Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   meer geld voor jeugdverenegingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12636)

Woody 24 april 2004 21:11

de jeugdverenegingen in vlaanderen zitten met een tekort aan leiding en aan financien wat kan daar aan verbeterd worden???

Guderian 24 april 2004 21:51

Allemaal lid worden van de Viking-jeugd? :lol:

zorroaster 25 april 2004 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woody
de jeugdverenegingen in vlaanderen zitten met een tekort aan leiding en aan financien wat kan daar aan verbeterd worden???

Je hebt absoluut gelijk dat financiëen bij veel jeugdbewegingen een nijpend probleem zijn. Ik heb al vier jaar ervaring als KSA-leider en ben van plan van de jeugdbewegingproblematiek het hoofdthema van mijn campagne te maken als N-VA-kandidaat bij deze verkiezingen.

De jeugdbewegingen zijn in feite de grootste slachtoffers van de ontzuiling: Veel lokalen zijn in bezit van de parochie, waar de meeste jeugdbewegingen nauw mee verbonden waren. Door het achteruitboeren of verdwijnen van een groot aantal parochies verliezen velen nu hun lokaal. De leidingsploeg moet dan de taak op zich nemen om een nieuw, eigen lokaal te bouwen, dat echter aardig duur is.
Daarin ligt voor een groot deel ook de reden voor het afhaken van veel leiding: Leiding geven, dat wel, maar jarenlang jezelf uit de naad werken voor een lokaal in de verre toekomst...
Bovendien is door de toenemende woningdruk in Vlaanderen veel open ruimte verloren gegaan, waardoor er niet eens plaats is voor een jeugdbeweginglokaal wanneer het geld er eenmaal is

Daarvoor zie ik twee oplossingen:

1. Doorgeefleningen (waarbij de overheid de lening afbetaalt en de jeugdvereniging aan de overheid betaalt) en renteloze leningen aanbieden aan de jeugdbewegingen die willen bouwen.