![]() |
Vlaamse begroting + schulden
Ok ... ik dacht dat we het in Vlaanderen beter gingen doen ?
Maar nu blijkt dat : 1) we helemaal niet schuldenvrij waren en er nog steeds 8 miljard euro schulden zijn .. als dat tenminste de volledige waarheid is en er niet nog meer schulden zijn 2) ze hebben dus gelogen over onze schulden 3) de begroting van 2009 gaat voor 1 miljard euro in het rood ... . Waar zitten al die vlaamse extremisten nu ? Of gaan julllie die weer onder de mat vegen ? Waarom is er geen begrotingsevenwicht ? Dat zou tenminste wat zijn .. EN het terugbetalen an schulden. Maar we gaan blijkbaar hetzelfde doen wat alle andere regeringen doen, schulden maken en niet terugbetalen. |
Het is allemaal de schuld van de Walen!
|
Waren het de liberalen niet die constant zaten te scanderen dat Vlaanderen schuldenvrij was?
De Vlaamse Regering houdt er zich nu tenminste aan om geen tekorten meer op te bouwen, in tegenstelling tot zijn Franstalige tegenhangers. |
Citaat:
|
Met een transfer van 11 miljard + is het niet moeilijk 8 miljard in't rood te staan. Over een rommelkrediet gesproken.
|
Citaat:
|
In een land waarin weinig verandert en de politiek niet durft te raken aan de ambtenarij, zal dat niet zo snel opgelost worden.
Deftige service aan de burger kan geleverd worden met veel minder personeel, simpelweg door overheidsdiensten te runnen als bedrijven. Weg vaste benoemingen. De diensten horen te werken naar klanttevredenheid (gewoonweg door de burger toe te laten om bepaalde overheidsdiensten na een interactie te beoordelen, via een formulier of internet). We weten allemaal hoe het er aan toe gaat op een gemeentehuis.... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is ook de schuld van "Vlaams Extremisten" |
Ze mogen tot 92% van het BBP aan de banken geven aan bailouts (radio net gehoord), ze gaan zogezegd maar 28% nodig hebben... Dat kennen we..
Boeken toe, ladies, hopelijk hebben jullie jullie schaapjes op het droge.. |
Citaat:
Voor elke verkiezing zou de regering de boekhouding moeten openbaar maken. Dan kunnen de kiezers oordelen wat ze er van terecht gebracht hebben. |
Citaat:
Echter het betreft hier de pps (publiekelijk private samenwerking), de privé voert werken uit maar Vlaanderen stelt zich garant en betaalt ook de intresten, inkomsten komen vanuit tolgelden,.... Europa verplicht Vlaanderen dit als schulden op te nemen in de boeken. Het doet me denken aan: -S&L operaties bij spoorwegmateriaal , Schouppe -S&L operaties gebouwen -opname Belgacom pensioenfonds -verkoop en inhuur van rioolstelsel, v.b. Sint-Niklaas -Maystadt speculeerde met geldkoersen -.... Men verkoopt het als "moderne" technieken van fiscale boekhouding en management. Mijn boerenverstand zegt mij...... Zoals de VLD en sterke minister Dirk VM stelde voor de verkiezing stelde: " de rekening klopt !" |
Citaat:
Met dat verschil moet weggewerkt worden. Dit jaar zal moeilijk worden. Het is wel goed dat de rekeningen van PPS bedrijven ook opgenomen worden in de begroting. |
Citaat:
Okee, okee .... misschien ... want wie is nu de beste leerling van de klas volgens jou: de federale regering, de Franstialige Gemeenschap, het Waalse Gewest, het Brussels Gewest, de Duitse Gemeenschap ..... of de Vlaamse gemeenschaps-en-gewestregering ??? Wie van die allen zit momenteel het diepst in de sjit ? |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe dom moet je zijn om niet te snappen dat werken voor het algemeen belang heel vaak regelrecht indruist tegen privébelangen ? |
Citaat:
Maar wat wilt ge eigenlijk bewijzen ? Verwondert U allemaal toch niet (allé, hoop ik toch). |
Citaat:
Maar in feite zijn dit allemaal politieke spellekes, die ik hun niet kwalijk neem. Neem het de (gesubsidieerde) media wel kwalijk, dat ze dit allemaal kritiekloos overnamen (terwijl ze zelf ook wel beter zullen geweten hebben). |
Citaat:
Ik zit hier. en nu gij: Okee, okee .... misschien ... want wie is nu de beste leerling van de klas volgens jou: de federale regering, de Franstialige Gemeenschap, het Waalse Gewest, het Brussels Gewest, de Duitse Gemeenschap ..... of de Vlaamse gemeenschaps-en-gewestregering ??? Wie van die allen zit momenteel het diepst in de sjit ? |
Als dit zo is, dan zal de federale ramp wel compleet zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be