Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Rapporteren van dubbelnicks van permanente bannelingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126952)

Raf 7 augustus 2009 11:48

Rapporteren van dubbelnicks van permanente bannelingen

Om de moderatie te helpen bij hun vele, moeilijke moderatietaken, is het zeker en vast handig dat we hen melden wanneer een permanente banneling weer op het forum opduikt.

Doen we dat best in een topic onder "suggesties & mededelingen", of liever via het driehoekje?

Sammael 7 augustus 2009 13:21

Persoonlijk lijkt me dit niet zo'n goed idee.

Als een post duidelijk de forumregels overtreedt, kan je die rapporteren. Dat is iets dat je zelf kan checken en helpt de moderatie inderdaad.

Echter, als gewone forumleden beschikken we niet over de middelen om uit te maken of een bepaald nieuw member een alt account is van een banneling of niet.

Teneinde heksenjachten en het verzieken van de sfeer op het forum door al dan niet valse beschuldigingen te vermijden, zou ik persoonlijk op uw suggestie niet ingaan.

Als het dan toch moet, doe het dan via privébericht of via het driehoekje; een publieke draad met (valse of terechte) beschuldigingen die (vals of terecht) worden tegengesproken is een draad die binnen de kortste keren vol zal staan met posts die de forumregels overtreden (persoonlijke aanvallen en scheldpartijen) en dus meer werk voor de moderatie.

backfire 7 augustus 2009 13:28

Ik treed hier Andres21 volledig bij. Mooie, evenwichtige repliek.

manta 7 augustus 2009 16:53

Rapporteren van dubbelnicks van permanente bannelingen

't Is ni EERLIJK ... :-(

Jazeker 9 augustus 2009 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4264617)
Om de moderatie te helpen bij hun vele, moeilijke moderatietaken, is het zeker en vast handig dat we hen melden wanneer een permanente banneling weer op het forum opduikt.

Doen we dat best in een topic onder "suggesties & mededelingen", of liever via het driehoekje?

Misschien kan je gewoon even in het oog houden of die persoon z'n lesje heeft geleerd en zich gedraagt en pas rapporteren als die persoon in oude slechte gewoonten hervalt? Ik ben al lang niet meer katholiek, maar ik geloof nog wel in waarden als vergiffenis bij oprecht berouw. Dat maakt mij een beter mens.

Raf 9 augustus 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4267034)
Misschien kan je gewoon even in het oog houden of die persoon z'n lesje heeft geleerd en zich gedraagt en pas rapporteren als die persoon in oude slechte gewoonten hervalt? Ik ben al lang niet meer katholiek, maar ik geloof nog wel in waarden als vergiffenis bij oprecht berouw. Dat maakt mij een beter mens.

Dat deed ik sowieso al. Het is immers pas wanneer ze me (opnieuw) beginnen te stalken en irriteren dat ze me opvallen... 8-)

born2bewild 9 augustus 2009 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4267149)
Dat deed ik sowieso al. Het is immers pas wanneer ze me (opnieuw) beginnen te stalken en irriteren dat ze me opvallen... 8-)

krijg je er echt geen kick van, zo iemand aangeven?

Raf 9 augustus 2009 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4267609)
krijg je er echt geen kick van, zo iemand aangeven?

Nee, ik doe dat met een bezwaard gemoed. It's a tough job, but someone's got to do it ...

longhorn 9 augustus 2009 18:20

Ik vind dat er een minimum leeftijd moet ingevoerd worden voor lidmaatschap van het forum. De -16 jarigen zijn nog iets te kinds.

Raf 9 augustus 2009 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4267689)
Ik vind dat er een minimum leeftijd moet ingevoerd worden voor lidmaatschap van het forum. De -16 jarigen zijn nog iets te kinds.

Voor één keer ben ik het met je eens.

Dajjal 9 augustus 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4267689)

Interessant punt... Maar hoe ga je dat controleren ? E-ID reader ?

longhorn 9 augustus 2009 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4267710)
Interessant punt... Maar hoe ga je dat controleren ? E-ID reader ?

Net zoals dubbelnicks, blijft het schatten van iemands leeftijd bij een vermoeden. Het gaan klikken bij de meester wordt vermoedelijk meer gedaan door minderjarigen...

Raf 9 augustus 2009 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4267920)
Net zoals dubbelnicks, blijft het schatten van iemands leeftijd bij een vermoeden. Het gaan klikken bij de meester wordt vermoedelijk meer gedaan door minderjarigen...

Wat een flauwe kul zeg... :roll:

longhorn 9 augustus 2009 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4267922)
Wat een flauwe kul zeg... :roll:

Neen. Uw topic is dat.

Raf 9 augustus 2009 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4267936)
Neen. Uw topic is dat.

Waarom blijf je hier dan niet gewoon weg? Er is toch niemand die jou dwingt om hier te komen lezen?

Esperanza 9 augustus 2009 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4264617)

Dat driehoekje mag wat mij betreft onmiddellijk worden afgeschaft. Heb je een probleem met een forummer, gebruik dan de negeerlijst. Probleem opgelost.

longhorn 9 augustus 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4267953)
Waarom blijf je hier dan niet gewoon weg? Er is toch niemand die jou dwingt om hier te komen lezen?

Dat kan jij evengoed doen met iemand die je van dubbelnicken verdenkt. Zet hem op je negeerlijst.

Raf 9 augustus 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 4267958)
Dat driehoekje mag wat mij betreft onmiddellijk worden afgeschaft. Heb je een probleem met een forummer, gebruik dan de negeerlijst. Probleem opgelost.

Nee, niks opgelost. Beledigingen en persoonlijke aanvallen verdwijnen niet als je er niet naar kijkt. Anderen zien die wel staan. Een permanente ban is - zoals de naam al enigszins laat vermoeden - permanent en hoort niet omzeild te worden met dubbelnicks om vervolgens even vrolijk verder te komen beledigen en schofferen.

Jazeker 10 augustus 2009 04:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4267648)
Nee, ik doe dat met een bezwaard gemoed. It's a tough job, but someone's got to do it ...

Dat geloof ik niet.

Raf 10 augustus 2009 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4268208)
Dat geloof ik niet.

Dat had ik ook ècht niet verwacht. 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be