![]() |
Bedrijf in het buitenland...
Hallo,
Hopelijk is dit de juist plek om dit te posten! Maar hier gaat ie dan! Als je een bedrijf in het buitenland hebt, bijvoorbeeld, je bent officieel belg of nederlander maar je bent dikwijls in een ander land en wilt daar een bedrijf opstarten. Als je officieel nog in Nederland woont, moet je dan belastingen (op de bedrijfsinkomsten) betalen in het land waar je bedrijf zicht bevindt? Of moet dit in Nederland worden aangegeven? Als je dan in het buitenland belasting betaald, wat moet je dan op de belastingsaangifte in Nederland invullen? Blank laten? En ook belangrijk, is dit legaal? Een bedrijfje starten in een belastingvriendelijker land en toch nog officieel in Nederland wonen? Groeten, Fat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Informeer je eerst grondig op het internet, en huur dan professioneel advies in. |
Citaat:
-Vennootschapwinsten: aangeven waar de zetel gevestigd is. -Persoonlijke inkomsten, aangeven in beide en beroep doen op bilateraal verdrag ter ververmijding van dubbele belasting. (indien er geen verdrag bestaat, zit je met een probleem) |
Volledig legaal.
En als je dan toch in het buitenland incorporeert, best waar de belastingen..ehm...gunstig zijn :D Iets om je op weg te helpen: http://www.csr-corporation.com/ Een offshore starten is betrekkelijk simpel. Hangt er natuurlijk heel fel van af in welke sector je zit en waar je personeel zit. Maar dan zijn er nog mouwen aan te passen met hoofdzetels en subsidiaries... Je zal het wel ontdekken :D Good luck ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De ironie. |
Citaat:
|
Citaat:
De persoon stelde een vraag, ik antwoordde. Wat heb ik nu weer mis gedaan ? |
Citaat:
|
Citaat:
Hier eerst zitten janken dat je 28 mensen moest ontslaan en hier dan met een :D smile zitten roepen dat we naar de lage loonlanden gaan. |
Citaat:
Geloof me, er is niemand die ook effectief in de Caymans "werkt"... Het is wel een vehikel om je bedrijfswinsten te versluizen naar fiscaal interessantere oorden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be