaat:

Indien CDH als een uiyterst linkse partij moet beschouwd worden, weet ik het ook niet meer. Feit is dat zelfs de gematigd rechtse partij (?) Open VLD geen extreem prohibitief beleid wil voeren.

De overgrote meerderheid van de bevolking wil dit alleszins niet. Het zijn heus niet alleen de VB stemmers die hiertegen zijn hoor.

Ik kan er verstandelijk ook simpelweg bijna niet bij. Het is duidelijk dat het hier de broeksriem aanhalen wordt. Het is eveneens duidelijk dat:
- deze mensen 1. afgewezen zijn in de officieele procedure 2. hier veel meer een drain op de economie gaan zijn dan een aanwinst.
- de problemen mbt integratie niet gaan afnemen bij dergerlijke toestroom van migratie.

Onze maatschappij wordt verkwanseld onder onze ogen.

schwungman 17 juli 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234526)
kun je die waanideeen ook staven met feiten / cijfers ?

Geef dan zelf ook de cijfers om uw eigen posts te stofferen. Je gaat zelf ook uit van heel wat veronderstellingen.

IronChef 17 juli 2009 12:32

.

lollysticky 17 juli 2009 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234446)
en we hebben jonge werkkrachten nodig die de pensioenen betaalbaar houden

:')
tis eerder omgekeerd... het geld dat aan pensioenen besteed zal worden, zal naar deze 'nieuwe belgen' gaan...

BlueThunder 17 juli 2009 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4234582)
:')
tis eerder omgekeerd... het geld dat aan pensioenen besteed zal worden, zal naar deze 'nieuwe belgen' gaan...

denkstoornissen noem ik dat...

in begin moeten we een beetje investeren in die mensen installatiepremie, huurwaarborg, wat meubeltjes, speelgoed, kringloop , maar dat verdienen we
dik en dubbel terug na een jaar. Het zijn allemaal geen laaggeschoolden , er zitten doktoors, advocaten, groete geleerden bij die mensen, maar ze moeten kansen krijgen.

Jan Meuleman 17 juli 2009 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234592)

in begin moeten we een beetje investeren in die mensen installatiepremie, huurwaarborg, wat meubeltjes, speelgoed, kringloop , maar dat verdienen we dik en dubbel terug na een jaar. Het zijn allemaal geen laaggeschoolden , er zitten doktoors, advocaten, groete geleerden bij die mensen, maar ze moeten kansen krijgen.

Jammer dat dat jaar 365.000 dagen telt.

Herr Oberst 17 juli 2009 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4234592)

in begin moeten we een beetje investeren in die mensen installatiepremie, huurwaarborg, wat meubeltjes, speelgoed, kringloop , maar dat verdienen we
dik en dubbel terug na een jaar. Het zijn allemaal geen laaggeschoolden , er zitten doktoors, advocaten, groete geleerden bij die mensen, maar ze moeten kansen krijgen.

Kun je die waanideëen ook staven met feiten/cijfers?

Astar 17 juli 2009 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4234512)

Dat moeten ze ook, geregulariseerden moeten binnen het jaar werk vinden.
Trouwens, een collectieve regularisatie zal er niet komen...........zeg dat Astar het gezegd heeft :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be