Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tips voor krakers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126378)

Spliff 18 juli 2009 10:08

Tips voor krakers

1 Bijlage(n)
Sinds gisternacht heb ik ee nvoorlopig tijdelijk stekkie gevonden (zie foto). Nu is het krakersleven vrij nieuw voor me dus eenvoudige vraag, enkele tips graag om als beginnend kraker me overend te houden en misschien ook de do's en don't do's in dit wereldje.

Alvast dank.

Bijlage 52647

Mitgard 18 juli 2009 10:26

een krakerspand met internet voor uwe laptop.
de tijden veranderen...

Spliff 18 juli 2009 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4235583)
een krakerspand met internet voor uwe laptop.
de tijden veranderen...

er bestaan anno 2009 bibliotheken, zelfs in Amersfoort

Mitgard 18 juli 2009 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 4235608)
er bestaan anno 2009 bibliotheken, zelfs in Amersfoort

ja natuurlijk.
zoals eno2 zeker die forumt zogezegd ook enkel in de bib omdat hij in een hol onder de grond woont.

Mitgard 18 juli 2009 10:46

of had ge misschien verwacht dat ik u hip en stoer ging vinden omdat ge in een kraakpand woont?
voor mijn part worden jullie hardhandig door de politie verwijderd, zoals dat met elk ongedierte hoort te gebeuren.

BigF 18 juli 2009 10:48

Ik ben nu niet direct een insider maar wat ik vaak denk als ik krakers zie proberen om een of ander verlaten pand in te nemen is; ik zou dan eerder ergens een tentje opstellen. Bossen genoeg en door een boswachter weggejaagd worden is geen ramp. Des winters is dat iets moeilijker natuurlijk maar in de zomer lijkt mij verblijven in een tentje zeker zo aangenaam als verblijven in een kraakpand.

En dan nog wat voor de vuist weg tips;
-Spring na een vriendenmatch voetbal gewoon mee onder de douche, iedereen denkt dat je bij de andere ploeg hoort. Dit werkt ook op recepties en feesten allerlei maar dan om te eten. Val er binnen, vreet en zuip je vol en voor iemand het in de gaten heeft ben je terug weg.

-Koop 2 flessen melk. Gebruik er 1 van en hou de lege fles bij. Laat de andere, geopend, in de zon staan tot ze slecht is. Verdeel dan de slechte melk over de 2 flessen (leng wat aan met water) en ga je geld terugvragen. Dit werkt natuurlijk ook met andere bederfbare dranken. Ook voorverpakt gehakt is hier zeer geschikt voor. Koop een kilo, gebruik er ongeveer een kwart van, laat de rest bederven, prak het gehakt wat zodat het volumeverschil niet te erg opvalt en ga je geld terugvragen.

-Deze tip werkt niet overal maar er zijn nog winkels waar het moet kunnen. Luister goed. Je laadt met 2 personen ieder een identieke winkelkar vol. Allebei net hetzelfde inladen. In 1 van de karren zet je echter onderaan een vrij duur electrisch apparaat. Dan ga je met de andere kar afrekenen, je wandelt naar buiten, laat daar de kar bij een derde persoon achter en snelt terug naar binnen. Je neemt dan de identieke kar (met het duur apparaat) en gaat terug langs de kassa. Daar hang je de eerlijke koper uit en je maakt de kassierster wijs dat ze het apparaat is vergeten te tellen. Je betaalt bij voor het apparaat hetgeen je enkele dagen later terugbrengt en je geld ervoor terugvraagt. Je hebt dan wel twee winkelkarren voor de prijs van 1.

-Met een wijde lange broek aan is het heel simpel om in een schoenendiscount je oude schoenen in de doos te steken en met de nieuwe aan weg te wandelen.

En zo kunnen we nog wel effe doorgaan maar seffens wordt ik opgepakt wegens aanzetten tot en daar heb ik vandaag niet echt zin in.

Soit, hou je haaks!!

Spliff 18 juli 2009 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4235620)
of had ge misschien verwacht dat ik u hip en stoer ging vinden omdat ge in een kraakpand woont?
voor mijn part worden jullie hardhandig door de politie verwijderd, zoals dat met elk ongedierte hoort te gebeuren.

Je bent de eerste die er in slaagt om zich op mijn negeerlijst te nestelen. k zou zeggen kruip terug onder je steen en komt er de eerste tijd niet meer onderuit, je bent nog verzuurder dan het zuurste zuur.

Het ga je goed.

Bovenbuur 18 juli 2009 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 4235622)
Ik ben nu niet direct een insider maar wat ik vaak denk als ik krakers zie proberen om een of ander verlaten pand in te nemen is; ik zou dan eerder ergens een tentje opstellen. Bossen genoeg en door een boswachter weggejaagd worden is geen ramp. Des winters is dat iets moeilijker natuurlijk maar in de zomer lijkt mij verblijven in een tentje zeker zo aangenaam als verblijven in een kraakpand.

