Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politie onthult fraude magistraten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127178)

De schoofzak 13 augustus 2009 10:17

Politie onthult fraude magistraten

Ho jonges,
wat gaan we nu meemaken?

De polies is voor 't een of 't ander in haar gat gebeten, en nu gaan foefelende magistraten van de lat krijgen.

Zwaar gefoefel blijkbaar, want ze hebben het lang willen afdekken, en in de gazet spreken ze van:
Citaat:

Als dit aan het licht zou komen, zijn de gevolgen voor de geloofwaardigheid van de magistratuur niet te overzien
en blijkbaar hebben ze daarvoor de minister van Zustisie moeten inschakelen. Raar, is dat geen probleem met de scheiding der machten?

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090813_018

Afijn, ofwel wordt dit een leuke lange reeks, ofwel is het een scheet in een fles.
Ik wed op het eerste.

boerenverstand 13 augustus 2009 11:49

Justitie is volledig mismeesterd door de politiek.
We mochten vernemen dat Marc Verwilghen ging klagen over de obstructie door de PS.
Daarop moest hij zwijgen van de Guy want zijn regering kwam in gevaar, Laurette kwam en Marc, jurist van opleiding, kreeg als dank 4 jaar economie.
Zo gaan de 3 "democratische" partijen om met de basis principes van de democratie, dit bij de hoogste belastingen voor de burger.
Jo was content dat alles uiteenspat in het gezicht van de magistratuur terwijl a.o. via de CVP-kabinetten de lijnen liepen.
Soldaat van dienst, Pim Van Walleghem (kabinet CVP en bewezen contacten met D'Hayer) is gisteren "geruisloos" terug bij de magistratuur en zaak geseponeerd.
Niet de modelstaat staat voorop maar de 3 zuilen.
En de naïeve vlaming stemt massaal op de sympathieke Crevits, Margriet, Flor, Scheurmans,....terwijl achter de schermen Cortebeeck, dokter Peeters, Renders, paleis,Van Temsche ...de macht van de zuilen= geld veilig stellen, deze machthebbers hebben niet zoveel boodschap aan democratische waarden.

Intussen kijken wij met verwondering naar een bittere interne strijd politie, magistratuur, politiek,...

Nog op 7 juni gaf 1/5 zijn vertrouwen aan CVP.
Eigenlijk verdienen we niet beter, je hebt de leiders voor wie je stemt.

Het gaat écht heel slecht met de staat, verwonderlijk dat Herman Van Rompuy schrik heeft voor chaos, terwijl dit juist de ultieme chaos is.
Of is hij ook één van die duistere machtshebbers ?

filosoof 13 augustus 2009 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4273636)
de minister van Zustisie

Afijn, ofwel wordt dit een leuke lange reeks, ofwel is het een scheet in een fles.
Ik wed op het eerste.

Dat fonetisch schrift wordt wel helemaal komisch als de schrijver verkouden is...
Man, man, man toch.

filosoof 13 augustus 2009 12:05

Fernand Koeckelberghs slaat terug?

De schoofzak 13 augustus 2009 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4273794)
Dat fonetisch schrift wordt wel helemaal komisch als de schrijver verkouden is...
Man, man, man toch.

Is dit jouw eerste niet-inhoudelijke post op dit forum?

Libro 13 augustus 2009 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4273794)
Man, man, man toch.

Justitie op zijn Pallieterkes: "Justisjust". Dan zouden ze zich afvragen waarom ik mijn abonnement niet meer verlengd heb.

Descartes Jr 13 augustus 2009 15:59

Ze gaan het weer eens "tot op het bot" onderzoeken. Ik noteer het alweer in mijn dagverse-limericks-dagboek.

We zullen over precies 365 dagen eens zien hoeveel vlees er nog in die doofpot zit.

boerenverstand 13 augustus 2009 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4274186)
Ze gaan het weer eens "tot op het bot" onderzoeken. Ik noteer het alweer in mijn dagverse-limericks-dagboek.

We zullen over precies 365 dagen eens zien hoeveel vlees er nog in die doofpot zit.

Het gaat , voor zover ik kan lezen, over feiten van 5 jaar geleden, verjaring van de feiten ?
Vonnissen, die nog moesten uitgesproken worden , lagen reeds bij de advokaat ????
Het mag duidelijk zijn dat toppolitici, topbankiers en topmagistraten zich "onaantastbaar" wanen.
De allerbelangrijkste macht in dit land, de wetgevende en dus controlerende macht heeft een verpletterende verantwoordelijkheid in deze.
Maar ja, daar zitten marjonetten, opvolgers, Margriet Hermans , dit land is werkelijk rot tot op het bot, ten dienste van de 3 "democratische" partijen.

Herman VR vreest totale chaos bij het uiteenvallen van het land , terwijl Belgïe an sich de "ultieme" chaos is: justitie, soc.zekerheid, budget, soc/fisc fraude, BHV ......

man man man .....wat een modelstaat !

Maximus Aurelius 13 augustus 2009 19:13

allez, zo weinig reacties? hoe komt het? wacht iedereen op meer informatie of zo? dat zou ook nieuw zijn!

