![]() |
Eerste overlijden door Mexicaanse griep in België
1 Bijlage(n)
Het gaat om een jonge vrouw uit de provincie Antwerpen, die donderdagochtend is overleden op de spoedafdeling van een ziekenhuis, naar verluidt in Turnhout.
De voorlopige diagnose luidt longontsteking. Zie: Artikel Hmm, vermits er niet meer aan diagnose gedaan wordt is het vanaf nu "doden tellen". . |
leve de laboratoriums
|
Knack is tenminste juist wat betreft de medische terminologie. Met De Standaard is het minder goed gesteld: daar noemen ze een longontsteking een "symptoom" van de Mexicaanse griep. Een longontsteking is echter nooit een symptoom, maar is een diagnose. Het kan natuurlijk wel een uiting zijn van de Mexicaanse griep (virale pneumonie met Mexicaanse griep). Maar een "symptoom" mag je een longontsteking nooit noemen.
|
Combinatie van griep en een bacillen-infectie was altijd al levensgevaarlijk. Blijft de wrange vraag waar je minder kans loopt zulke combinatie op te doen.
http://www.goedgezond.be/2007/12/06/...ongontsteking/ Citaat:
|
Citaat:
|
de vrouw was niet in het buitenland geweest
jong, en niet gereisd: in feite zijn wij dus allemaal loslopend wild voor deze ziektekiemen:? |
Wie niet gereisd heeft gratis behandelen!
|
Citaat:
Als je langs die denkpiste verdergaat, komen we in gezellige situaties terecht. Handen niet gewassen : behandeling zelf betalen; Neus niet met een papieren zakdoek gesnoten en papieren zakdoek niet direct weggegooid: behandeling zelf betalen; etc. We zullen maar direct iedereen die leeft van de ziekenkas smijten zeker, want van leven kunt ge ziek worden :roll: EDIT: en wat de overledene betreft: vooreerst mijn innige deelneming. De dame in kwestie had een longontsteking én Mexicaanse griep, natuurlijk moet de media het gepeupel nog wat meer doen panikeren door er "Eerste dode door Mexicaanse griep in België van te maken". Hebben die journalisten allemaal aandelen in de farmaceutische industrie misschien? |
Citaat:
|
Citaat:
Volledig in overeenstemming met je avatar. |
Citaat:
Niemand vraagt erom om besmet te worden; mensen zijn niet verantwoordelijk voor het krijgen van de griep. Het is een virus. Virussen verspreiden zich. We leven in een wereld waar mensen zich verder verplaatsen. Dat is nu eenmaal zo en dat is niemands' schuld. Er hoeft niet altijd voor alles schuld te zijn. Soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn. Trouwens, de griep is wereldwijd verspreid en is ondertussen in België; je kan hem even goed hier krijgen als in het buitenland. Uw criterium voor het maken van onderscheid slaat nergens op. Als je die weg begint in te slaan, weet je nooit waar het eindigt. @Henri1: waarom zou metten z'n post getuigen van racisme? Een Vlaamse leeuw hoeft niet toch niet altijd, noodzakelijk en automatisch te worden geassocieerd met racisme en nationalisme :roll: |
Citaat:
Nee o.k, ik scheer die ziekteverwekkers over 1 kam omdat ik er te weinig over weet. Wel weet ik dat ik omstreeks 1968 bij een toen rondgaande zware griep een steenpuist had en dat er toen erg veel penicilline aan te pas moest komen omdat ik bij die combinatie zeer hoge koorts kreeg; ja, coccen dus. |
Hopelijk gaan we er allemaal aan!!!
|
Citaat:
Hier is iedereen in paniek - de afdeling spoedgevallen zat net vol met 'Michael Jacksons' - allemaal zo'n monddoekje voor - roodverbrande gevallen die te lang op't strand in de zon hadden gelegen zonder zonnecrème te smeren - vuurrode koppen - hoestend, zwetend - sjaals en jassen aan - gewoon allemaal zonnesteek - bibberend van angst voor 'varkensgriep' 8-) |
1 Bijlage(n)
In het UZ van Antwerpen vecht ondertussen een vijftiger voor zijn leven. De man heeft een zware longontsteking en ligt in een coma. Het ziekenhuis bevestigt dat zijn leven in gevaar is.
Zie: Artikel . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be