Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Hoofddoek verplicht voor Britse agentes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126700)

Derk de Tweede 29 juli 2009 14:08

Hoofddoek verplicht voor Britse agentes

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1537233)

Zij die een moskee moeten betreden.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/f...an_moslim.html

bgf324 29 juli 2009 14:25

Wat een belachelijk en walgelijk idee.
Strijkt volledig in met de principe van de neutraliteit van de politie. Politie-agenten met een hoofddoek?

Als de politie ooit hier huiszoeking komt doen moet het zijn in lederen pakjes, of ze komen er niet in.

Mass13 29 juli 2009 14:32

In een synagoge doe ik ook iets op mijn kop...

Derk de Tweede 29 juli 2009 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 (Bericht 4252077)
In een synagoge doe ik ook iets op mijn kop...

Als politieagent in functie is dat totaal iets anders dan als privépersoon.
Die agente vertegenwoordigt hier wel de rechtelijke macht.

Sywen 29 juli 2009 14:49

en in christelijke kerken doet de politie hun pet ook af, zo wat is het verschil?

Bobke 29 juli 2009 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4252113)
en in christelijke kerken doet de politie hun pet ook af, zo wat is het verschil?

Dat ze die niet speciaal moeten meebrengen om af te kunnen zetten ?

Mass13 29 juli 2009 14:55

muggezifters 8-)

globalmedia 29 juli 2009 15:00

Die agente heeft nog wat coaching nodig

bgf324 29 juli 2009 15:01

Citaat:

Gewoon op laten staan, wat is dat nu voor gezeik zeg.

Of het nu een marktplaats, synagoge of kerk is blijft toch allemaal hetzelfde? De arm der wet moet overal en altijd hetzelfde zijn en onbeïnvloedbaar.

SDX 29 juli 2009 15:02

We liggen mooi op schema - de UK op kop - arm arm Albion!

Steve_M 29 juli 2009 15:03

Zie hier een van de redenen dat ik voor het hoofddoekenverbod in het gemeenschapsonderwijs ben.

alice 29 juli 2009 15:20

Ik ook, wanneer ik in een moskee kom zet ik geen hoofddoek op en zal me hiertoe niet laten verplichten!
Wanneer me dit beleefd gevraagd wordt maak ik er geen probleem van,maar dit als verplichting zal ik nooit laten gebeuren!

Steve_M 29 juli 2009 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4252185)
Ik ook, wanneer ik in een moskee kom zet ik geen hoofddoek op en zal me hiertoe niet laten verplichten!
Wanneer me dit beleefd gevraagd wordt maak ik er geen probleem van,maar dit als verplichting zal ik nooit laten gebeuren!

Ik maak daarbij wel een onderscheid tussen gezagsdragers en gewone burgers. Een burger die vrijwillig een moskee of ander gebedshuis bezoekt, aanvaardt de spelregels. Een flik die iemand moet ondervragen mag die spelregels van mij vrolijk overtreden. Ik verwacht evenmin dat zij hun schoenen moeten uittrekken of om het even wat doen. Rechtstaat > religieuze vrijheden.

alice 29 juli 2009 15:53

Ik kwam er als ambtenaar, niet als gewone burger

Sywen 29 juli 2009 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4252292)
Ik maak daarbij wel een onderscheid tussen gezagsdragers en gewone burgers. Een burger die vrijwillig een moskee of ander gebedshuis bezoekt, aanvaardt de spelregels. Een flik die iemand moet ondervragen mag die spelregels van mij vrolijk overtreden. Ik verwacht evenmin dat zij hun schoenen moeten uittrekken of om het even wat doen. Rechtstaat > religieuze vrijheden.

zoals ik al zei, flikken doen hun pet ook af alsze een kerk binnengaan. dat heeft nietsmet gezag te maken, maar met respect voor de mensen en hun geloofsbelijdennis

alice 29 juli 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4252308)
zoals ik al zei, flikken doen hun pet ook af alsze een kerk binnengaan. dat heeft nietsmet gezag te maken, maar met respect voor de mensen en hun geloofsbelijdennis

Onzin, je kunt ambtenaren of politie niet verplichten tot het dragen van een hoofddoek, omdat zij daar niet als burgers staan, respect betekent inzien dat je dit NIET kunt vragen aan wie om professionele redenen een moskee betreedt!Scheiding moskee en staat, zegt dat je iets,

globalmedia 29 juli 2009 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4252315)
Onzin, je kunt ambtenaren of politie niet verplichten tot het dragen van een hoofddoek, omdat zij daar niet als burgers staan, respect betekent inzien dat je dit NIET kunt vragen aan wie om professionele redenen een moskee betreedt!Scheiding moskee en staat, zegt dat je iets,

ook niet als dat de toenadering en communicatie verbetert tussen twee gemeenschappen,sociaal assistentje?:-)

Raf 29 juli 2009 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4252064)
Wat een belachelijk en walgelijk idee.
Strijkt volledig in met de principe van de neutraliteit van de politie. Politie-agenten met een hoofddoek?

Als de politie ooit hier huiszoeking komt doen moet het zijn in lederen pakjes, of ze komen er niet in.

Zoiets?

Raf 29 juli 2009 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4252329)
ook niet als dat de toenadering en communicatie verbetert tussen twee gemeenschappen,sociaal assistentje?:-)

Uiteraard niet. Die toenadering moet immers van hun komen en vooral niet van ons. Wat ze ze potverdorie wel, die vermaledijde moslims! :twisted:

Derk de Tweede 29 juli 2009 16:08

Citaat:

Dat is beleefdheid.
Maar de hoofddoek is een religieus kledingstuk, komt nog bij dat die agentes al een net kapje op hun hoofd dragen.
Waarschijnlijk is dit niet eens een beslissing in overleg met moskeeën, maar weer zo 'n politiek corrrecte beslissing.
Zoals Bristol de kerstverlichting verbood.
En de gemeente Amsterdam het kerstpakket voor tramchauffeurs.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be