Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
(Bericht 4235563)
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap...000-doden.aspx
Technici vragen reeds zeer lang dat België eindelijk ook eens werk gaat maken van bescherming tegen overstromingen.
Nederland heeft miljarden uitgegeven aan zijn waterkeringen,maar die zijn waardeloos door het nalaten van bescherming bouwen door België.
|
Kijk , je kan daar een hele hoop vragen bij stellen . In de Filipijnen heeft men ongeveer 20 x per jaar een typhoon . en ik kan u verzekeren , dat rammelt hé . moet men dan rond ieder eiland een dijk leggen en een muur bouwen ?
Is het verandwoord om de hele bevolking op te zadelen met een gigantische belasting om de kosten voor een dijk te verhogen voor een storm die er mogelijk eens in de 500 jaar komt ? En dat allemaal omdat er een paar gekken uit het binnenland per see een appartementje willen aan den dijk ?
Dat wonen in die nabijheid van de zee , dat is hun individuele keuze . en daarvoor kan men de gemeeschap niet opzadelen met hoge kosten . wat voor idioot gedoe is dat hier .
Anderen gaan op de startbaan van Zaventem gaan wonen en dan klagen dat er een vliegtuig over komt dat lawaai maakt . Hoe idioot .
Als Schaarbeek en Borgerhout aan de zee lag zou er mogelijk geen belg om malen ?
Een andere heeft zijn ouders met veel enthousiasme naar zee zien verhuizen en hoopt dat die storm er morgen aankomt , " you never know " dat hij wat eerder bij de notaris mag gaan ontvangen .
Mogelijk is er een optimist die een appartementje aan de zee wil kopen en verklaart de komst van een storm in de hoop dat de prijzen daar wat zakken .
Waarom niet de baraque Friture afgraven en west vlaanderen 4 m ophogen
En als die storm er komt , dan staan die appartementen door heel goe , dat hout bij een enorme overstroming , het drijfhout en puin wat tegen , zodat die functioneren als een filter , dat niet alle puin in zee drijft als de zee terugtrekt . ALS !!!
Stel U voor dat ze in Gent of in Moerbeke blijft staan . Dan moet ik ook niet meer zoveel benzine verrijden als ik eens naar de zee wil .
Al deze extreme stellingen zijn even idioot .