En dan nog wat voor de vuist weg tips;
-Spring na een vriendenmatch voetbal gewoon mee onder de douche, iedereen denkt dat je bij de andere ploeg hoort. Dit werkt ook op recepties en feesten allerlei maar dan om te eten. Val er binnen, vreet en zuip je vol en voor iemand het in de gaten heeft ben je terug weg.

-Koop 2 flessen melk. Gebruik er 1 van en hou de lege fles bij. Laat de andere, geopend, in de zon staan tot ze slecht is. Verdeel dan de slechte melk over de 2 flessen (leng wat aan met water) en ga je geld terugvragen. Dit werkt natuurlijk ook met andere bederfbare dranken. Ook voorverpakt gehakt is hier zeer geschikt voor. Koop een kilo, gebruik er ongeveer een kwart van, laat de rest bederven, prak het gehakt wat zodat het volumeverschil niet te erg opvalt en ga je geld terugvragen.

-Deze tip werkt niet overal maar er zijn nog winkels waar het moet kunnen. Luister goed. Je laadt met 2 personen ieder een identieke winkelkar vol. Allebei net hetzelfde inladen. In 1 van de karren zet je echter onderaan een vrij duur electrisch apparaat. Dan ga je met de andere kar afrekenen, je wandelt naar buiten, laat daar de kar bij een derde persoon achter en snelt terug naar binnen. Je neemt dan de identieke kar (met het duur apparaat) en gaat terug langs de kassa. Daar hang je de eerlijke koper uit en je maakt de kassierster wijs dat ze het apparaat is vergeten te tellen. Je betaalt bij voor het apparaat hetgeen je enkele dagen later terugbrengt en je geld ervoor terugvraagt. Je hebt dan wel twee winkelkarren voor de prijs van 1.

-Met een wijde lange broek aan is het heel simpel om in een schoenendiscount je oude schoenen in de doos te steken en met de nieuwe aan weg te wandelen.

En zo kunnen we nog wel effe doorgaan maar seffens wordt ik opgepakt wegens aanzetten tot en daar heb ik vandaag niet echt zin in.

Soit, hou je haaks!!

Dit zijn geen krakerstips, dit zijn diefstaltips. Straks ga je nog illegale downloadtips geven ook zeker...

IronChef 18 juli 2009 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 4235645)
Je bent de eerste die er in slaagt om zich op mijn negeerlijst te nestelen. k zou zeggen kruip terug onder je steen en komt er de eerste tijd niet meer onderuit, je bent nog verzuurder dan het zuurste zuur.

Het ga je goed.

Je moet je niet laten opjagen door mitgard.

Dat zuur gedoe is alleen maar een pose om interessanter te lijken en om ook eens wat aandacht te krijgen.

Jazeker 18 juli 2009 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 4235645)

Het ga je goed.

Neem het niet persoonlijk. Hij is al een tijdje aan het pogen om hier iedereen zodanig te schofferen zodat hij geband kan raken.

Spliff 18 juli 2009 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4235687)
Neem het niet persoonlijk. Hij is al een tijdje aan het pogen om hier iedereen zodanig te schofferen zodat hij geband kan raken.

Enfin na enige googlen wat foto s gevonden van het complex:

http://urbanexplorer.eu/joomla/modul...eviewer/sinai/

Jazeker 18 juli 2009 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 4235702)
Enfin na enige googlen wat foto s gevonden van het complex:

http://urbanexplorer.eu/joomla/modul...eviewer/sinai/

Tussen haakjes... dat opvangcentrum waar je tegenwoordig meewerkt, kunnen die geen slaapplaatsen bieden? Of hebben ze plannen om dat ooit te doen?

Spliff 18 juli 2009 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4235706)
Tussen haakjes... dat opvangcentrum waar je tegenwoordig meewerkt, kunnen die geen slaapplaatsen bieden? Of hebben ze plannen om dat ooit te doen?

Dat opvangcentrum is de dagopvang. Stichting IKS beheert dit. Naast een dagopvang, bestaat er een nachtopvang, waar je per maand 10 nachten kan slapen en vanaf de 11de nacht elke avond om zeven uur kan bellen of er plaats vrij is gebleven.

Voor deze maand waren mijn tien nachtjes er al door. :twisted:

Jazeker 18 juli 2009 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 4235713)
Dat opvangcentrum is de dagopvang. Stichting IKS beheert dit. Naast een dagopvang, bestaat er een nachtopvang, waar je per maand 10 nachten kan slapen en vanaf de 11de nacht elke avond om zeven uur kan bellen of er plaats vrij is gebleven.

Voor deze maand waren mijn tien nachtjes er al door. :twisted:

Beetje jammer. Als ze als doel hebben om iemand opnieuw in de maatschappij te integreren (je weet wel... zelf betaald dak boven je hoofd, job, koopkracht om toch voor jezelf dagelijks degelijk te eten, etc...) dan zou het ideaal zijn dat ze je gedurende de begeleiding ook een matras en kussen kunnen geven. Ik begrijp natuurlijk wel dat hun middelen ook maar beperkt zijn.

