Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verdieping Westerschelde : Holland houdt weer eens zijn woord niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126720)

Descartes Jr 30 juli 2009 12:25

Verdieping Westerschelde : Holland houdt weer eens zijn woord niet
 
Een dialoog over nu en later
is met de Kees een slag in 't water.
Na ieder akkoord
breekt hij weer zijn woord.
Nu ja, het is en blijft een mooiprater.


Omar Torrijos 30 juli 2009 12:45

Zolang de Vlaming nog steeds niet begrijpt,
dat een Verenigd Koninkrijk ons van zulke onzin bevrijdt,
Zo ploetere hij verder, in dat slik- en schorregebied,
verteerd door complexen en een melancholisch verdriet.

Henri1 30 juli 2009 13:06

Tja.......

Ik verheerlijk de Nederlanders niet, daar zijn hier op het forum anderen voor. ;-)

Descartes Jr 30 juli 2009 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4253797)
Zolang de Vlaming nog steeds niet begrijpt,
dat een Verenigd Koninkrijk ons van zulke onzin bevrijdt,
Zo ploetere hij verder, in dat slik- en schorregebied,
verteerd door complexen en een melancholisch verdriet.

Dat zou men wel willen, daar in het Noorden
om hier de zacht-Vlaamse geest te vermoorden.
Maar Vlamingen lusten hier voor geen geld
dat Hollands geleuter en vooral ... gescheld !

Descartes Jr 30 juli 2009 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4253857)
Tja.......

Ik verheerlijk de Nederlanders niet, daar zijn hier op het forum anderen voor. ;-)

Die het dus in hun eigen Holland voor bekeken hielden. Een referentie !

Omar Torrijos 30 juli 2009 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4253897)
Dat zou men wel willen, daar in het Noorden
om hier de zacht-Vlaamse geest te vermoorden.
Maar Vlamingen lusten hier voor geen geld
dat Hollands geleuter en vooral ... gescheld !

Worden de Marokkanen of Antilianen in Nederland verdrukt?
Waarom is het dat het met ons Vlaminkskes dan niet lukt?
Er is geen winkel of gelegenheid waar m'n me zo vriendelijk bejegent,
heel wat anders dan dit land, waar je meteen bent uitgeregend...

Descartes Jr 30 juli 2009 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4253916)
Worden de Marokkanen of Antilianen in Nederland verdrukt?
Waarom is het dat het met ons Vlaminkskes dan niet lukt?
Er is geen winkel of gelegenheid waar m'n me zo vriendelijk bejegent,
heel wat anders dan dit land, waar je meteen bent uitgeregend...

Welke Vlaming wil nog naar Holland toe ?
Zelfs d'Hollanders zijn hun platteland moe !
Van mei tot oktober ziet men hier sleurhutten
die zelfs onze HORECA nauwlijks benutten !

Boduo 31 juli 2009 10:46

Naar Holland toe ?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4253957)
Welke Vlaming wil nog naar Holland toe ?
Zelfs d'Hollanders zijn hun platteland moe !
Van mei tot oktober ziet men hier sleurhutten
die zelfs onze HORECA nauwlijks benutten !

Holland: te plat en te nat.
Efkens serieus: die zeemastodonten hebben Antwerpen NIET nodig !
In Zeebrugge kunnen ze in een minimum v. tijd gelost en/of geladen worden.
Of is dat te moeilijk ???
:|:lol::|

Descartes Jr 31 juli 2009 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4255399)
die zeemastodonten hebben Antwerpen NIET nodig !
In Zeebrugge kunnen ze in een minimum v. tijd gelost en/of geladen worden.
Of is dat te moeilijk ???
:|:lol::|

Zeg wijsneus, denk je dat Zeebrugge alleen de hele overslag voor een half-continent alléén aankan ? Denk maar eens aan de beschikbare kadelengten.

We zullen dan ook maar hopen dat er geen nieuwe Herald of Free Entreprise de haven-ingang blokkeert.

En dan zwijgen we nog over de N49 en E40 die het vrachtvervoer naar het binnenland nu al nauwelijks te slikken krijgen.

Je ziet, het is toch wat ingewikkelder dan jouw simplistische ponering hé :roll:

Adam Smith 31 juli 2009 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4253766)
Een dialoog over nu en later
is met de Kees een slag in 't water.
Na ieder akkoord
breekt hij weer zijn woord.
Nu ja, het is en blijft een mooiprater.

