Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Duitse kaakslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126650)

azert 28 juli 2009 07:49

Duitse kaakslag
 
Dat de Fransen België/Vlaanderen met Parisbas en Suez pluimt: de flaminganten hadden niets anders verwacht.
Dat het Nederlandse broedervolk in de Fortis-saga geen respect had voor Vlaanderen, was een heuse verrassing voor hen.
maar. nu... het toppunt: in de Opel-zaak blijkt ook den Duits den Vlaemschen werkmensch niet te zien staan.
Den Duits..., waar de Flamen zoveel voor gedaan hebben.

Wel, wel, wel,...

Jazeker 28 juli 2009 07:57

*proest*

barfo 28 juli 2009 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4249873)
Den Duits..., waar de Flamen zoveel voor gedaan hebben.

Wel, wel, wel,...

verklaar u nader

kelt 28 juli 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4249873)
Dat de Fransen België/Vlaanderen met Parisbas en Suez pluimt: de flaminganten hadden niets anders verwacht.
Dat het Nederlandse broedervolk in de Fortis-saga geen respect had voor Vlaanderen, was een heuse verrassing voor hen.
maar. nu... het toppunt: in de Opel-zaak blijkt ook den Duits den Vlaemschen werkmensch niet te zien staan.
Den Duits..., waar de Flamen zoveel voor gedaan hebben.

Wel, wel, wel,...

:lol:

"Den Duits",enfin meer specifiek de Opel-Duits ,dumpt meer van zijn eigen werkmensen dan er in gans Opel Antwerpen werken...
Verschillende Duitse deelstaten zijn,als mede-eigenaars, RECHTSTREEKS betrokken zijn in het ontslag van ettelijke duizenden auto-werknemers.Dat werpt wel een enigszins ander licht op de zaak dan "nationalisme"... :?

azert 28 juli 2009 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4249970)
:lol:

"Den Duits",enfin meer specifiek de Opel-Duits ,dumpt meer van zijn eigen werkmensen dan er in gans Opel Antwerpen werken...
Verschillende Duitse deelstaten zijn,als mede-eigenaars, RECHTSTREEKS betrokken zijn in het ontslag van ettelijke duizenden auto-werknemers.Dat werpt wel een enigszins ander licht op de zaak dan "nationalisme"... :?

Altijd geweten dat België maar een piepklein landje was dat weinig gewicht in de schaal werpt. Gelukkig is het 1 van de stichters van de EU en heeft daardoor nog enig gezag en invloed.

Vlaanderen wil het dan met de helft kleiner nog eens alleen proberen, menen sommigen hier.

born2bewild 28 juli 2009 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4250133)
Altijd geweten dat België maar een piepklein landje was dat weinig gewicht in de schaal werpt. Gelukkig is het 1 van de stichters van de EU en heeft daardoor nog enig gezag en invloed.

Vlaanderen wil het dan met de helft kleiner nog eens alleen proberen, menen sommigen hier.


een marathon lopen met een zak patatten op uw rug is niet simpel

djimi 28 juli 2009 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4250133)

...

Vlaanderen wil het dan met de helft kleiner nog eens alleen proberen

...

Het is steeds minder een kwestie van 'willen', en steeds meer een kwestie van 'moeten' (zoals in 'geen andere keuze meer hebben').

Tenzij ge liever méé de dieperik ingaat, natuurlijk.
Dat is nog altijd niet verboden.

Metternich 28 juli 2009 12:37

K&k

Sjaax 28 juli 2009 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4250153)
Het is steeds minder een kwestie van 'willen', en steeds meer een kwestie van 'moeten' (zoals in 'geen andere keuze meer hebben').

Tenzij ge liever méé de dieperik ingaat, natuurlijk.
Dat is nog altijd niet verboden.

Moet Vlaanderen in zijn eentje de dieperik in? Of begrijp ik het niet geod?

Micele 28 juli 2009 14:38

Vroeg of laat moest dit toch gebeuren; een "autohatend land" als Vlaanderen scheurt zijn broek aan het wereldrecord *verkeersdrempels/km² bij manier van spreken. ;-)
Dat ze daar meer geld insteken als in het wegenonderhoud of betere weginfra voor de gepeste automobilist hebben ze in´t buitenland ook gemerkt, ge hoeft maar de grens over te rijden en ge voelt het...

*onnodige (zelfs onwettige) verkeersdrempels buiten de bebouwde kom.

Een land waar men de autorijders chicaneert om meer O.V.-klanten te krijgen, ipv enkel het O.V. veel aantrekkelijker te maken bij de automobilist, ook door betere afstemming auto<>O.V; heeft (alweer) zijn boontje gekregen.

Hoeveel (buitenlandse) autofabrieken schieten er dan nog over ?
Goe bezig... :-(

djimi 28 juli 2009 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4250342)
Moet Vlaanderen in zijn eentje de dieperik in? Of begrijp ik het niet goed?

