Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Fiere leeuw.....of mak schaap ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126369)

Hallebarde 17 juli 2009 20:43

Fiere leeuw.....of mak schaap ?

De Belgische federale regering bestaat uit 22 regeringsleden : 15 ministers en 7 staatssecretarissen.

Twaalf regeringsleden (= 55%) zijn Franstaligen, tien (= 45%) zijn Vlamingen.

Daarboven staan een staatshoofd en zijn koninklijke familie, allemaal Franstaligen, ook al spreken sommigen ervan zonodig een woordje koeter-Nederlands, als de omstandigheden ertoe verplichten.

In een land waar minstens 60% van de bevolking Vlaming is….

Verdere commentaar overbodig, behoudens – als u het mij toestaat – deze persoonlijke bemerking : als de Vlamingen, zoals men het ons tracht te doen geloven, inderdaad fascisten, nazi’s en racisten zijn, zijn het er van een uitzonderlijk tam en mak soort dat bijzonder makkelijk met zich de vloer laat aanvegen, nietwaar.

Nogal eigenaardig, overigens, voor een volk dat een vervaarlijk klauwende fiere leeuw als vlag voert...

Boduo 17 juli 2009 21:17

Nva

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4235248)
De Belgische federale regering bestaat uit 22 regeringsleden : 15 ministers en 7 staatssecretarissen.

Twaalf regeringsleden (= 55%) zijn Franstaligen, tien (= 45%) zijn Vlamingen.

Daarboven staan een staatshoofd en zijn koninklijke familie, allemaal Franstaligen, ook al spreken sommigen ervan zonodig een woordje koeter-Nederlands, als de omstandigheden ertoe verplichten.

In een land waar minstens 60% van de bevolking Vlaming is….

Verdere commentaar overbodig, behoudens – als u het mij toestaat – deze persoonlijke bemerking : als de Vlamingen, zoals men het ons tracht te doen geloven, inderdaad fascisten, nazi’s en racisten zijn, zijn het er van een uitzonderlijk tam en mak soort dat bijzonder makkelijk met zich de vloer laat aanvegen, nietwaar.

Nogal eigenaardig, overigens, voor een volk dat een vervaarlijk klauwende fiere leeuw als vlag voert...

Een reden temeer om over 2 jaar te stemmen op NVA !

:evil::x:evil:

kelt 17 juli 2009 22:09

:lol::lol::lol:

De Federale regering is gedegradeerd tot wat boekhouders en concierges die mogen "regeren" over de kruimels en miseriedomeinen,hen van harte gegund door de Deelstaatregeringen....

Het werkingsbudget (dat is het geld waarvan de funktie al niet bij voorbaat vastgelegd is),is bij de Vlaamse Regering alleen al groter dan dat van de Federale - ...

Als de Federale regering bepaalde bevoegdheden wil houden (ik denk aan het asielbeleid) dan wordt hen van harte de miserie gegund .Het mag zelfs in het Frans zijn :twisted:

Het zwaartepunt van de poltieke macht is al verschoven naar de zetels van de Vlaamse- en Waalse deelregeringen....

ViveLaBelgique 4 mei 2015 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4235248)

Ik begrijp niet hoe U aan de associatie komt tussen een "vervaarlijk klauwende fiere leeuw als vlag" en "fascisten, nazi's en racisten".

hamac 4 mei 2015 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7641699)
Ik begrijp niet hoe U aan de associatie komt tussen een "vervaarlijk klauwende fiere leeuw als vlag" en "fascisten, nazi's en racisten".

Als je goed de letters na elkaar in juiste volgorde leest, dan zal je merken dat hij zich hetzelfde afvraagt, ... zo'n 6 jaar geleden.

Sukkelaar 4 mei 2015 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4235275)
Een reden temeer om over 2 jaar te stemmen op NVA !

:evil::x:evil:

Waarom? Tenzij het ironisch bedoeld is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be