![]() |
Onbestraft ontsnappen uit de gevangenis ...
Ik keek toch wel even raar op toen ik dit bericht las - alhoewel dit si en blijft België natuurlijk.
Waarom zou je als gevangene eigelijk niet proberen te ontsnappen als je toch geen bijkomende sanctie riskeert ... "Wie niet waagt, niet wint" nietwaar? |
Iedereen heeft het 'recht' om te streven naar vrijheid - daar kan men je niet voor straffen - behalve als je dat ontsnappen koppelt aan criminele zaken zoals, geweld, gebruik van wapens, bedreigen, gijzelen, verwonden, doden etc...
|
wel, als je probeert te ontsnappen wordt je bestempeld als 'vluchtgevaarlijk' en steken ze je in een strenger regime, dat is al 1 reden.
|
Citaat:
|
Ik denk dat ontsnappen in geen enkel beschaafd land strafbaar is.
|
Citaat:
|
Ik vraag mij vooral af waarom we die mensen opsluiten. Kan toch nergens goed voor zijn he?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht in de USA wel, maarja, of dat een beschaafd land is op gebied van law enforcement is een andere discussie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontsnappingpogingen strafbaar maken als preventie geloof ik niet in. Ik geloof nooit dat een gevangene, mocht hij de wil en de mogelijkheid hebben om te ontsnappen, dat gaat laten omdat er toevallig een straf op staat. |
Waren er een jaar of twee terug niet enkele gevangenen die ontsnapten vlak voor hun vrijlating (en tragisch genoeg een hele resem misdrijven pleegden tijdens hun ontsnapping)?
|
Citaat:
|
wat ik het strafste vind is dit: de Wet-Lejeune staat vrijlating toe na 1/3 van de straftijd, wegens goed gedrag. Blijkbaar is een ontsnapping(spoging) dus nog steeds goed gedrag, want Verherstraeten zei dat hij de wet wou aanpassen dat ontsnappers pas na 2/3 vrijkomen.
En ik naïeveling die dacht dat ontsnappers of zij die het proberen sowieso hun hele straftijd uitzaten wegens niet voldoen aan de voorwaarden (nl: goed gedrag) voor de Wet-Lejeune!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be