Ik heb wel vertrouwen in een goede afloop voor jou, maar voor vele daklozen lijkt het me onbegonnen werk om hen terug een thuis te geven als ze overdag wel braafjes wat meewerken voor de maaltijden maar dan 's avonds worden losgelaten waar de verlokkingen van drank, drugs of andere dingen die ze op dat moment beter niet kunnen gebruiken weer kunnen toeslaan. En dat is geen kritiek naar zowel de dagopvang als naar die daklozen. In de zomer zal het nog wel leuk zijn maar eens er guur weer opduikt en daklozen met anarchisten wat panden gaan kraken dan is de goede invloed van die dagopvang weer weg. Overdag verantwoordelijkheidszin aankweken en 's avonds je bedrinken (ik zeg niet dat jij dat doet) om te vergeten dat je onder een boom moet slapen omdat het koud is en regent.

Dakloosheid is zowat het ergste wat je hier als gezond mens kan overkomen. En dat is ook de reden waarom ik fulmineer tegen de zagende en klagende zeuren die eisen dat werkonwillige mensen voor altijd gesponsord moeten worden. Ik neem aan dat jij wel snel zou toehappen als je het vooruitzicht krijgt op een baantje en een appartementje dat je kan huren.

Moet zometeen weer weg... het ga je nog goed. Ik hoor graag of je vooruitgang maakt. Als je het te genant vindt om het op het forum te zetten, stuur maar via PM/PB. Hou het wel bij 1 berichtje per keer want ik kan het leegmaken van mijn PM-box niet tot mijn dagdagelijkse activiteiten rekenen.

IronChef 18 juli 2009 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4235747)
Dakloosheid is zowat het ergste wat je hier als gezond mens kan overkomen. En dat is ook de reden waarom ik fulmineer tegen de zagende en klagende zeuren die eisen dat werkonwillige mensen voor altijd gesponsord moeten worden.

Ik parafraseer: Mensen hun uitkering afpakken zorgt voor minder daklozen.

Que?

Brandaan 18 juli 2009 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 4235558)
Sinds gisternacht heb ik ee nvoorlopig tijdelijk stekkie gevonden (zie foto). Nu is het krakersleven vrij nieuw voor me dus eenvoudige vraag, enkele tips graag om als beginnend kraker me overend te houden en misschien ook de do's en don't do's in dit wereldje.

Alvast dank.

Bijlage 52647

Stop met drugs, ga naar de kapper, neem een douche en get a Fucking Job!

;-)

En nu wat advies wat je wellicht wel op gaat volgen: Zorg dat je legaal kraakt (dus één jaar leegstand) en probeer goed contact te hebben met buren en eigenaar. Je zou niet de eerste kraker zijn die door een murwgebeukte eigenaar een knokploeg op zich af krijgt.

manta 18 juli 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 4235622)

Idd , waarom in een leeg huis gaan zitten als je gratis in heel 't land kan gaan kamperen ... :-D

manta 18 juli 2009 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 4235780)
Stop met drugs, ga naar de kapper, neem een douche en get a Fucking Job!

;-)

En nu wat advies wat je wellicht wel op gaat volgen: Zorg dat je legaal kraakt (dus één jaar leegstand) en probeer goed contact te hebben met buren en eigenaar. Je zou niet de eerste kraker zijn die door een murwgebeukte eigenaar een knokploeg op zich af krijgt.

:cheer: spliffmeppen :cheer:

;-)

Jazeker 18 juli 2009 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4235773)
Ik parafraseer: Mensen hun uitkering afpakken zorgt voor minder daklozen.

Que?

Dan parafraseer jij vanuit een ander universum dan het mijne. Mensen die iets willen doen mogen van mij gesteund worden. Of lees je ergens iets in mijn post dat voor mij onzichtbaar is? Ik ben zeker geen ultra-liberaal die de sociale zekerheid wil afschaffen. Ik vind zo'n vangnet net heel belangrijk. Maar als de koorddanser in dat net blijft liggen dan moeten we toch wel eens rekening houden met het feit dat het circus ooit moet worden afgebroken.

En als je niet verder kon lezen dan de eerste letter van mijn posts dan had je misschien kunnen zien dat ik het net belangrijk vind dat die dagcentra eigenlijk ook voldoende slaapplaatsen kunnen bieden zodanig dat de goede invloed overdag niet wordt teniet gedaan door de slechte invloed van het leven en slapen op straat (en kom niet af met mensen die een weekje met een tent de bossen intrekken want die hebben alles bij zich om het hun comfortabel te maken).

Ik verwijs je verder naar dit soort gezaag:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=102241
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701

Van dat soort dingen krijg ik WEL jeuk. Wie ziek is, wie geen job kan vinden, wie problemen heeft, daar dient de sociale zekerheid voor. Mensen die manifest roepen dat ze niet willen werken en dat iedereen die wel werkt hen maar de pap in de mond moet steken zijn zagende sukkels die qua egoisme hun gelijke kennen bij gouden-handdruk-CEO's.

Jazeker 18 juli 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4235788)
Idd , waarom in een leeg huis gaan zitten als je gratis in heel 't land kan gaan kamperen ... :-D

Het geld voor een degelijke tent ontbreekt daklopzen al wel eens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be