U begreep het niet goed: als Vlaanderen niet méé de dieperik wil ingaan (want dat is de richting die 'Belgique' blijkt te verkiezen), kan het maar beter proberen zich te bevrijden van de Belgische molensteen waar het nog steeds aan vast hangt.

liberalist_NL 28 juli 2009 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4249873)
Dat de Fransen België/Vlaanderen met Parisbas en Suez pluimt: de flaminganten hadden niets anders verwacht.
Dat het Nederlandse broedervolk in de Fortis-saga geen respect had voor Vlaanderen, was een heuse verrassing voor hen.
maar. nu... het toppunt: in de Opel-zaak blijkt ook den Duits den Vlaemschen werkmensch niet te zien staan.
Den Duits..., waar de Flamen zoveel voor gedaan hebben.

Wel, wel, wel,...

De Vlamingen moeten eigen grote ondernemingen durven stichten. Als je alle buitenlandse ondernemingen uit België weghaalt, wat blijft er dan nog over?

kelt 28 juli 2009 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4250442)
Vroeg of laat moest dit toch gebeuren; een "autohatend land" als Vlaanderen scheurt zijn broek aan het wereldrecord *verkeersdrempels/km² bij manier van spreken. ;-)
Dat ze daar meer geld insteken als in het wegenonderhoud of betere weginfra voor de gepeste automobilist hebben ze in´t buitenland ook gemerkt, ge hoeft maar de grens over te rijden en ge voelt het...

*onnodige (zelfs onwettige) verkeersdrempels buiten de bebouwde kom.

Een land waar men de autorijders chicaneert om meer O.V.-klanten te krijgen, ipv enkel het O.V. veel aantrekkelijker te maken bij de automobilist, ook door betere afstemming auto<>O.V; heeft (alweer) zijn boontje gekregen.

Hoeveel (buitenlandse) autofabrieken schieten er dan nog over ?
Goe bezig... :-(

Er zijn gewoon teveel autofabrieken.....maar dat weet men al 10 jaar.

solidarnosc 28 juli 2009 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4250762)
Er zijn gewoon teveel autofabrieken.....maar dat weet men al 10 jaar.

Deels wel. Anderzijds is het vreemd dat mensen die een nieuwe wagen willen kopen vaak tot volgend jaar moeten wachten om hem te hebben. Nu meestal is het minder.

kelt 28 juli 2009 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4250772)
Deels wel. Anderzijds is het vreemd dat mensen die een nieuwe wagen willen kopen vaak tot volgend jaar moeten wachten om hem te hebben. Nu meestal is het minder.

Helemaal niet vreemd.Het is gewoonweg veel te duur om een extra produktielijn op te bouwen,of een bestaande om te bouwen,gewoon maar om aan een heel tijdelijke vraag te voldoen.....Het is zelfs interassant een lijn zo volledig- en zo lang mogelijk te bezetten...dat helpt met het afschrijven ervan... ;-)

Overigens,autofabrikanten hebben daar niet eens het geld meer voor,hun kredietlijnen zijn al lang afgesneden om dergelijke ad-hoc investeringen te doen.Ze verdienen sowiezo geen roeste cent meer aan hun kernaktiviteit,auto's bouwen,en bijgevolg de banken ook niet meer...


Een nieuwtje dat stilletjes in het economisch nieuws geraakt is : de FIAT groep zal gans haar auto-business afstoten.(de FIAT groep zit in veel meer,en winstgevender,aktiviteiten dan auto's bouwen....)...Met andere woorden,de kombinatie Chrysler/FIAT zal binnen het jaar weeral op drift zijn en mogelijk weer uit elkaar gepeuterd mogen worden....


zie je,dat is auto's bouwen anno 2009...



O ja,nog iets,NedCar,Magna en nog enkelen bewijzen al dat het "auto assembleren" ook niet noodzakelijkerwijze door het "merk" zelf moet gebeuren tegenwoordig....Misschien zit daar nog een waterkansje voor de "plant" van Antwerpen

azert 30 juli 2009 06:13

En nu weer de Nederlanders die moeilijk doen over de Schelde.
Met de Walen en de Fransen, niets dan last; gelukkig dat met de Germaanse vrienden uit Nederland en Duitsland alles koek en ei is...

djimi 30 juli 2009 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4253363)
En nu weer de Nederlanders die moeilijk doen over de Schelde.
Met de Walen en de Fransen, niets dan last; gelukkig dat met de Germaanse vrienden uit Nederland en Duitsland alles koek en ei is...

Doet het deugd?

Pericles 30 juli 2009 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4250676)
U begreep het niet goed: als Vlaanderen niet méé de dieperik wil ingaan (want dat is de richting die 'Belgique' blijkt te verkiezen), kan het maar beter proberen zich te bevrijden van de Belgische molensteen waar het nog steeds aan vast hangt.

Dan moet ge VB stemmen he djimmi.

djimi 30 juli 2009 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4253384)
Dan moet ge VB stemmen he djimmi.

Of een eigen partij oprichten, Pericles.

Wat dacht je van 'Lijst Lumumba'?

Derk de Tweede 30 juli 2009 08:34

Het is niet de gewone Duitser of Nederlander die daar schuldig aan is.
Weg met het Mondiale kapitalisme.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be