Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Rellen in Parijs na dodelijke politieachtervolging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127080)

filet pur 10 augustus 2009 21:25

Rellen in Parijs na dodelijke politieachtervolging

Hier gelezen. Het is weer van dat.... De garagisten zullen content zijn.
Na het incident trokken woedende jongeren de straat op. Zij denken dat de politiewagen de jongen aangetikt heeft. Kijk, wie mooie binnen de lijntjes kleurt, moet simpelweg niet op de vlucht slaan. Die jongeren moeten niet "denken" in onze plaats. Ik zou zeggen: "Dikke pech voor de bromfietser" Was hij gestopt, dan kon hij nu nog pizza's leveren. Exit dus...

Bobke 10 augustus 2009 21:40

Waarom moet de politie nu altijd een achtervolging inzetten?
Ze zien toch dat die jongen hen niet wilde spreken.:twisted:

Gorkum 10 augustus 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4269436)

Als nu blijkt dat de piza geschept was dan moeten ze het Vreemdelingenlegioen :cheer: invliegen

Mambo 10 augustus 2009 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filet pur (Bericht 4269415)
Hier gelezen. Het is weer van dat.... De garagisten zullen content zijn.
Na het incident trokken woedende jongeren de straat op. Zij denken dat de politiewagen de jongen aangetikt heeft. Kijk, wie mooie binnen de lijntjes kleurt, moet simpelweg niet op de vlucht slaan. Die jongeren moeten niet "denken" in onze plaats. Ik zou zeggen: "Dikke pech voor de bromfietser" Was hij gestopt, dan kon hij nu nog pizza's leveren. Exit dus...

Het is natuurlijk noodzakelijk om iemand die een klein beetje te rap aan het rijden is te doen verongelukken nietwaar?
En als ze hun niet doen verongelukken dan toch minstens een afbetalingsregeling te laten ondertekenen.

filet pur 10 augustus 2009 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4269467)
Het is natuurlijk noodzakelijk om iemand die een klein beetje te rap aan het rijden is te doen verongelukken nietwaar?
En als ze hun niet doen verongelukken dan toch minstens een afbetalingsregeling te laten ondertekenen.

Als ge niks op uw kerfstok hebt, stop dan toch gewoon... Klaar

Bhairav 10 augustus 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4269436)

Een achtervolging brengt ook andere mensen in gevaar. Niet nodeloos uitlokken dus. Maar voor die redenering bestaat er bij de burger nog geen referentiekader.

filet pur 10 augustus 2009 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4269520)
Een achtervolging brengt ook andere mensen in gevaar. Niet nodeloos uitlokken dus. Maar voor die redenering bestaat er bij de burger nog geen referentiekader.

Een ambulance die vlug ter plaatse moet zijn, kan ook andere weggebruikers in gevaar brengen. Wil dat dan zeggen dat we geen ambulances meer moeten uitsturen?
De vraag kan ook gesteld worden wie lokt hier iets uit? Nogmaals als je mooi binnen de lijntjes kleurt, val je niet op en zal je niet achtervolgd hoeven te worden

Karma 10 augustus 2009 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filet pur (Bericht 4269478)

Bwah ... da's natuurlijk nogal relatief natuurlijk.
Ik had vroeger zo'n Kreidlerke (kon niet meer verjaren) dat zo'n 70 per uur reed (mee wind zelfs een kleine 80). Hoeveel keer ik de flikken niet achter mij gehad heb ... Meestal kon ik ze echter wel afschudden (ik kende een vluchtroute in mijn buurt waar enkel brommerkes en fietskes door konden en daar stonden ze met hun BMW'ke). Enkel de "zwaantjes" hadden me altijd te pakken.
Ge moet dat sportief oppakken vind ik. Als ze je te klissen hebben moet je niet neuten maar als ge ze kon afschudden was 't leute geblazen.

Bobke 10 augustus 2009 22:26

Citaat:

Juist, dus maar iedereen laten doen en de politie afschaffen.

Bhairav 10 augustus 2009 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4269528)
Juist, dus maar iedereen laten doen en de politie afschaffen.

