Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ingenieus zijn die Koreanen wel! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126905)

Libro 5 augustus 2009 14:24

Ingenieus zijn die Koreanen wel!

Zelfgemaakte katapult waarmee de bezetters van de Sangyongfabriek de ordetroepen op afstand proberen te houden.

Andy 5 augustus 2009 14:32

't Is niet genoeg gebleken blijkbaar. :|

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Tientallen gewonden bij bestorming Zuid-Koreaanse fabriek
Bij de bestorming van de bezette Zuid-Koreaanse autofabriek Ssangyong zijn tientallen mensen gewond geraakt. Zowel aan de kant van de stakende arbeiders als aan de kant van de politie vielen er gewonden. Twee arbeiders vielen van het dak en zouden er erg aan toe zijn.

Maar liefst 4.000 agenten vielen de bezette Ssongyang-fabriek binnen. Daar wordt al meer dan twee maanden gestaakt. Zo'n 550 ontslagen personeelsleden bezetten de fabriek en barricadeerden de ingang. Bij de bestorming werden onder meer een helikopter en traangas ingezet. De arbeiders bekogelden de ordediensten met brandbommen en staken autobanden in brand. Volgens lokale media was de omgeving van de fabriek herschapen in een slagveld.

Het bedrijf kondigde in april aan dat een derde van het personeel, zo'n 2.650 arbeiders, moesten afvloeien. (belga/bdr)
05/08/09 13u33

bron

bgf324 5 augustus 2009 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 4262347)

Zelfgemaakte katapult waarmee de bezetters van de Sangyongfabriek de ordetroepen op afstand proberen te houden.

Zo gaan ze die kernkop nooit de lucht in krijgen. :twisted:

filosoof 5 augustus 2009 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4262427)

Ssanyong is Zuid-Korea, de kernkop Noord-Korea.

Andy 5 augustus 2009 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4262427)

Die fabriek staat in Zuid-Korea. Moeten we dat land nu niet aanklagen wegens het gewelddadig beëindigen van die actie?

Omar Torrijos 5 augustus 2009 15:35

Koreanen... I'd Gladly fight by their side in any global crisis ;-)

driewerf 5 augustus 2009 15:58

Citaat:

orspronkelijk geplaatst door De Morgen
Tientallen gewonden bij bestorming Zuid-Koreaanse fabriek
Bij de bestorming van de bezette Zuid-Koreaanse autofabriek Ssangyong zijn tientallen mensen gewond geraakt. Zowel aan de kant van de stakende arbeiders als aan de kant van de politie vielen er gewonden. Twee arbeiders vielen van het dak en zouden er erg aan toe zijn.

Maar liefst 4.000 agenten vielen de bezette Ssongyang-fabriek binnen. Daar wordt al meer dan twee maanden gestaakt. Zo'n 550 ontslagen personeelsleden bezetten de fabriek en barricadeerden de ingang. Bij de bestorming werden onder meer een helikopter en traangas ingezet. De arbeiders bekogelden de ordediensten met brandbommen en staken autobanden in brand. Volgens lokale media was de omgeving van de fabriek herschapen in een slagveld.

Het bedrijf kondigde in april aan dat een derde van het personeel, zo'n 2.650 arbeiders, moesten afvloeien. (belga/bdr)
05/08/09 13u33
en dat betitelt zichzelf als kwaliteitspers.

Andy 5 augustus 2009 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4262493)
en dat betitelt zichzelf als kwaliteitspers.

Als het een troost kan zijn: ook niet-zelfverklaarde kwaliteitsmedia als hln namen de inconsequente versie van Belga over.

An Arkos 5 augustus 2009 20:46

In Korea kunnen ze wel een potje rellen, ja.
http://www.youtube.com/watch?v=7qsdv...eature=related

Geert C 5 augustus 2009 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4262503)
Als het een troost kan zijn: ook niet-zelfverklaarde kwaliteitsmedia als hln namen de inconsequente versie van Belga over.

Volgens mij heeft iemand bij Belga zich een breuk gelachen. :-D

Jedd 5 augustus 2009 22:58

ingenieus zijn ze wel

jammer dat he zowat de lelijkste auto aller tijden heeft opgeleverd

From_Vlaanderen 5 augustus 2009 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4262953)

ingenieus zijn ze wel

jammer dat he zowat de lelijkste auto aller tijden heeft opgeleverd

Graaf bakske.
Een Mercedes met daarboven nog wat metaal.

driewerf 6 augustus 2009 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4262503)

Dat troost mij niet.
In tegendeel, het stemt mij droef. En het bevestigt wat ik al reeds lang wist. Dat de vermeende pluraliteit van ons medialandschap schijn is, en zich beperkt tot de lay-out. Iedereen neemt klakkeloos Belga-berichtgeving over en daarmee is de kous af.

maddox 6 augustus 2009 09:18

Die Rhodius heeft nog een beetje persoonlijkheid. Weliswaar de persoonlijkheid van een bastaardzoon van een prostituee en een 15de rangs politicus.

In vergelijking met de Fiat Multipla is dat nog zeer royaal vergeleken, en scheert het eenzame toppen ter hoogte van de eerbaarheid en functionaliteit van de Belgische tak van de Seksen Coburgers.

Dronkoers 6 augustus 2009 09:34

skaldis 6 augustus 2009 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4263080)
Dat troost mij niet.
In tegendeel, het stemt mij droef. En het bevestigt wat ik al reeds lang wist. Dat de vermeende pluraliteit van ons medialandschap schijn is, en zich beperkt tot de lay-out. Iedereen neemt klakkeloos Belga-berichtgeving over en daarmee is de kous af.

Dat heet objectiviteit.

Andy 6 augustus 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4263423)
Dat heet objectiviteit.

of winstmaximalisatie, persvrijheid, de werking van de markt,...

illwill 6 augustus 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 4262347)

Ik weet niet hoor, maar dergelijke katapults maakten wij ook toen we een jaar of 10 waren...ingenieus? Een V en een rubber...that's it. Een hersenchirurg heb je nu ook weer niet nodig denk ik. :lol:

Libro 6 augustus 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4263451)
Ik weet niet hoor, maar dergelijke katapults maakten wij ook toen we een jaar of 10 waren...ingenieus? Een V en een rubber...that's it. Een hersenchirurg heb je nu ook weer niet nodig denk ik. :lol:

Ah, jij kon al lassen op uw 10e?

From_Vlaanderen 6 augustus 2009 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 4263466)
Ah, jij kon al lassen op uw 10e?

Tuurlijk

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be