![]() |
Geen controle op sigarettenverkoop aan tieners
Terecht. Wanneer ik te snel rijd en geflitst word, word IK beboet en niet de garagist die mij mijn wagen verkocht. Logisch toch ?
Het is waanzin de winkelier te straffen : de jeugd is leep genoeg om aan tabak te geraken. Pak hén aan ipv de winkelier en zorg meteen voor een afschrikkingseffect dat er nu helemaal niet is. ![]() Hier, Thomas, uw sigaretten. 'k Heb mij van uw wisselgeld een Smirnoff gekocht. Schol ! |
Analoog : alcohol-misbruik bij tieners : Italië doet beter !
|
Kan een sigarettenverkoper wel zomaar iemands paspoort vragen ???
|
Citaat:
Maar daar hebben onze nobele juristen in het parlement niet over nagedacht. |
Ook belachelijk om te denken dat je zo het sigarettengebruik onder jongeren gaat beperken.
|
Citaat:
Wacht maar tot die snotter van zijn ouders te horen krijgt dat hij de boete zelf kan ophoesten. |
Citaat:
Het doet me denken aan de drugswetgeving , ze mogen tegenwoordig marie haren huana smoren maar ze mogen het niet kopen of verkopen ... De halfslachtige beslissingen doen meer kwaad dan goed . Ofwel een totaalverbod en zorgen voor alternatieven ofwel toelaten hé ... |
Citaat:
|
zolang er geen controle is op de handelingen van politiekers heeft al de rest weinig zin.
|
Citaat:
Politics.be zou - naar analogie met consumentenverenigingen zoals Test-Aankoop - een wakkere-burger-vereniging moeten worden met juridische slagkracht. Maar dan met advokaten die wél het belang van de maatschappij dienen. Vind da maar ! :roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be