Tja zo gaat in Nederland met grote projecten in Nederland. Het uitbaggeren van de Westerschelde past bij een imposante lijst waar ook de aanleg van de tweede Maasvlakte, de a4 (snelweg) bij Leiden, de bouw van kolencentrales en de kokkelvisserij op de Waddenzee onder vallen. Een belangrijk reden hiervoor is de milieuregelgeving, waar milieuorganisaties dankbaar gebruik van maken en de Raad van State die deze regels streng toetst. Ik zal nu een aantal van onze Zuiderburen moeten teleurstellen, maar dit is niet om Antwerpse haven te pesten. Als een van jullie de situatie op het vlak van aanleg van onder andere grote infrastructurele werken in Nederland hadden gevolgd, dan hadden jullie kunnen weten dat dit lang zou duren. Er zijn voldoende Nederlandse politici en bewindslieden, die steen en been klagen dat het wel tien jaar duurt, door regelgeving en bezwaarprocedures, voordat de spreekwoordelijke schop de grond in kan bij allerlei projecten. Dat dit in Belgie sneller kan, is goed nieuws voor voorstanders daar, maar dit soort zaken gaan in Nederland, zoals de zaken er nu voorstaan, zo traag. Hoewel ik toe moet geven dat ik het advies van de Raad van State niet letterlijk ken, was het misschien wel nodig geweest op ook de internationale context meer te belichten.

Descartes Jr 31 juli 2009 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4255436)
Tja zo gaat idat met grote projecten in Nederland. .... Een belangrijk reden hiervoor is de milieuregelgeving, waar milieuorganisaties dankbaar gebruik van maken en de Raad van State die deze regels streng toetst.

Is ons inderdaad bekend.
Ik las onlangs ergens dat een groot stedebouwkundig project in de buurt van Amsterdam (en waarvan de ondergrondse bouwlagen reeds gerealiseerd waren) plots moest stilgelegd worden omdat het extra verkeer naar het complex later voor teveel extra CO2 zou zorgen.

Houdt dat dan in dat men in Nederland niets meer mag bouwen ? Er is sowieso overal teveel CO2.

Blue Sky 31 juli 2009 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4255447)
Is ons inderdaad bekend.
Ik las onlangs ergens dat een groot stedebouwkundig project in de buurt van Amsterdam (en waarvan de ondergrondse bouwlagen reeds gerealiseerd waren) plots moest stilgelegd worden omdat het extra verkeer naar het complex later voor teveel extra CO2 zou zorgen.

Houdt dat dan in dat men in Nederland niets meer mag bouwen ? Er is sowieso overal teveel CO2.

U zal fijn stof bedoelen vrees ik. Nederland loopt op veel vlakken een 10 tal jaar voor op België, ook wat betreft milieubeleid. Milieu en leefbaarheid zijn belangrijk, net als economie, maar je kan niet oneindig blijven bouwen en verkeer aanzuigen ... er moet ergens een grens en uiteindelijk een evenwicht zijn tussen al die factoren.

Boduo 31 juli 2009 19:14

zeebrugge
 
:cheer::cheer::cheer:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4255430)
Zeg wijsneus, denk je dat Zeebrugge alleen de hele overslag voor een half-continent alléén aankan ? Denk maar eens aan de beschikbare kadelengten.

We zullen dan ook maar hopen dat er geen nieuwe Herald of Free Entreprise de haven-ingang blokkeert.

En dan zwijgen we nog over de N49 en E40 die het vrachtvervoer naar het binnenland nu al nauwelijks te slikken krijgen.

Je ziet, het is toch wat ingewikkelder dan jouw simplistische ponering hé :roll:

Zeg slimmeke, Ga eens naar Zeebrugge: kadelengten genoeg ! Kijken, manneke...
Een half continent: ik "denk" daar niets over. Jij "denkt" misschien dat Antwerpen een héél continent aankan maar dat is een kemel van formaat.
Bekijk eens de websites v.d. grote containermaatschappijen: daar staat Zeebrugge tussen Hamburg, Rotterdam, Le Havre,...Antwerpen is daar NIET te bespeuren !
:cheer::cheer::cheer:

Omar Torrijos 31 juli 2009 19:16

Bert Anciaux is al bezig met plannen voor een nieuwe haven in Zaventem ;-)

Derk de Tweede 31 juli 2009 19:24

De tweede Maasvlakte zal bedreigender zijn voor Antwerpen als het niet uitdiepen van de Westerschelde.
Er komt daar een supercontaineroverslaghaven. (mooi woord trouwens)

Scheldetractaat 1839:
De revolutie van 1830 legde ook de haven lam. Opnieuw sloten de Hollanders de Schelde tot zij
in 1831 verplicht werden door de grote mogendheden de Schelde vrij te houden.
http://www.scheldeschorren.be/cms/in...etractaat-1839

Descartes Jr 31 juli 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4256194)
Zeg slimmeke, Zeebrugge staat tussen Hamburg, Rotterdam, Le Havre,...

