Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Vreemde (gevaarlijke) priveberichten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126366)

Fallen Angel 17 juli 2009 18:55

Vreemde (gevaarlijke) priveberichten

Ik kreeg volgend privebericht aan.
Vermoedelijk gaat het om iemand die een Trojan of virus wil verspreiden.
Voor alle veiligheid heb ik de links onklaar gemaakt.

Heeft iemand misschien nog zo'n privebericht aangekregen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saally
hoi
Ik ben op zoek naar nieuwe vrienden
wil een vriend

speciaal geschenk voor jou

*knip*

Of klik hier

*knip*

.

Johan Bollen 17 juli 2009 19:29

Ik ben dus niet alleen. Benieuwd of er een patroon achterzit. Links bezitten virus. Saally staat niet in de ledenlijst.

Firestone 17 juli 2009 19:43

Ook ontvangen. :?

Dat saally niet in de ledenlijst voorkomt ligt aan zijn/haar 0 berichten.

artisjok 17 juli 2009 20:02

Mail ook gekregen.

Niet openen; is een trojan horse BackDoor.small.53.BK

tronca 17 juli 2009 20:19

Ik heb de account geband. Bedankt om ons er op te wijzen.

Andy 17 juli 2009 20:21

De eerste link bevat het bestandje 555.exe. Moest er iemand dat (itt tot mezelf) geopend hebben, eventjes googlen en je bent er vanaf.

Het tweede bestand kon ik niet inkijken (corrupted), maar leek me op basis van de code een advertentie voor rapidshare. Mijn norton detecteerde daarop geen virussen.

artisjok 17 juli 2009 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4235229)
De eerste link bevat het bestandje 555.exe. Moest er iemand dat (itt tot mezelf) geopend hebben, eventjes googlen en je bent er vanaf.

Het tweede bestand kon ik niet inkijken (corrupted), maar leek me op basis van de code een advertentie voor rapidshare. Mijn norton detecteerde daarop geen virussen.

rapidshare is, denk ik, een site waarmee je een (relatief groot) bestand kan uitwisselen met anderen.

In het eerste bestand vond AVG de trojan horse.

From_Vlaanderen 18 juli 2009 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4235242)
rapidshare is, denk ik, een site waarmee je een (relatief groot) bestand kan uitwisselen met anderen.

In het eerste bestand vond AVG de trojan horse.

100mb denk ik.

driewerf 18 juli 2009 07:12

Zou het niet mogelijk zijn dat de moderatie een waarschuwing naar de leden pm't over dergelijke berichten?

manta 18 juli 2009 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4235449)
Zou het niet mogelijk zijn dat de moderatie een waarschuwing naar de leden pm't over dergelijke berichten?

Beter nog , kan de moderatie de PB in kwestie niet wissen op de één of andere manier ?
Er zijn mss nog veel forummers die het nog niet gelezen hebben (vakantie en dergelijke) , als die inloggen en 't openen hebben ze prijs . Niet iedereen leest S&M hé ...

kameleon 18 juli 2009 09:03

Eindelijk een vriend en blijkt het weer nep te zijn :(

Jazeker 18 juli 2009 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 4235517)
Eindelijk een vriend en blijkt het weer nep te zijn :(

:lol:

tronca 18 juli 2009 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4235516)
Beter nog , kan de moderatie de PB in kwestie niet wissen op de één of andere manier ?
Er zijn mss nog veel forummers die het nog niet gelezen hebben (vakantie en dergelijke) , als die inloggen en 't openen hebben ze prijs . Niet iedereen leest S&M hé ...

Ik denk dat de meeste gebruikers wel weten dat ze niet op die links moeten klikken. Maar ik heb voor de zekerheid alle berichten die door die gebruiker zijn verstuurd gisteren verwijderd.

driewerf 18 juli 2009 21:09

applausje voor de moderatie

:cheer: tronca :cheer:

Jazeker 19 juli 2009 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 4235813)
Ik denk dat de meeste gebruikers wel weten dat ze niet op die links moeten klikken. Maar ik heb voor de zekerheid alle berichten die door die gebruiker zijn verstuurd gisteren verwijderd.

Goede zaak dat je dat deed. Het argument dat de mensen wel weten dat ze daar beter niet op klikken is "driewerf" helaas onwaar. Als dat zo was, dan bestond spam niet meer.

Den Ardennees 20 juli 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 4235227)
Ik heb de account geband. Bedankt om ons er op te wijzen.

maar enfin, wie opent er nu een account met het doel een virus te verspreiden?8O

Jazeker 20 juli 2009 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4239407)
maar enfin, wie opent er nu een account met het doel een virus te verspreiden?8O

bot-netwerken. automatisch. Misschien is jouw pc nu aan het proberen om accounts op fora te kraken?

Den Ardennees 20 juli 2009 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4239563)
bot-netwerken. automatisch. Misschien is jouw pc nu aan het proberen om accounts op fora te kraken?

boh, als het het VLD-forum is, zit ik daar niets mee in :twisted:

Vorenus 20 juli 2009 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4239407)

Ik heb een waarschuwing gekregen ivm met een virus op men computer. Nadien heb ik via men é-mail een mail van politics.be gekregen waarin er een virus zat.

Gelukkig dat ik een goede virusscanner heb.

Het bericht zelf op politics.be heb ik opengedaan maar ik heb geen link aangeklikt.

manta 20 juli 2009 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4239570)
Ik heb een waarschuwing gekregen ivm met een virus op men computer. Nadien heb ik via men é-mail een mail van politics.be gekregen waarin er een virus zat.

Gelukkig dat ik een goede virusscanner heb.

Het bericht zelf op politics.be heb ik opengedaan maar ik heb geen link aangeklikt.

8O
Dan hebben ze hier wel een serieuze lek zitten ... :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be