Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israël wil geen vrede maar oorlog III (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126832)

ministe van agitatie 2 augustus 2009 17:35

Israël wil geen vrede maar oorlog III

De Israëlische politie heeft gisteren (zaterdag) 53 Palestijnen op straat gezet uit huizen die ze al meer dan vijftig jaar bewoonden. De huizen werden onmiddellijk ingenomen door buitenlandse settlers.

Het is typerend voor de Israëlische politiek: de kolonisatie gaat gewoon verder en de politieke autoriteiten trekken zich geen zak aan van wat de rest van de wereld ervan vindt.

Ze willen duidelijk geen vrede maar sturen permanent aan op oorlog.

Citaat:

Israeli police have evicted nine Palestinian families living in two houses in occupied East Jerusalem.

Jewish settlers moved into the houses almost immediately. The US has urged Israel to abandon plans for a building project in the area.

Israel has occupied East Jerusalem since 1967, a move not recognised by the international community.
bron

Francientje 3 augustus 2009 07:17

Het ambetante van de zaak is natuurlijk dat die huizen aan Joden toe behoorden. En
dat hun eigendomstitels (geschreven, bewaard) daarop nog altijd geldig zijn. Ik ben niet
enthousiast over deze zaak. Maar meestal weet het Hoger gerechtshof in Israel dat
verre van extreem is, verdraaid goed wat het doet.

Zoethout002 3 augustus 2009 13:15

Ik blijf het zeggen

Sloop de zionistische lobbies in het Westen.

1207 3 augustus 2009 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 4258857)
Maar meestal weet het Hoger gerechtshof in Israel dat. verre van extreem is, verdraaid goed wat het doet.

hoger gerechtshof is in deze afhankelijk vd wetgever
als de wetgever bepaalt dat bepaalde huizen, om welke reden ook, plots tot israeli's behoren dan hebben de Isr. rechtbanken niet zo heel veel opties.

Francientje 3 augustus 2009 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 4259485)
als de wetgever bepaalt dat bepaalde huizen, om welke reden ook, plots tot israeli's behoren dan hebben de Isr. rechtbanken niet zo heel veel opties.

Voor zover ik weet betreft het hier een proces dat al twintig jaar aan de gang
is... In een notendop: de huizen waren Joodse eigendom, gelegen in Oost Jeruzalem. De huizen werden verbeurd verklaard door de Jordaniers in 1949
en aan twee Palestijnse families gegeven of verkocht.

Gorkum 3 augustus 2009 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 4259527)
Voor zover ik weet betreft het hier een proces dat al twintig jaar aan de gang
is... In een notendop: de huizen waren Joodse eigendom, gelegen in Oost Jeruzalem. De huizen werden verbeurd verklaard door de Jordaniers in 1949
en aan twee Palestijnse families gegeven of verkocht.

Als ik als Nederlander een huis koop in Baarle-Hertog komt dat huis niet plotsklaps in Baarle-Nassau te staan.

Andy 4 augustus 2009 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorkum (Bericht 4260323)
Als ik als Nederlander een huis koop in Baarle-Hertog komt dat huis niet plotsklaps in Baarle-Nassau te staan.

Dat hangt ervan af natuurlijk. Als je voorheen een militaristische, racistische partij aan de macht hielp die een Groot-Nederland desnoods met bezetting, kolonialisme en staatsterrorisme wil realiseren, dan zou die landsgrens weleens kunnen wijzigen. ;-)

Jaani_Dushman 4 augustus 2009 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4260334)
Dat hangt ervan af natuurlijk. Als je voorheen een militaristische, racistische partij aan de macht hielp die een Groot-Nederland desnoods met bezetting, kolonialisme en staatsterrorisme wil realiseren, dan zou die landsgrens weleens kunnen wijzigen. ;-)

Met dat verschil dat die Grootnederlanders geen apartheidsregime willen creëren tussen de Hertogenaars en de Nassauëzen...

Francientje 4 augustus 2009 08:59

Fijn. en wat doe je ondertussen met al die Islamietische staten die dat toch niet meer
dan normaal vinden. Ik heb het over Iran, Algerije en Saudi Arabie. Ik heb het ook
over Hamas en Gaza.

Francientje 4 augustus 2009 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4260334)

gosH Geldt dat ook voor Algerije?

Jaani_Dushman 4 augustus 2009 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 4260561)
Fijn. en wat doe je ondertussen met al die Islamietische staten die dat toch niet meer
dan normaal vinden. Ik heb het over Iran, Algerije en Saudi Arabie. Ik heb het ook
over Hamas en Gaza.

Fijn te horen dat je eindelijk inziet dat Israël geen haar beter is van Iran of Saudi-Arabië.

Francientje 4 augustus 2009 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4260569)
Fijn te horen dat je eindelijk inziet dat Israël geen haar beter is van Iran of Saudi-Arabië.

Ben je serieus?
In Israel wordt niemand ter dood veroordeeld omwille van gelijk welke gods-
dienst of welke belediging aan welke godsdienst dan ook.
In Israel worden verkiezingen tot nu toe niet vervalst.
In Israel kun je zowel gesluierd als in bikini rondlopen.
In Israel ben je, tot welke levensovertuiging je ook behoort, vrij.

Jaani_Dushman 4 augustus 2009 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 4260596)
Ben je serieus?

Straks geloof je dit zelf nog...

Antoon 4 augustus 2009 09:42

Citaat:

Het ambetante van de zaak is natuurlijk dat die huizen aan Joden toe behoorden. En
dat hun eigendomstitels (geschreven, bewaard) daarop nog altijd geldig zijn. Ik ben niet
enthousiast over deze zaak. Maar meestal weet het Hoger gerechtshof in Israel dat

²

Francientje 5 augustus 2009 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4260600)
Straks geloof je dit zelf nog...

Ik geloof dat niet alleen. Ik wéét dat.

Francientje 5 augustus 2009 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 4259485)

De wetgever heeft niets bepaald. Een eigendomstitel (geschreven, gearchiveerd) is een eigendomstitel. Zowat overal ter wereld.
Je kunt die niet altijd en zeker niet in vijandig gebied werkelijkheid
maken. Maar eens je het kunt doe je het dus.
Ik ben niet gelukkig met deze zaak omdat ik vind dat dat voor de gezinnen
die nu op straat staan een oplossing moet worden gezocht. Ik hoop en denk
dat Israel dit zal doen.

Francientje 5 augustus 2009 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4260569)

Dat was mijn punt niet.

Pieter B 5 augustus 2009 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 4260596)
Ben je serieus?

Dat is waar. Maar intussen onderdrukt Israël wel een ander volk. Ben je dan zo veel beter? De Palestijnen die stierven door bommen van Israël zijn niet ter dood veroordeeld maar zijn wel dood en hebben nooit een proces gehad.

Uiteraard is het niet zo simpel dat het allemaal de schuld van Israël is maar Israël heeft wel z'n aandeel hé.

Francientje 5 augustus 2009 08:06

Mag ik je erop wijzen dat dit 'andere volk' gewoon de teloorgang van Israel wenst?
Je kunt Israel moeilijk kwalijk nemen zich te verdedigen!

Jaani_Dushman 5 augustus 2009 08:28

Citaat:

Mogen dan ook de Palestijnen die nog steeds over hun eigendomsbewijs beschikken dan ook terugkeren naar de huizen waarvan zij de wettelijke eigenaar zijn? Of geld de wet maar in één richting?
Overigens heeft de Israëlische wetgeving geen waarde buiten Israël. En Oost-Jeruzalem wordt door geen enkel internationaal erkend land beschouwd als Israëlisch grondgebied.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be