![]() |
Cognitive Coping
Cognitive Coping
Is een psychologische truuk om zichzelf en anderen wijs te maken dat armen hun miserabele toestand volledig aan zichzelf te danken hebben. Dat maakt dan ontoelaatbare ongelijkheden meteen fair. |
Met iets meer uitleg zou hier een discussie mee kunnen gevoerd worden, maar zo lijkt het me op niets.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo maak ik mezelf en anderen wijs dat ik mijn succes en welvaart volledig aan mezelf te danken heb. Dat maakt ook dan toelaatbare ongelijkheden fair. ;-) |
Ik lijd er niet aan, ik heb er plezier in.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Geven die cognitieve coping-lijders soms uitleg als ze stellen dat de armen hun misère aan zichzelf te danken hebben? |
Citaat:
Dat doen ook de (sado)masochisten. |
Citaat:
Alhoewel; toelaatbare ongelijkheden is een oneigenlijke term, want in de kapitalistische praktijk bestaan er geen ontoelaatbare (dat is een louter ethische term). |
Mensen uitlachen die er niet in slagen door met werken de kost te verdienen voor hen en hun gezin, dat is ook een vorm van cognitive coping (een van de grofste).
|
Citaat:
|
AdrianHealey: van waar komt die vlag eigenlijk? Zit daar een betekenis achter?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hartelijk dank.
|
Citaat:
Even google'en. Edit: inderdaad. Grappig. "In the winter of 1963-64, [Robert] LeFevre organized a winter-and-spring long "Phrontistery" at Colorado to pave the way for transforming Freedom School into a Rampart College. ... For the first time in public some of the group also unfurled the "black-and-gold flag," the colors of which we had all decided best represented anarcho-capitalism: black as the classic color of anarchism and gold as the color of capitalism and hard-money." |
Citaat:
|
:cheer: Latijnse termen voor drogredenen :cheer:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be