Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Platte banden voor het milieu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126906)

Descartes Jr 5 augustus 2009 14:26

Platte banden voor het milieu

Een Antwerps aktiecomité
heeft het gemunt op de SUV :
"Wie 't milieu belast
heeft met ons ambras :
blaas uw band maar op met uw CO2 !"

"De Volgende Generaties" :2gunfire:

illwill 5 augustus 2009 14:38

Ik ben voor maatregelen die goed zijn voor het milieu, ik ben ook zelfs voor het ALF, en ben voor extreme maatregelen. Maar deze is niet 1 van de acties die ik steun omdat de mensen die met dit soort voertuigen rondrijden geen probleem hebben om een nieuwe band te kopen en de banden die ze stuksteken komen als extra opde grote hoop autobanden die niet echt milieuvriendelijk zijn.

Het enige wat ons kan afhelpen van dit milieu probleem is een massaproductie van voertuigen met alternatieve brandstoffen. Zelfs filters ed. is dweilen met de kraan open in mijn ogen.

dominatrix 5 augustus 2009 14:43

Dit is gewoon crimineel gedrag. Het zal je wagen maar zijn...

djimi 5 augustus 2009 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4262372)
Ik ben voor maatregelen die goed zijn voor het milieu, ik ben ook zelfs voor het ALF, en ben voor extreme maatregelen. Maar deze is niet 1 van de acties die ik steun omdat de mensen die met dit soort voertuigen rondrijden geen probleem hebben om een nieuwe band te kopen en de banden die ze stuksteken komen als extra opde grote hoop autobanden die niet echt milieuvriendelijk zijn.

Het enige wat ons kan afhelpen van dit milieu probleem is een massaproductie van voertuigen met alternatieve brandstoffen. Zelfs filters ed. is dweilen met de kraan open in mijn ogen.

De banden werden niet stuk gestoken. Ze dienen dus niet vervangen te worden.

Descartes Jr 5 augustus 2009 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4262379)
Dit is gewoon crimineel gedrag. Het zal je wagen maar zijn...

Klopt. Dat stickertje op de zijruit was eigenlijk al voldoende. En dan liefst verwijderbaar gelijmd (zoals onze Belgische postzegels :-D )

Sfax 5 augustus 2009 14:56

Organisatie en/of de enkelingen die dit flikken opsporen en laten opdraaien voor de kosten zou een logische stap zijn. Het zal je wagen idd maar zijn.

dejohan 5 augustus 2009 15:03

Lucht is gratis.

kelt 5 augustus 2009 15:03

Mocht er schade zijn : betalen! :evil:

Ik ben ook tegen SUV's en aanverwante patserbakken,maar het is mijn eigendom niet,dus poten af!

filosoof 5 augustus 2009 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan (Bericht 4262405)
Lucht is gratis.

Niet zozeer!
Iedereen betaalt uiteindelijk mee om ze te zuiveren. In sommige tankstations moet je betalen om je bandenspanning zelf te controleren.

filosoof 5 augustus 2009 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 4262395)
Organisatie en/of de enkelingen die dit flikken opsporen en laten opdraaien voor de kosten zou een logische stap zijn. Het zal je wagen idd maar zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4262353)
Een Antwerps aktiecomité
heeft het gemunt op de SUV :
"Wie 't milieu belast
heeft met ons ambras :
blaas uw band maar op met uw CO2 !"

"De Volgende Generaties" :2gunfire:

Beginnen met die 4x4's niet meer als bedrijfsvoertuig te laten inschrijven.

Steve_M 5 augustus 2009 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4262384)
De banden werden niet stuk gestoken. Ze dienen dus niet vervangen te worden.

Als je zo'n band volledig plat laat lopen, is de band wel degelijk stuk door de druk van de velg. Klassiek gevalletje verveelde werklozen met veel te veel tijd en veel te veel frustraties, net zoals dat hele ALF. Een McDo in brand steken is helemaal niet nobel, het is gewoon brandstichting, de banden van een SUV stukmaken helpt het milieu ook niks, het is gewoon plat vandalisme.

Henri1 5 augustus 2009 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4262372)

Zelfs dat is een maat voor niets.
Het vervoer stilleggen is ook een maat voor niets.

De CO2 auto-uitstoor bedraagt maar 20% van het totale pakket CO2 uitstoot.

We dweilen met de kraan open.

Wist U bijvoorbeeld dat een Boeing Jumbo Jet type 747 op een enkele reis van Frankfurt naar Los Angeles een uitstoot heeft van 175 Ton (175.000 Kilo)
Het toestel vervoert zo'n 400 mensen. Laat ons dat berekenen over 8000 Km, geeft dat een CO2 uitstoot van 21,87 Kilo per kilometer.
Dat is dus 21.870 gram per Kilometer.
Auto's die minder dan 105 gram per kilometer uitstoten worden fiscaal bevoordeelt.