ICE-MAN 13 augustus 2009 20:28

uwen titel had beter geweest "politie onthuld fraude BRUSSELSE magistraten" want bij iedere hervorming of poging tot hervorming van justitie is het de brusselse magistratuur die dwarsliggen gaat en serieuze stokken in de wielen steekt........... nu weten we dus de échte reden "touche-pas-a-mon-pote";-)

k'denk dat we in het meest corrupte, politiek verziekte justitioneel-dictatoriaal staatje van west-europa leven............ voor zover je dit nog leven noemen kan............ uitgeperst worden als een citrusvrucht door de paleis-heren/dames om hun foliekes te bekostigen.... life sucks "in Belgium" !

filosoof 13 augustus 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4273636)
Ho jonges,
wat gaan we nu meemaken?

De polies is voor 't een of 't ander in haar gat gebeten, en nu gaan foefelende magistraten van de lat krijgen.

Zwaar gefoefel blijkbaar, want ze hebben het lang willen afdekken, en in de gazet spreken ze van:

en blijkbaar hebben ze daarvoor de minister van Zustisie moeten inschakelen. Raar, is dat geen probleem met de scheiding der machten?

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090813_018 Ik wed op een reeks van het tweede.

Ik wed op het eerste.

Ik wed op een reeks van het tweede.

Zou één of andere onderzoeksrechter iets gevonden hebben in de zaak "Bende van Nijvel" of in de "zaak Devleeschauwer"?

filosoof 13 augustus 2009 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4274186)

Nog bijna niets vernomen behalve een sensatietitel in een krant en al over "doofpot" spreken...:roll:

Descartes Jr 14 augustus 2009 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4274725)
Nog bijna niets vernomen behalve een sensatietitel in een krant en al over "doofpot" spreken...:roll:

Uitgetikte arresten die zich reeds bij de advokaat bevinden nog vòòr de rechter ze uitgesproken heeft lijken mij niet direct 'niets'.

Overigens vind ik 5 jaar als verjaringstermijn wel uw spreekwoordelijke "scheet in een fles". Voor de geringste technische rekennota die ik beroepshalve maak blijf ik minstens 10 jaar verantwoordelijk.

Dilbert 14 augustus 2009 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 4273780)
Justitie is volledig mismeesterd door de politiek.

En de politiek is volledig mismeesterd door juristen.

Het is merkwaardig dat de politietop pas nu gebruik maakt van artikel 481 (van het Wetboek van Strafvordering) om de minister van Justitie in te lichten, terwijl de zaak al van 2004 bekend was. Misschien voelt ze zich gesterkt door de aanzwellende publieke verontwaardiging over Justitie ? Of is het misschien omdat de voorgangers van De Clerck, vooral Onkelinckx dan, de zaak mee in de doofpot stopten en/of betrokken partij waren in de corruptie ?

Hum...

omaplop 14 augustus 2009 11:19

Daarom dat ze het nu ineens ook openbaar maken: misschien zal er nu wel iets gebeuren, alhoewel ik sterke twijfels heb, vermits men al spreekt van verjaring!!

Verjaring in criminele zaken zou eigenlijk niet mogen !!

Hallebarde 14 augustus 2009 12:26

Geen geluk, verdorie : zeer toevallig staat de kelder van de Brusselse rechtbank van koophandel onder water door een even toevallig lek in één of andere leiding.

Een deel van de archieven is beschadigd of zelfs vernietigd.

Geef toe, dat is een volkomen onverwachte tegenslag.

Goed, dan maar geen onderzoek of tenminste geen resultaat bij gebrek aan bewijzen.

Eén voordeel : de kelder en de archieven zijn nu tenminste eens goed gereinigd van alle vuil dat er zich al enige tijd opstapelde.

Descartes Jr 14 augustus 2009 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4275611)
Geen geluk, verdorie : zeer toevallig staat de kelder van de Brusselse rechtbank van koophandel onder water door een even toevallig lek in één of andere leiding.

Een deel van de archieven is beschadigd of zelfs vernietigd.

't Kan natuurlijk ook zijn dat Francine De Tandt op 't bovenste verdiep één en ander wou doorsjassen, met een flinke scheut ammoniak-javel erbij waardoor ineens een heel pak andere 'geblokkeerde ' dossiers vrijkwamen ... :roll:

Garry 14 augustus 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 4274279)
Het gaat , voor zover ik kan lezen, over feiten van 5 jaar geleden, verjaring van de feiten ?
Vonnissen, die nog moesten uitgesproken worden , lagen reeds bij de advokaat ????
Het mag duidelijk zijn dat toppolitici, topbankiers en topmagistraten zich "onaantastbaar" wanen.
De allerbelangrijkste macht in dit land, de wetgevende en dus controlerende macht heeft een verpletterende verantwoordelijkheid in deze.
Maar ja, daar zitten marjonetten, opvolgers, Margriet Hermans , dit land is werkelijk rot tot op het bot, ten dienste van de 3 "democratische" partijen.

Herman VR vreest totale chaos bij het uiteenvallen van het land , terwijl Belgïe an sich de "ultieme" chaos is: justitie, soc.zekerheid, budget, soc/fisc fraude, BHV ......

man man man .....wat een modelstaat !

Modderstaat zeker.

Starkad 14 augustus 2009 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4275697)
't Kan natuurlijk ook zijn dat Francine De Tandt op 't bovenste verdiep één en ander wou doorsjassen, met een flinke scheut ammoniak-javel erbij waardoor ineens een heel pak andere 'geblokkeerde ' dossiers vrijkwamen ... :roll:

:lol:

Iets in mij zegt dat dit niet ver van de realiteit kan liggen 8-)

Vette Pois(s)on 14 augustus 2009 13:15

Het klinkt veelbelovend, alsof er eindelijk een vorm van rechtzetting doorgevoerd gaat worden, maar ik vrees voor een zoveelste sisser.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be