![]() |
Verdieping Westerschelde : Holland houdt weer eens zijn woord niet
Een dialoog over nu en later
is met de Kees een slag in 't water. Na ieder akkoord breekt hij weer zijn woord. Nu ja, het is en blijft een mooiprater. |
Zolang de Vlaming nog steeds niet begrijpt,
dat een Verenigd Koninkrijk ons van zulke onzin bevrijdt, Zo ploetere hij verder, in dat slik- en schorregebied, verteerd door complexen en een melancholisch verdriet. |
Tja.......
Ik verheerlijk de Nederlanders niet, daar zijn hier op het forum anderen voor. ;-) |
Citaat:
om hier de zacht-Vlaamse geest te vermoorden. Maar Vlamingen lusten hier voor geen geld dat Hollands geleuter en vooral ... gescheld ! |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom is het dat het met ons Vlaminkskes dan niet lukt? Er is geen winkel of gelegenheid waar m'n me zo vriendelijk bejegent, heel wat anders dan dit land, waar je meteen bent uitgeregend... |
Citaat:
Zelfs d'Hollanders zijn hun platteland moe ! Van mei tot oktober ziet men hier sleurhutten die zelfs onze HORECA nauwlijks benutten ! |
Naar Holland toe ?
Citaat:
Efkens serieus: die zeemastodonten hebben Antwerpen NIET nodig ! In Zeebrugge kunnen ze in een minimum v. tijd gelost en/of geladen worden. Of is dat te moeilijk ??? :|:lol::| |
Citaat:
We zullen dan ook maar hopen dat er geen nieuwe Herald of Free Entreprise de haven-ingang blokkeert. En dan zwijgen we nog over de N49 en E40 die het vrachtvervoer naar het binnenland nu al nauwelijks te slikken krijgen. Je ziet, het is toch wat ingewikkelder dan jouw simplistische ponering hé :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik las onlangs ergens dat een groot stedebouwkundig project in de buurt van Amsterdam (en waarvan de ondergrondse bouwlagen reeds gerealiseerd waren) plots moest stilgelegd worden omdat het extra verkeer naar het complex later voor teveel extra CO2 zou zorgen. Houdt dat dan in dat men in Nederland niets meer mag bouwen ? Er is sowieso overal teveel CO2. |
Citaat:
|
zeebrugge
:cheer::cheer::cheer:
Citaat:
Een half continent: ik "denk" daar niets over. Jij "denkt" misschien dat Antwerpen een héél continent aankan maar dat is een kemel van formaat. Bekijk eens de websites v.d. grote containermaatschappijen: daar staat Zeebrugge tussen Hamburg, Rotterdam, Le Havre,...Antwerpen is daar NIET te bespeuren ! :cheer::cheer::cheer: |
Bert Anciaux is al bezig met plannen voor een nieuwe haven in Zaventem ;-)
|
De tweede Maasvlakte zal bedreigender zijn voor Antwerpen als het niet uitdiepen van de Westerschelde.
Er komt daar een supercontaineroverslaghaven. (mooi woord trouwens) Scheldetractaat 1839: De revolutie van 1830 legde ook de haven lam. Opnieuw sloten de Hollanders de Schelde tot zij in 1831 verplicht werden door de grote mogendheden de Schelde vrij te houden. http://www.scheldeschorren.be/cms/in...etractaat-1839 |
Citaat:
Rotterdamse Haven verliest terrein : Het gaat niet zo goed met de ultramoderne containerhaven van Rotterdam, de ECT (Europe Combined Terminals). De binnenvaart, de spoorwegen en de vrachtwagenchauffeurs klagen steen en been over de trage afhandeling van containers bij ECT. In de veel minder moderne haven van Antwerpen kunnen containerschepen een stuk sneller gelost en geladen worden. Er zijn binnen de transportwereld echter ook nieuwe ontwikkelingen gaande. Wat te denken van de 'watertruck'? Belgen werken slimmer : In de wereld van het containervervoer draait alles om snelheid. Hoe minder lang containerschepen, truckers of treinen moeten wachten op de overslag van de containers, hoe beter. In Rotterdam kunnen de kranen twintig containers per uur verstouwen. In Antwerpen ligt dat op dertig tot veertig kraanbewegingen per uur. Bovendien worden de grote containerschepen soms met twee kranen tegelijk gelost of geladen. Dan tillen die slimme Belgen dus 60 tot 80 containers per uur in of uit een schip. Bovendien zijn de lonen er niet zo hoog als in Nederland. Reden voor enkele grote klanten van de ECT om hun lijndiensten te verleggen naar Antwerpen. |
Citaat:
|
Impressie Maasvlakte 2, gereed 2014.
![]() |
Citaat:
Antwerpen : 17° ter wereld. Zeebrugge : (nog) niet in eerste 50. |
Statistieken
Citaat:
't Is te zien wat je als EENHEID kiest. Zeebrugge: 1ste transporthaven ter wereld qua auto's: meer dan 2.000.000 per jaar. Snelheid is belangrijk: tegen wie zeg je het: er is geen enkele haven in Europa die zoals Zeebrgge vlak aan de zee ligt. Een mastodont van Maersk wordt na het aanmeren bijna onmiddellijk gelost door 4 reusachtige kranen. In ijltempo !!! En zo kunnen we nog de ganse avond verder gaan... De een z'n "dood" is de ander z'n brood, alhoewel ik de dood van niets of niemand wens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be