Stel U de vraag hoeveel vliegverkeer er per dag is en U snapt wat ik bedoel.

Nu, ik heb nog geen enkele Minister of regering horen praten hoe ze die CO2 uitstoot gaan belasten en/of verminderen.

An Arkos 5 augustus 2009 15:31

Wat een zure reacties op zo'n vreedzame hippie-actie. Ze laten zelfs nummers van pechdiensten achter voor de arme eigenaars die eens wat later op hun werk zijn.

Steve_M 5 augustus 2009 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4262451)
Wat een zure reacties op zo'n vreedzame hippie-actie. Ze laten zelfs nummers van pechdiensten achter voor de arme eigenaars die eens wat later op hun werk zijn.

Ah bon, die 'hippies' weten dan wel dat er ook mensen zijn die werken? Kijk, ik rijd zelf met een zeer bescheiden auto en woon in het centrum van Antwerpen. Op een jaar tijd is mijn spiegel stuk gestampt en heeft iemand mijn antenne afgerukt. Is dat ook in naam van het milieu? Ik zou dat helemaal niet erg gevonden hebben als de vandalen een nummer van de pechdienst hadden achtergelaten :roll:

Geert C 5 augustus 2009 15:45

Citaat:

Doordat die meer moeten uitrukken is er zelfs meer vervuiling. :-)

lantjes 5 augustus 2009 15:46

Citaat:

Heb je de pechdienst al eens laten komen als je niet aangesloten bent? 8O

Maar net als hier zijn er irl individuen die zich geroepen voelen would-be-forum- of in dit geval milieu-flik te spelen. Tot er eens eentje zijn verdiende rammeling zal krijgen....;-)

Demper 5 augustus 2009 15:52

Citaat:

Het is weer typisch.
De "vreedzame hippies" (let op de aanhalingstekens) die het leven van de werkende mens moeten verzuren. En dat allemaal in de naam van de verdraagzaamheid en de strijd tegen het fascisme. Daar kots ik nu van.

Stel u eens voor dat VB de banden plat zette van enkele radicale imams. Dan zou Antifa er lang en breed over uitweiden hoe fascistisch dat wel niet is en dat dit echt niet kan op hun blogje. Ik moet VB nog dergelijke acties zien doen als debatten blokkeren en dit soort vandalisme. Jullie mogen blijkbaar meer dan een ander. Het is hoog tijd dat we Antifa en die andere hippie stallen eens goed uitmesten.

Andy 5 augustus 2009 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4262489)
Het is weer typisch.
De "vreedzame hippies" (let op de aanhalingstekens) die het leven van de werkende mens moeten verzuren. En dat allemaal in de naam van de verdraagzaamheid en de strijd tegen het fascisme. Daar kots ik nu van.

Stel u eens voor dat VB de banden plat zette van enkele radicale imams. Dan zou Antifa er lang en breed over uitweiden hoe fascistisch dat wel niet is en dat dit echt niet kan op hun blogje. Ik moet VB nog dergelijke acties zien doen als debatten blokkeren en dit soort vandalisme. Jullie mogen blijkbaar meer dan een ander. Het is hoog tijd dat we Antifa en die andere hippie stallen eens goed uitmesten.

Je hebt gelijk. Die actievoerders hadden niet mogen discrimeren tussen SUV-bezitters en andere automobilisten, aangezien zowel SUV's als anderen vervuilen. Ze hadden lukraak banden moeten laten afgaan.

dominatrix 5 augustus 2009 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4262495)
Je hebt gelijk. Die actievoerders hadden niet mogen discrimeren tussen SUV-bezitters en andere automobilisten, aangezien zowel SUV's als anderen vervuilen. Ze hadden lukraak banden moeten laten afgaan.

Was eens benieuwd als ze lukraak in pakweg antwerpen noord of ander multiculturiskanse buurten wat banden gingen aflaten hoe lang't zou geduurd hebben vooralleer ze even lukraak een andere actie hadden kunnen op poten zetten...

Descartes Jr 5 augustus 2009 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4262450)
Nu, ik heb nog geen enkele Minister of regering horen praten hoe ze die CO2 uitstoot gaan belasten en/of verminderen.

Ik meen van wel. Overigens is er toch al lang zoiets als internationale ruil van "zuivere lucht". Wie teveel CO2 uitstoot moet zuivere lucht "aankopen" bij minder vervuilende landen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be