![]() |
Die Religion ... ist das Opium des Volkes
Een paar vragen!
Bedoelde Karl Marx hiermee alle religies (hij had dus veel kennis over alle religies)? Stel dat hij vandaag zou leven, zou hij niet 'media' gebruiken ipv 'dé religie', denkt u ? Hoe zou hij het misbruiken van "islam/moslim", "terrorisme", "vogelsgriep", "varkensgriep" .. interpreteren, denkt u? |
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=19 maar toch ga ik reageren op je post. Ik heb het in een aantal andere threads al gehad over Marx' uitspraak. Hij beschouwde geloof zowel als een uitdrukking van de onderdrukte als middel van de onderdrukker. Je verwarring van religie met zaken zaken zoals ziekten laat ik, gezien het late uur, voor jouw rekening. |
Citaat:
Mits verstandig en in beperkte mate gebruikt, kan godsdienst zeker nut hebben. Een overdosis (fundamentalisme) is niet aan te bevelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ach atheisten , ge kunt er intussen ook al de straten mee leggen . |
Citaat:
Religie verdooft het kritische vermogen en verblindt de geest net zoals opium. Ook is religie net als drugs een manifestatie van escapisme. Waar mijn mening verschilt van die van Marx is dat voor mij iedereen wel recht heeft op religie of drugs. |
Citaat:
God daarentegen.. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be