Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Reguliere werkweek technische dienst NMBS (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126642)

Gun 27 juli 2009 20:18

Reguliere werkweek technische dienst NMBS
 
Maandag
  • 1/3 van de dienst heeft recuperatieverlof, later blijkt waarom
  • 2 wagons in onderhoud - niet dringend
  • 2 defecte wagons - niet dringend
  • 2 defecte locmotieven - 1 niet dringend, 1 moet terug functioneren volgende week maandag
  • Kaarttafel wordt gepoetst
  • Portable PC (privé) wordt aangesloten op wireless netwerk van administratieve dienst waar maar één portable PC in gebruik is met wireless connectie (de adjunkt gebruikt deze 2 keer per maand)
Dinsdag
  • 1/3 van de dienst heeft recuperatieverlof, later blijkt waarom
  • 2 wagons in onderhoud - niet dringend
  • 2 defecte wagons - niet dringend
  • 2 defecte locmotieven - 1 niet dringend, 1 moet terug functioneren volgende week maandag
  • Kaarttafel wordt gepoetst
  • Portable PC (privé) wordt aangesloten op wireless netwerk
Woensdag
  • 1/3 van de dienst heeft recuperatieverlof, later blijkt waarom
  • 2 wagons in onderhoud - niet dringend
  • 2 defecte wagons - niet dringend
  • 2 defecte locmotieven - 1 niet dringend, 1 moet terug functioneren volgende week maandag
  • Kaarttafel wordt gepoetst
  • Portable PC (privé) wordt aangesloten op wireless netwerk
Donderdag
  • 1/3 van de dienst heeft recuperatieverlof, later blijkt waarom
  • 2 wagons in onderhoud - niet dringend
  • 2 defecte wagons - niet dringend
  • 2 defecte locmotieven - 1 niet dringend, 1 moet terug functioneren volgende week maandag
  • Kaarttafel wordt gepoetst
  • Portable PC (privé) wordt aangesloten op wireless netwerk
- Planning overuren weekend om defecte locomotief te herstellen die maandag opnieuw moet functioneren
- iedereen stelt zich kandidaat
- ook diegenen die nog steeds in recuperatie verlof zijn
- 5 werkkrachten nodig voor zaterdag én 3 werkkrachten voor zondag
- veiligheidshalve worden 7 werkkrachten voor zaterdag én 5 werkkrachten voor zondag gepland


Vrijdag
  • 1/3 van de dienst heeft recuperatieverlof, later blijkt waarom
  • 2 wagons in onderhoud - niet dringend
  • 2 defecte wagons - niet dringend
  • 2 defecte locmotieven - 1 niet dringend, 1 moet terug functioneren volgende week maandag
Planning overuren wordt bevestigd
  • Kaarttafel wordt gepoetst
  • Portable PC (privé) wordt aangesloten op wireless netwerk
Zaterdag
  • 1/3 van de dienst heeft recuperatieverlof, later blijkt waarom
  • 2 wagons in onderhoud - niet dringend
  • 2 defecte wagons - niet dringend
  • 2 defecte locmotieven - 1 niet dringend, 1 moet terug functioneren volgende week maandag
  • 6 mensen komen opdagen voor herstelwerken ... loon aan 150% ... 200% recuperatieverlof
Zondag
  • 1/3 van de dienst heeft recuperatieverlof, later blijkt waarom
  • 2 wagons in onderhoud - niet dringend
  • 2 defecte wagons - niet dringend
  • 2 defecte locmotieven - 1 niet dringend, 1 moet terug functioneren volgende week maandag
  • 4 mensen komen opdagen voor herstelwerken ... loon aan 200% ... 300% recuperatieverlof
Resultaat
  • 4 mensen krijgen 5 dagen recuperatieverlof én 'overurenloon'
  • 2 mensen krijgen 2 dagen recuperatieverlof én 'overurenloon'
  • en maandag van het zelfde laken een broek ...

Dajjal 27 juli 2009 20:21

Onze belastingseuro's aan het "werk"...En dan staat iedereen op zijn achterste poten als ik een draad start "Weg met het openbaar vervoer"...

Veel te duur, en een dumpingground voor mensen die anders toch nergens werk zouden vinden.

Geen wonder dat de socialisten er zo'n fans van zijn...

Ernst Niessen 27 juli 2009 20:41

Kan ook de NMBS niet gesplitst worden in een Waals en Vlaams treinbedrijf? Lijkt mij efficiënter. De Vlaamse spoorwegbeheerder kan dan intensiever samenwerken met de NS (Nederlandse Spoorwegen) in verband met de HSL van Amsterdam via Antwerpen en Brussel naar Parijs en vanwege de IJzeren Rijn.

