Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schande! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126554)

Gordijnhoofd 24 juli 2009 02:53

Auteursrecht

Ik vind het een regelrechte schande dat recordlabels, privacywaakhonden en andere organisaties die geld schijten de torrentgemeenschap site per site lam leggen.

Daarenboven is de recente beslissing van de EU de burger er nog 20 jaar bij te lappen tijdens dewelke ze moeten betalen voor content waarvan de maker waarschijnlijk reeds lang overleden is, weinig aanmoedigend.

En de Franse overheid negeert de eigen grondwet om mensen na 2 waarschuwingen van het internet te kunnen verbannen. Australië zou hetzelfde van plan zijn.

Waar gaat deze wereld naartoe? Straks moeten we copyright betalen om een do te mogen spelen op een blokfluit.
Maar veel belangrijker nog: hoe stoppen we deze beweging en keren we hem om?

Gordijnhoofd 24 juli 2009 02:55

.

Gordijnhoofd 24 juli 2009 02:55

.

Gordijnhoofd 24 juli 2009 02:57

.

slegie 24 juli 2009 11:33

och voor elke site die men lamlegt zijn er ondertussen al een honderduizend bijgekomen

dus zie niet echt het probleem in?

Duvelke 24 juli 2009 12:08

Toch logisch dat je betaalt voor het gene wat andere mensen maken? :roll:
Muzikanten leven dus wel (onder andere) van de verkoop van cd's he

Vorenus 24 juli 2009 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4245136)
Toch logisch dat je betaalt voor het gene wat andere mensen maken? :roll:
Muzikanten leven dus wel (onder andere) van de verkoop van cd's he

Waarom moet ik dan auteursrechten betalen op mediadragers?

Duvelke 24 juli 2009 12:28

weet ik veel

Vorenus 24 juli 2009 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4245167)
weet ik veel

Dus muziek dat gratis wordt gedownload is niet illegaal aangezien men via mediadragers reeds auteursrechten heeft betaald.

maddox 24 juli 2009 12:49

Ik wens geen autheursbijdrage te betalen op mijn eigen werken. Toch bij elke CD/DVD/Cassette whatnot heb ik het aan mijn broek.

Zit die bijdrage nog niet op schrijfpapier?

LeMmOnN 24 juli 2009 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gordijnhoofd (Bericht 4244646)
...Waar gaat deze wereld naartoe? Straks moeten we copyright betalen om een do te mogen spelen op een blokfluit...

OMG... :lol::twisted::lol: Bangelijk, en pas op want met SABAM weet je nooit

monza 24 juli 2009 13:16

Het niets omvattende argument, voor mijn eigen werken moet ik ook bijdragen heeft het weer gehaald.
OP een cassette betaal je 0,10€ /uur, als je dan geluiden hebt die je zelf hebt gemaakt dat je aan 10 euro zit had je ook al een externe schijf kunnen kopen en het daarop zetten.

Fallen Angel 24 juli 2009 13:17

Citaat:

Ik vind het een regelrechte schande dat recordlabels, privacywaakhonden en andere organisaties die geld schijten de torrentgemeenschap site per site lam leggen.

Daarenboven is de recente beslissing van de EU de burger er nog 20 jaar bij te lappen tijdens dewelke ze moeten betalen voor content waarvan de maker waarschijnlijk reeds lang overleden is, weinig aanmoedigend.

En de Franse overheid negeert de eigen grondwet om mensen na 2 waarschuwingen van het internet te kunnen verbannen. Australië zou hetzelfde van plan zijn.

Waar gaat deze wereld naartoe? Straks moeten we copyright betalen om een do te mogen spelen op een blokfluit.

Mja als je het hebt over de teloorgang van The Pirate Bay hebt kan ik dit wel zeggen.
Voor elke torrentsite die ze sluiten komen er tien bij.
Vroeger hebben ze zonder succes geprobeerd om het mp3 formaat te verbieden. Nu proberen ze hetzelfde met torrent bestanden.
Het is een reeds op voorhand verloren strijd.

Moesten de grote labels in plaats van met geld smijten in nutteloze rechtszaken hun bussiness plan veranderen zouden zowel zij als de muziekliefhebbers veel beter af zijn.

Kijk bijvoorbeeld naar de TV. Je kan gratis TV kijken doordat de zenders hun kosten dekken met reclame.
Waarom geen gratis muzieksites die hun kosten dekken met reclame?

monza 24 juli 2009 13:18

Citaat:

Ja waar gaat deze wereld naar toe, als ge eten gaat halen zaagt ge dan ook tegen de kassierster over de patenten die op die produkten zitten?

monza 24 juli 2009 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4245234)
Mja als je het hebt over de teloorgang van The Pirate Bay hebt kan ik dit wel zeggen.
Voor elke torrentsite die ze sluiten komen er tien bij.
Vroeger hebben ze zonder succes geprobeerd om het mp3 formaat te verbieden. Nu proberen ze hetzelfde met torrent bestanden.
Het is een reeds op voorhand verloren strijd.

Moesten de grote labels in plaats van met geld smijten in nutteloze rechtszaken hun bussiness plan veranderen zouden zowel zij als de muziekliefhebbers veel beter af zijn.

Kijk bijvoorbeeld naar de TV. Je kan gratis TV kijken doordat de zenders hun kosten dekken met reclame.
Waarom geen gratis muzieksites die hun kosten dekken met reclame?

Reklame en subsidie of wat hat je gedacht, en dan zijn ze niet meer gratis want u belastingsgeld wordt gebruikt voor de subsidie.

Duvelke 24 juli 2009 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4245184)
Dus muziek dat gratis wordt gedownload is niet illegaal aangezien men via mediadragers reeds auteursrechten heeft betaald.

Blijkbaar is het wel illegaal?
auteursrechten op mediadragers alleen is niet genoeg
ook voor de muziek zelf zou ge moeten betalen

Vorenus 24 juli 2009 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4245261)

Muziek downloaden is niet illegaal, degene die het gratis aanbiedt moet in feite auteursrechten betalen.

Bierke 24 juli 2009 14:07

Erger vind ik het feit dat mensen er geld mee verdienen en er dan ongestraft vanaf komen:
"Guineeër opgepakt met 9.000 gekopieerde dvd's" >> http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...de-dvd-s.dhtml

Bierke 24 juli 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4245261)

Google eens naar de "auvibel heffing"

Duvelke 24 juli 2009 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 4245352)
Google eens naar de "auvibel heffing"

waarom, kan je dat zelf niet? :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be