Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nog steeds kwaad over Doel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126745)

Goldband 30 juli 2009 22:07

Nog steeds kwaad over Doel?

4 Bijlage(n)
Ik zag een korte flash op vtm over de vernietiging van Doel. Ik word daar bijna fysiek misselijk van. En dat gaat niet over. Ja, ik ben nog steeds kwaad over die situatie.

De casus is bekend: het polderdorp Doel moest weg omwille van de havenexpansie. Dat betekent concreet dat mensen, die in een sociaal verband samenwonen (soms generaties lang) door de overheid worden gedwongen te verhuizen omwille van economische prioriteiten.

Vindt u dat kunnen? Wat zou u doen als ze uw hele dorp wilden wegvagen (gesteld dat je niet in een stad woont, natuurlijk)?

bgf324 30 juli 2009 22:14

Ik ga voor de roze optie.

Goldband 31 juli 2009 16:54

Allez, mannen, gewoon stemmen hé!

toccata 31 juli 2009 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4254825)
Ik ga voor de roze optie.

:-D

Scherven A. Mok 22 juni 2012 13:54

Waaslandhaven doet het blijkbaar goed. Mag wel nog wat meer industrie komen.

de Wakkere burger 22 juni 2012 14:35

ik woon daar niet
ik vraag mij wel af waarom ze een dok graven in binnenland als je in Zeebrugge een dok kan graven aan de kustlijn zodat de schepen recht kunnen binnenvaren

fox 22 juni 2012 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4254811)
Vindt u dat kunnen? Wat zou u doen als ze uw hele dorp wilden wegvagen (gesteld dat je niet in een stad woont, natuurlijk)?

Natuurlijk vind ik dat kunnen. Wat ik zou doen? Verhuizen natuurlijk, wat anders?

Scherven A. Mok 22 juni 2012 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4254811)

Geen probleem mee. Bloed en bodem is niet meer van deze tijd. Waar ik woon willen ze een bovengrondse snelweg aanleggen. Over mijn lijk tenzij ze mij 300.000 euro geven zodat ik kan kiezen waar ik dan ga wonen.
De boel laten doodbloeden zoals in Doel vind ik niet kunnen. Iedereen deruit en geld of een nieuwe woning in samenspraak. Zo hoort dat. Voor de banken zijn er miljarden maar voor gewone mensen ho maar.

fox 22 juni 2012 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6183047)
Geen probleem mee. Bloed en bodem is niet meer van deze tijd. Waar ik woon willen ze een bovengrondse snelweg aanleggen. Over mijn lijk tenzij ze mij 300.000 euro geven zodat ik kan kiezen waar ik dan ga wonen.
De boel laten doodbloeden zoals in Doel vind ik niet kunnen. Iedereen deruit en geld of een nieuwe woning in samenspraak. Zo hoort dat. Voor de banken zijn er miljarden maar voor gewone mensen ho maar.

Ik heb er geen flauw idee van, maar op welke manier werden de mensen in doel vergoed? Genoeg om een woning vandezelfde orde te komen in een ander dorp uit de buurt?

daiwa 22 juni 2012 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6183078)
Ik heb er geen flauw idee van, maar op welke manier werden de mensen in doel vergoed? Genoeg om een woning vandezelfde orde te komen in een ander dorp uit de buurt?

NEEN !!

Koenraad Noël 22 juni 2012 23:06

Doel is gevallen, en nog meer dorpen zullen vallen. De kapitalist slikt heel Vlaanderen, hij heeft een sterke maag. En het volk stond erbij en keek ernaar.

Восход-1 22 juni 2012 23:15

Ik ben daar al geregeld gaan ramptoeristen. Zoals een keertje in februari ofzo toen ik er na middernacht was en wij plots mensen zagen. Ik ging onderzoeken wie ze waren en het bleken jonge gastjes te zijn. Sprak ik ze aan en vroeg ik wat ze er deden. Bleken wij een nieuwjaarsreceptie gemist te hebben.

Verder, als het dorp moet verdwijnen, dan is het zo. Echt merkwaardig is dat dorp trouwens niet. Dingen veranderen, en soms moeten er offers voor vallen. En dit lijkt mij een redelijk offer.

Bolleke Wol 22 juni 2012 23:27

Ha :D
Ik w�*s op de nieuwjaarsreceptie daar en toen zijn we zo ook ramptoeristen tegen gekomen :P

Bolleke Wol 22 juni 2012 23:27

Dat dok kan er trouwens niet komen zolang de kerncentrale er staat.

De Vlaamse regering zal dus moeten kiezen: of dok of centrale.

djimi 22 juni 2012 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6183730)
...

Verder, als het dorp moet verdwijnen, dan is het zo. Echt merkwaardig is dat dorp trouwens niet. Dingen veranderen, en soms moeten er offers voor vallen. En dit lijkt mij een redelijk offer.

Vlaanderen Zonder Doel = Vlaanderen Zonder Hart & Vlaanderen Zonder Verstand.

Doel is merkwaardig genoeg om het te willen behouden. Ooit was het een eiland. Nu is het dat wéér, maar dan op een andere manier. Niet langer 'fysiek', maar 'psychisch'. En zo'n eiland is méér dan broodnodig. Bovendien is daar bijzonder waardevolle landbouwgrond die bescherming verdient.

Zoals "de Wakkere burger" al opmerkte: in Zeebrugge is plaats genoeg voor een dok.

Knocke-le-Zoute, de patsers-kanker van de Vlaamse kust, mag wat mij betreft trouwens helemaal weggegraven worden. Daar zit toch alleen maar zand in de bodem, en in de dikke nekken hun koppen.

Dát zou pas een redelijk offer zijn, zo eentje dat you can't refuse:twisted:

E. Gidius 23 juni 2012 05:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger (Bericht 6182959)
ik vraag mij wel af waarom ze een dok graven in binnenland als je in Zeebrugge een dok kan graven aan de kustlijn zodat de schepen recht kunnen binnenvaren

Antwerpse paniek.

Ze weten dat ze binnen enkele decennia niet meer meetellen in de wereld.

E. Gidius 23 juni 2012 07:09

Morgen 24 juni betoging voor het behoud van de poldergehuchten

1 Bijlage(n)
http://www.rodsvast.be/

Raven 23 juni 2012 08:06

Dorpjes als doel zijn verleden tijd.... De toekomst is leven in de steden op appartementen. Al de rest wordt niet meer mogelijk, door hoge benzine prijzen, onveiligheid, enz....

Scherven A. Mok 23 juni 2012 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6183078)

Mijn antwoord stond reeds in de post waarop je reageerde :

"De boel laten doodbloeden zoals in Doel vind ik niet kunnen."

Scherven A. Mok 23 juni 2012 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger (Bericht 6182959)
ik woon daar niet

Het is daar ook zo simpel niet hoor met die verzanding enzo en er liggen daar ook dorpen de uitbreiding in de weg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be