![]() |
Egeltje
Ben daarnet tijdens een wandeling een egeltje tegengekomen aan de wegkant. Het beestje was heel schuw en bewoog amper, maar kon wel wat wandelen. Ik heb het in een naburig stuk woud gezet, en kwam toen ik terug was nog eens kijken, maar het diertje was nog steeds op de plaats waar ik het vond, wel een beetje "ingegraven".
Het was een jong diertje. Is dit normaal? Zou het beest gewoon bang zijn door eerste confrontatie met een straat, of zou het ziek of gewond zijn (misschien hebben kasteloze plebejers hun inferioriteit zitten compenseren door ertegen te trappen) of zou het te jong zijn om op zijn eentje verder te gaan? Als het er morgen nog ligt, wat best doen? Het beest binnen nemen is niet echt een optie, vrees ik. |
Citaat:
|
Afschieten
|
Citaat:
|
Citaat:
Afschieten |
Het heeft waarschijnlijk gore sex gehad en heeft nu AIDS.
|
Als je geld wil uitgeven, kan je met dat beestje naar de dierenarts gaan morgen. Worst case scenario is een diertje dat geen 2 dagen langer ligt te creperen in de bosrand. In het beste geval heb je de meest natuurlijke rupsenverdelger in je tuin. Wat bijvoeren met kattebrokjes en je hebt een nieuw vriendje.
|
Citaat:
|
Met rust laten en poten thuishouden.
|
Citaat:
2. Ga vandaag nog eens kijken en beslis dan of je er geld wil aan uitgeven. Zo ja, bel dan een dierenarts. Zo nee, laat de natuur beslissen. |
Je hoeft er niets voor uit te geven en kan het in elk VOC binnenbrengen net zoals andere gewonde of zieke "wilde" dieren.
http://www.vogelbescherming.be/site/...=79&Itemid=188 mvg Lantjes |
Op de BBQ ermee!
|
contacteren lokale afdeling Natuurpunt, vragen naar Zoogdierenwerkgroep
|
Zet dat beest in een doos in je tuin, bekerke water wat wiskas en zorg dat de hond er niet mee kan spelen (want ze vind dat zo schattig).
Zie dan wat het wordt. Mijn hond heeft op dit moment een gezwel, een goedaardig, weghalen kost 400 eur, de hond is 10 jaar oud. Daar geef ik dus niet zoveel geld meer aan uit. |
Citaat:
Als ik zaken dood, eet ik ze liefst op. |
Een egel, daar moet je met je fikken vanaf blijven... Zitten vol smerige parasieten zoals teken en wormen..
Jezus.. viezeriken... |
Citaat:
|
Citaat:
Neen, toch liever niet.. Wil toch geen schimmelinfectie aan de luchtwegen ofzo... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be