![]() |
Vreemde (gevaarlijke) priveberichten
Ik kreeg volgend privebericht aan.
Vermoedelijk gaat het om iemand die een Trojan of virus wil verspreiden. Voor alle veiligheid heb ik de links onklaar gemaakt. Heeft iemand misschien nog zo'n privebericht aangekregen? Citaat:
|
Ik ben dus niet alleen. Benieuwd of er een patroon achterzit. Links bezitten virus. Saally staat niet in de ledenlijst.
|
|
Mail ook gekregen.
Niet openen; is een trojan horse BackDoor.small.53.BK |
Ik heb de account geband. Bedankt om ons er op te wijzen.
|
De eerste link bevat het bestandje 555.exe. Moest er iemand dat (itt tot mezelf) geopend hebben, eventjes googlen en je bent er vanaf.
Het tweede bestand kon ik niet inkijken (corrupted), maar leek me op basis van de code een advertentie voor rapidshare. Mijn norton detecteerde daarop geen virussen. |
Citaat:
In het eerste bestand vond AVG de trojan horse. |
Citaat:
|
Zou het niet mogelijk zijn dat de moderatie een waarschuwing naar de leden pm't over dergelijke berichten?
|
Citaat:
Er zijn mss nog veel forummers die het nog niet gelezen hebben (vakantie en dergelijke) , als die inloggen en 't openen hebben ze prijs . Niet iedereen leest S&M hé ... |
Eindelijk een vriend en blijkt het weer nep te zijn :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
applausje voor de moderatie
:cheer: tronca :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig dat ik een goede virusscanner heb. Het bericht zelf op politics.be heb ik opengedaan maar ik heb geen link aangeklikt. |
Citaat:
Dan hebben ze hier wel een serieuze lek zitten ... :? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be