![]() |
Het opleggen van hoofddoekverbod: wat is het nu juist?
Het opleggen van het niet dragen van hoofddoek, niqaab, boerka, boerkini .. is een vorm van ((gedwongen culturele assimilatie)), discriminatie, dwang in seculiere levensbeschouwing of islamofobie?
|
Belgie is tot uw grote spijt geen islamitische staat. U zal waarschijnlijk gelukkiger zijn in een van de grootse fantastische islamitische staten. Goeie reis.
|
Het opleggen van hoofddoekverbod: wat is het nu juist?
Er circuleert een virus in uw pc die bovenstaande vraag door "is België een islamitische staat" heeft vervangen. |
Citaat:
|
Dat het virus zich op grote schaal is verspreid, is voor mij nu duidelijk. Eerst de computer scannen om de oorspronkelijke vraag te lezen.
|
Citaat:
Wat vind je van deze discriminatie, dwang of seksistische maatregel? |
Citaat:
Vreemd dat u appels met peren vergelijkt. En zo mysterieus hoe hier vrijheid van godsdienst en vrijheid van seks in een hap geslokt worden. Ik heb daar nog nooit monokini gezien, maar minirok wel, en voor mij is er geen verschil tussen die twee. : -p |
Citaat:
|
Citaat:
(Wat dit met "vrijheid van seks" vandoen heeft is me overigens een raadsel. :?) Citaat:
Nu, indien minirok en monokini voor jou hetzelfde is: ben je voor het dragen van monokini's op straat, of wil je minirokken ook verbieden? |
Citaat:
|
Citaat:
De hoofdoek is nu verboden in een aantal scholen, op een aantal werkplaatsen, maar niet op straat, niet op de trein, niet in winkels, ... De monokini is bijna overal verboden. |
Oke dan, als u dat verschilt niet inziet, dan ben ik voorstander van beide vrijheden.
|
Citaat:
Ik zie geen enkel verbod dat niet lang voor uw komst ook al bestond, integendeel. Wat bevalt u niet aan onze waarden en normen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moeilijk hé |
Citaat:
Wat is dat "onze" ? Diegenen die beslissen over hoofddoekverbod? Wat bevalt mij niet aan hun waarden en normen? Hebben ze eens waarden en normen deze? Ze zijn lege dozen zonder principes, hier roepen zij vrijheid van godsdienst en individu, en daar spreken ze dat praktisch tegen. |
Citaat:
Hypocriet is doen alsof het hoofdoekenverbod op school zo bijzonder is. We zitten hier met veel regeltjes en verboden. Voer de discussie over de opportuniteit van het hoofdoekenverbod. Over welke problemen het oplost of misschien net verergert. |
Citaat:
Maar ge bedoelt natuurlijk dat ge geen hoofddeksel in de klas moogt dragen. Ik heb het nooit anders geweten. Waarom moeten we die regels nu plots voor u gaan aanpassen? |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be