![]() |
Waarom werden in Rusland journalisten vermoord
|
Lees de individuele gevallen en je merkt dat er velen in Chechenië verdwenen en vermoord (inclusief verschillenden door 'crossfire') werden. Het aantal vermoorde journalisten is serieus gedaald in Rusland de laatste jaren maar blijft een gegeven. Vermoorde Russiche journalisten krijgen aandacht in de Westerse pers veel meer dan bijvoorbeeld vermoorde Iraakse of Colombiaanse Journalisten. De wikipedialijst in vorige post neemt ook gevallen in aanmerking waarvan niet is aangetoond dat de journalist gestroven is als gevolg van de uitvoering van zijn / haar werk.
vermiste journalisten Journalists killed Alle bevestigde gevallen van 2008 met uitleg De top twintig van 1992 tot 2009 volgens het Comittee to Protect Journalists (private organizatie gevestigd in de VS, dus ook hier voorzichtigheid geboden maar toch iets betrouwbaarder dan Reporters Zonder Grenzen lijkt me.) Citaat:
|
Citaat:
|
Veruit de gevaarlijkste plaats voor journalisten de laatste jaren is Iraq, en dit zowel voor journalisten die tegen als voor de US invasie zijn. Lees de individuele gevallen van 2006, 2007, en 2008 maar eens. De meeste van die journalisten werden doelbewust vermoord, een minderheid door 'crossfire'.
|
Citaat:
heb je wel naar jaren en naar cijfers gekeken..? je zegt: "Het aantal vermoorde journalisten is serieus gedaald" maar er wordt nog steeds vermoord in Rusland. En trouwens Chechenie is een afleiding voor Russische geheime dienst en voor jou ook. In Chechenie heerst Moskou Putin-Kadirovs kriminele bende. Dus Kremlin vermoord die journalisten! |
Citaat:
Weer heb je het over Irak... Ik heb een vraag gesteld over Rusland.. lees ff goed naam van dit topik.. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen hypocriet gedoe aub. |
Citaat:
|
Het is niet omdat de VS administratie momenteel de aandacht trekt op het probleem van vermoorde journalisten in Rusland (Novaya Gazeta),dat er elders geen problemen zouden zijn. Irak mag in dit verband niet vergeten worden. Dat zou hypocriet zijn.
Dit thema zou eigenlijk geen aanleiding voor politieke spelletjes mogen zijn. Een 'onafhankelijke' organizatie zoals de VN dient de statistieken bij te houden. Er bestaat wel de internationale federatie van journalisten die wel geïnteresseerd lijken in mensenrechten en minder in het politiek misbruiken van de statistieken. IFJ waagde het 'zelfs' een onderzoek te vragen in 2005 naar de 13 door 'coalitietroepen' vermoorde journalisten in Irak. Een onderzoek dat er nooit gekomen is, een probleem dat aanhoudt. |
Lijst van vermoorde journalisten van het jaar 2008, opgemaakt door de journalisten zelf. Lees hier volledig rapport
Citaat:
|
mbt 2008 schrijft de internationale federatie van journalisten
Citaat:
|
Experts voorspellen uiteenfal van Rusland
|
Ja, ik snap het hoor, maar waarom werden journalisten in Rusland vermoord? is mijn vraag
wat is oorzaak dat honderden journalisten werden vermord in Rusland, al jaaaaren.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be