Geen slecht idee maar niet wat ik bedoelde.
Hoe dan ook, voor of tegen drugs, die flikken hebben het uitgelokt. Dat is gewoon pure logica.

filet pur 10 augustus 2009 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4269544)
Geen slecht idee maar niet wat ik bedoelde.
Hoe dan ook, voor of tegen drugs, die flikken hebben het uitgelokt. Dat is gewoon pure logica.

Jij houdt er een bizarre logica op na...

filosoof 10 augustus 2009 22:54

Citaat:

Bij de flikken schijnbaar ook niet:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eenvandaag.nl over de Nederlandse Politie
De kans dat een agent in het verkeer om het leven komt is veel groter dan de kans dat hij sterft door geweld. Van de 150 agenten die na de Tweede Wereldoorlog om het leven kwamen, stierf 80 procent door een verkeersongeluk.
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...en_bij_politie

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...o-ongeluk.html
Zou 't in België niet wat meer zijn?

praha 10 augustus 2009 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4269583)
Bij de flikken schijnbaar ook niet:

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...o-ongeluk.html
Zou 't in België niet wat meer zijn?

volgens mij zoeken ze gewoon een reden om af en toe dat blauwe zwaailicht aan te mogen zetten daar het anders nog moeilijk te verantwoorden blijft dat ze zowat ieder verkeersreglement dat er bestaat met de voeten treden.

Mambo 10 augustus 2009 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filet pur (Bericht 4269478)

Als je niks op je kerfstok hebt moeten ze je ook niet tegen de muur laten rijden....ook klaar?

Dat alles voor die paar onnozele km te rap? Dan zijn flikken idd moordenaars pur sang.

Mambo 10 augustus 2009 23:49

Ik moet binnenkort voor het gerecht verschijnen voor 9 achterlijke km te rap gereden te hebben.
Stel u voor met welke achterlijke mensen we hebben te maken...pure inteelt waarschijnlijk.

filet pur 11 augustus 2009 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4269709)
Als je niks op je kerfstok hebt moeten ze je ook niet tegen de muur laten rijden....ook klaar?

Dat alles voor die paar onnozele km te rap? Dan zijn flikken idd moordenaars pur sang.

Jij stelt dat de flikken hem tegen de muurr laten rijden hebben. Bewijs dat een keer. Hij is misschien gewoon zelf met zijn stomme, achterlijke kop tegen de muur gereden. Gij draait de zaken gewoon om... Het is hier niet de kwestie van de kip of het ei hé!

Starkad 11 augustus 2009 09:47

Ging Sarkozy niet meteen werk maken van "les bandes de racailles"? Waar zit ie? Waarschijnlijk veel te veel tussen de benen van Carla Kaka...

http://www.youtube.com/watch?v=Bs2TiewZWXI 7 seconden uw geheugen opfrissen..

Bhairav 11 augustus 2009 12:07

Doe niet zo onnozel. Daar is niks aan te doen, dat is nu eenmaal iets wat voorbij moet waaien. Het enigste wat een overheid kan doen is doen alsof ze de boel onder controle hebben om de brave burger wat te sussen. Maar dat is ook het enigste wat de brave burger wil in het leven: gesust worden.

filet pur 11 augustus 2009 12:10

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...haarbeek.dhtml

Nog een geluk dat ze zich niet dood reden... of we hadden hier ook opnieuw rellen

alice 11 augustus 2009 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4270139)
Doe niet zo onnozel. Daar is niks aan te doen, dat is nu eenmaal iets wat voorbij moet waaien. Het enigste wat een overheid kan doen is doen alsof ze de boel onder controle hebben om de brave burger wat te sussen. Maar dat is ook het enigste wat de brave burger wil in het leven: gesust worden.

Dat denk ik niet! Aan zoiets als deze rellen gaat een proces voorop wat veel te weinig aandacht krijgt, het is dus het resultaat van factoren die of genegeerd werden of niet werden aangepakt.
Het lijkt me een kwesie van tijd voor je hier dezelfde resultaten zult hebben

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be