![]() |
Vlaamse zeilster van 10 gevaar op Waals water
Een Nederlandstalig meisje van tien dat al voor het derde jaar op rij een zeilstage in Wallonië volgt, werd vorige week plots geweigerd. Reden? Ze kent onvoldoende Frans en vormt dus een gevaar op het water.
Hoe zit dat eigenlijk met de Franstaligen in Nieuwpoort ? "Hélp !" ... "Comprend pas !" ... "Au secours !" ... "Ah oui, j'arrive !" ... |
er lopen in Wallonië ook Bourgeois' rond?
|
Lijkt me nu niet echt abnormaal. De manier waarop vind ik abnormaal maar de vereiste kennis van het Frans niet echt.
|
weer zo een klaag- en zaag onderwerpje... :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de titel is al te idioot om hierop te reageren :-D
|
Dat verhaal klopt niet, er werkt toch niemand in Wallonië?
|
een linguistische discriminatie, de vlaming behandelt als rasechte allochtoon in wallonie
het kind doet de moeite om een taalbad te volgen ? zelfs mijn dochter van 9 weigeren ze niet in Frankrijk in zo'n 'jeugdkampen' en integendeel alle francaisekes hebben zich bekommerd om dat 'arm belgje' die niemand begreep |
Citaat:
Dan moesten ze haar weigeren omdat kinderarbeid verboden si. :lol: |
Dit is dicriminatie op basis van taal.
Het moest eens andersom zijn, het kot was te klein. Ik hoop dat het meisje en haar ouders zich hier niet bij neerleggen. |
Zijn er dan geen zeilclubs in Vlaanderen ?
Ik weet nog imand die haar dochter van 5 frans bijbrengt , dat kind kan al tellen van un tot vingt maar het cijfer 2 kon ze nog niet lezen toen ik het haar voorlegde .. |
Citaat:
|
Citaat:
Comme �* Nieuport-sur-Mèr, près de Coxyde .... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be