Shadowke 27 juli 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4249445)
Kan ook de NMBS niet gesplitst worden in een Waals en Vlaams treinbedrijf? Lijkt mij efficiënter. De Vlaamse spoorwegbeheerder kan dan intensiever samenwerken met de NS (Nederlandse Spoorwegen) in verband met de HSL van Amsterdam via Antwerpen en Brussel naar Parijs en vanwege de IJzeren Rijn.

dat zal pas gebeuren indien België haar loodje legt vrees ik.

Gun 27 juli 2009 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4249452)
dat zal pas gebeuren indien België haar loodje legt vrees ik.

:?

Shadowke 27 juli 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4249454)
:?

idd Gun, als België splitst.

Ernst Niessen 27 juli 2009 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4249452)
dat zal pas gebeuren indien België haar loodje legt vrees ik.

Het is een kwestie van even 'de wissel omzetten', ook in het 'Belgische' denken.

Shadowke 27 juli 2009 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4249505)
Het is een kwestie van even 'de wissel omzetten', ook in het 'Belgische' denken.

hehe :)
mooi gezegd.

Gun 27 juli 2009 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4249505)
Het is een kwestie van even 'de wissel omzetten', ook in het 'Belgische' denken.

De zieke Belgische staatsbedrijven ... nog veel meer wissels nodig ...

Shadowke 27 juli 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4249557)
De zieke Belgische staatsbedrijven ... nog veel meer wissels nodig ...

totale ontbinding is beter gezegd.
zijn bronnen van corruptie en vriendjespolitiek

Hollander 27 juli 2009 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4249445)
Kan ook de NMBS niet gesplitst worden in een Waals en Vlaams treinbedrijf? Lijkt mij efficiënter. De Vlaamse spoorwegbeheerder kan dan intensiever samenwerken met de NS (Nederlandse Spoorwegen) in verband met de HSL van Amsterdam via Antwerpen en Brussel naar Parijs en vanwege de IJzeren Rijn.

De NS (winstgevend bedrijf) moet in dit geval gewoon de NMBS overnemen en reorganiseren.
KLM/Sabena heeft zijn kans gemist, maar we gaan toch niet zitten wachten tot France Bahn en Deutsche Bahn hier hun kleine broertjes komen opsnoepen en wij wéér met legen handen achter blijven?

solidarnosc 28 juli 2009 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4249505)
Het is een kwestie van even 'de wissel omzetten', ook in het 'Belgische' denken.

Hoeveel kilometer HSL-spoorwegen heeft Nederland op dit moment in gebruik en hoeveel werkende HSL-treinen?

Henri1 28 juli 2009 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4249452)
dat zal pas gebeuren indien België haar loodje legt vrees ik.

Ik wist het !

Het is een vrouw ;-)

Hollander 28 juli 2009 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4249819)
Hoeveel kilometer HSL-spoorwegen heeft Nederland op dit moment in gebruik en hoeveel werkende HSL-treinen?

Veel te weinig.

Ernst Niessen 28 juli 2009 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4249819)
Hoeveel kilometer HSL-spoorwegen heeft Nederland op dit moment in gebruik en hoeveel werkende HSL-treinen?

Nederland heeft nul kilometer HSL-spoorlijn in gebruik. Als de samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen veel eerder en veel intenser was geweest - en er was bijvoorbeeld door fusie van NS en NMBS (zie reactie van Hollander) al één Nederlands-Vlaams treinbedrijf geweest -, dan had Nederland-Vlaanderen reeds een eigen, goed ontwikkelde HSL-infrastructuur gehad.

Doch, ook hier beneemt onze kleinburgerlijkheid en ons archaïsch provincialisme de mogelijkheid om onze landen op te stoten in de vaart der ... treinen.

Gun 28 juli 2009 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4249850)
Ik wist het !

Het is een vrouw ;-)

NMBS de man?

Henri1 28 juli 2009 11:28

Is die locomotief nu hersteld ? ;-)

backfire 28 juli 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4249406)
Onze belastingseuro's aan het "werk"...En dan staat iedereen op zijn achterste poten als ik een draad start "Weg met het openbaar vervoer"...

Veel te duur, en een dumpingground voor mensen die anders toch nergens werk zouden vinden.

Geen wonder dat de socialisten er zo'n fans van zijn...

Weg met de ambtenarij klinkt beter

Gun 28 juli 2009 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4250081)
Is die locomotief nu hersteld ? ;-)

Zal ik eens navragen, op zich geen probleem want zaterdag en zondag aanstaande wordt er graag overgewerkt;-)

LeMmOnN 28 juli 2009 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4249850)
Ik wist het !

Het is een vrouw ;-)

Voor u zeker, het is toch La Belgique, of niet soms?! :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be