Zeg knuppel, lees eens dit :

Rotterdamse Haven verliest terrein :

Het gaat niet zo goed met de ultramoderne containerhaven van Rotterdam, de ECT (Europe Combined Terminals). De binnenvaart, de spoorwegen en de vrachtwagenchauffeurs klagen steen en been over de trage afhandeling van containers bij ECT. In de veel minder moderne haven van Antwerpen kunnen containerschepen een stuk sneller gelost en geladen worden. Er zijn binnen de transportwereld echter ook nieuwe ontwikkelingen gaande. Wat te denken van de 'watertruck'?


Belgen werken slimmer :

In de wereld van het containervervoer draait alles om snelheid. Hoe minder lang containerschepen, truckers of treinen moeten wachten op de overslag van de containers, hoe beter. In Rotterdam kunnen de kranen twintig containers per uur verstouwen. In Antwerpen ligt dat op dertig tot veertig kraanbewegingen per uur. Bovendien worden de grote containerschepen soms met twee kranen tegelijk gelost of geladen. Dan tillen die slimme Belgen dus 60 tot 80 containers per uur in of uit een schip. Bovendien zijn de lonen er niet zo hoog als in Nederland. Reden voor enkele grote klanten van de ECT om hun lijndiensten te verleggen naar Antwerpen.

Omar Torrijos 31 juli 2009 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4256206)
Zeg knuppel, lees eens dit :

Rotterdamse Haven verliest terrein :

Het gaat niet zo goed met de ultramoderne containerhaven van Rotterdam, de ECT (Europe Combined Terminals). De binnenvaart, de spoorwegen en de vrachtwagenchauffeurs klagen steen en been over de trage afhandeling van containers bij ECT. In de veel minder moderne haven van Antwerpen kunnen containerschepen een stuk sneller gelost en geladen worden. Er zijn binnen de transportwereld echter ook nieuwe ontwikkelingen gaande. Wat te denken van de 'watertruck'?


Belgen werken slimmer :

In de wereld van het containervervoer draait alles om snelheid. Hoe minder lang containerschepen, truckers of treinen moeten wachten op de overslag van de containers, hoe beter. In Rotterdam kunnen de kranen twintig containers per uur verstouwen. In Antwerpen ligt dat op dertig tot veertig kraanbewegingen per uur. Bovendien worden de grote containerschepen soms met twee kranen tegelijk gelost of geladen. Dan tillen die slimme Belgen dus 60 tot 80 containers per uur in of uit een schip. Bovendien zijn de lonen er niet zo hoog als in Nederland. Reden voor enkele grote klanten van de ECT om hun lijndiensten te verleggen naar Antwerpen.

Uw artikel is 9 jaar oud...

Derk de Tweede 31 juli 2009 19:40

Impressie Maasvlakte 2, gereed 2014.


Descartes Jr 31 juli 2009 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4256208)
Uw artikel is 9 jaar oud...

Wikipedia.
Antwerpen : 17° ter wereld.
Zeebrugge : (nog) niet in eerste 50.

Boduo 31 juli 2009 20:08

Statistieken
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4256235)
Wikipedia.
Antwerpen : 17° ter wereld.
Zeebrugge : (nog) niet in eerste 50.

Statistieken zijn als bikini's...
't Is te zien wat je als EENHEID kiest.
Zeebrugge: 1ste transporthaven ter wereld qua auto's: meer dan 2.000.000 per jaar.
Snelheid is belangrijk: tegen wie zeg je het: er is geen enkele haven in Europa die zoals Zeebrgge vlak aan de zee ligt. Een mastodont van Maersk wordt na het aanmeren bijna onmiddellijk gelost door 4 reusachtige kranen. In ijltempo !!!

En zo kunnen we nog de ganse avond verder gaan...
De een z'n "dood" is de ander z'n brood, alhoewel ik de dood van niets of niemand wens.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be