![]() |
Vier op de vijf gelooft niet in monogamie
Vier op de vijf gelooft niet in monogamie
![]() Hoewel negen op de tien Nederlands vindt dat overspel niet kan, zegt 80 procent van hen dat monogamie een illusie is. Daarnaast blijkt dat nog nooit zoveel vrouwen een affaire hadden als nu. Hoewel negen op de tien Nederlands vindt dat overspel niet kan, zegt 80 procent van hen dat monogamie een illusie is. Daarnaast blijkt dat nog nooit zoveel vrouwen een affaire hadden als nu. http://www.hln.be/hln/nl/14/Kanaal-Y...onogamie.dhtml u toch ook niet ? :lol: |
Citaat:
Tuurlijk niet. :-) |
Ja maar, ja maar, dat heeft natuurlijk niets met huwelijken te maken. Voor ons is buitenhuwelijkse seks al lang geen haram.
|
Citaat:
|
Ik ook niet.
Waar ik wel in geloof, is in een instituut dat noodzakelijk is voor het kwalitatief opvoeden van kinderen. Vroeger was dit instituut het gezin (waarnaast de mensen allerlei affaires konden aangaan), en in de toekomst vinden wij misschien wel effectievere structuren. |
het huwelijk en monogamie zijn uitvindingen van de paternale samenleving, waarin de erfenis van vader op zoon overging. Die monogamie werd ingevoerd om er zeker van te zijn dat de zoon in kwestie wel degelijk de zoon was van de vader. In een matriarchale samenleving is monogamie niet nodig omdat de erflijn via de moeder gaat.
Hoog tijd om de matriarchale samenleving weer in te voeren. :) |
Monogamie? Dat is toch enkel bij honden? ;-)
Nu de mensen nog zover krijgen dat een nummertje zetten met uw eigen nicht ofzo geen kwaad kan ;-) |
Citaat:
Berre ook dacht ik. :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be