Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Allochtonen overdrijven over geen job krijgen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127222)

Gezond Vlaanderen 13 augustus 2009 23:14

Allochtonen overdrijven over geen job krijgen!

Het centrum voor gelijke kansen schreef nog maar eens dat allochtonen moeilijker aan een baan geraken...laten we even de proef op de som nemen: ik ga in Hasselt, Antwerpen en Brussel eens tellen hoeveel winkels marokanen in dienst hebben: ik stond versteld: 1 op de 2 winkels hebben marokaanse verkopers in dienst! Footlocker belgium werft zelfs bijna uitsluitend marokanen aan!

Zeg nu nog eens dat marokanen geen werk vinden! Ze nemen potverdorie eerder marokanen aan dan vlamingen!

Steve_M 13 augustus 2009 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen (Bericht 4274966)
Het centrum voor gelijke kansen schreef nog maar eens dat allochtonen moeilijker aan een baan geraken...laten we even de proef op de som nemen: ik ga in Hasselt, Antwerpen en Brussel eens tellen hoeveel winkels marokanen in dienst hebben: ik stond versteld: 1 op de 2 winkels hebben marokaanse verkopers in dienst! Footlocker belgium werft zelfs bijna uitsluitend marokanen aan!

Zeg nu nog eens dat marokanen geen werk vinden! Ze nemen potverdorie eerder marokanen aan dan vlamingen!

Je bent gaan winkelen, hebt een paar donkere medemensen gezien en nu denk je dat je plots uitspraken kan doen over de volledige arbeidsmarkt? Ten eerste heb je helemaal geen zicht op de cijfers op de volledige arbeidsmarkt, maar alleen over die paar winkels die je bezocht hebt (wat op zich al geen representatief staal is van de retail-sector, maar tot daar nog aan toe). Dat 1 op 2 winkels Marokkanen in dienst hebben is in Antwerpen een platte leugen, in Brussel twijfelachtig en in Hasselt wonen er volgens mij een vijftal Marokkanen, dus dat zou me ook verwonderen.

Ten tweede gaat het om een van de slechtst betalende sectoren in ons land. Een bedrijf (Footlocker) werft bijna uitsluitend Marokkanen zijn, dus kloppen de cijfers over werkloosheid bij allochtonen niet?

Starkad 13 augustus 2009 23:44

Citaat:

Welke Vlaming houdt het ook uit in zo'n winkel? Schimmeltenen, minimumloon, BOENK BOENK BOENK DJANK DJANK DJANK (de "muziek") dat ge neurastenic gaat, 200 mensen in ne winkel waar er 30 inkunnen...

Wimpeus 14 augustus 2009 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4275002)
Je bent gaan winkelen, hebt een paar donkere medemensen gezien en nu denk je dat je plots uitspraken kan doen over de volledige arbeidsmarkt?

Het CGKR heeft ook een paar discriminerende bedrijven gezien en denkt ook plots dat het uitspraken kan doen over de volledige bedrijfswereld.

Raf 14 augustus 2009 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4275002)
Je bent gaan winkelen, hebt een paar donkere medemensen gezien en nu denk je dat je plots uitspraken kan doen over de volledige arbeidsmarkt? Ten eerste heb je helemaal geen zicht op de cijfers op de volledige arbeidsmarkt, maar alleen over die paar winkels die je bezocht hebt (wat op zich al geen representatief staal is van de retail-sector, maar tot daar nog aan toe). Dat 1 op 2 winkels Marokkanen in dienst hebben is in Antwerpen een platte leugen, in Brussel twijfelachtig en in Hasselt wonen er volgens mij een vijftal Marokkanen, dus dat zou me ook verwonderen.

Ten tweede gaat het om een van de slechtst betalende sectoren in ons land. Een bedrijf (Footlocker) werft bijna uitsluitend Marokkanen zijn, dus kloppen de cijfers over werkloosheid bij allochtonen niet?

Waag jij het om de statistische expertise van "gezond vlaanderen" in twijfel te trekken? Hel en vagevuur zullen uw deel zijn, gij vermetele zondaar!

Mambo 14 augustus 2009 08:14

Citaat:

Zal wel kloppen, in Gent is het ook zo. Waar je ook maar binnenstapt je hebt een allochtoon voor je als verkoper, dienster of enig ander.
Winkels en horeca passen hun personeel natuurlijk ook aan volgens het clientèle en willen zeker niet als "anti" overkomen...vandaar dus.

driewerf 14 augustus 2009 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4275234)
Zal wel kloppen, in Gent is het ook zo. Waar je ook maar binnenstapt je hebt een allochtoon voor je als verkoper, dienster of enig ander.
Winkels en horeca passen hun personeel natuurlijk ook aan volgens het clientèle en willen zeker niet als "anti" overkomen...vandaar dus.

Gezien jouw post om 9h14 werd geplaatst, en de meeste winkels pas openen om 9 uur of zelfs later kan je dit onmogelijk gechekt hebben. Waarde van je post is dus... ?

Dajjal 14 augustus 2009 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus (Bericht 4275216)
Het CGKR heeft ook een paar discriminerende bedrijven gezien en denkt ook plots dat het uitspraken kan doen over de volledige bedrijfswereld.

Prachtig...

Woetse 14 augustus 2009 09:05

Als ze nu werken of niet, het zal nooit goed zijn:roll:

eno2 14 augustus 2009 09:06

Citaat:

Zou het kunnen dat de marokkanen gezonder zijn?

barfo 14 augustus 2009 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woetse (Bericht 4275279)

als ze werken pakken ze onze jobs af en als ze niet werken zijn het profiteurs ey ;)

("onze jobs" : heel vaak jobs die ik niet zou willen doen)

Wimpeus 14 augustus 2009 12:29

Citaat:

Wat bedoelt u?
Als ze niet werken, zijn de bedrijven racistisch omdat ze hen niet willen aannemen?
Als ze wel werken, zijn de bedrijven racistisch omdat ze enkel laaggeschoolde jobs openstellen voor mensen zonder diploma?

hotschizodiscocop 14 augustus 2009 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4275280)

Doe eens een eugenicistisch onderzoek. :roll:

Mambo 14 augustus 2009 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4275247)
Gezien jouw post om 9h14 werd geplaatst, en de meeste winkels pas openen om 9 uur of zelfs later kan je dit onmogelijk gechekt hebben. Waarde van je post is dus... ?

Ik ben pas deze morgen geboren waarschijnlijk. :roll:

zondebok 14 augustus 2009 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4275280)

Ik heb opgemerkt dat velen rotte tanden hebben.

Bob 15 augustus 2009 09:26

Citaat:

Een mager excuus, om niet te werken.

Indigo-blues 15 augustus 2009 12:34

Ik heb in mijn leven nog niet zo veel marrokanen gekend, maar eentje zal mij mijn leven bijblijven. Was een Dr. in de fysica en had in België zijn doctoraat gehaald. Hij was volledig geïntegreerd en praatte perfect Nederlands, Frans, Engels en Arabisch. Hij solliciteerde als gek voor een functie dat bij zijn opleidingen paste, tevergeefs. Hij is uiteindelijk bij een verzekeraar begonnen als simpel boekhoudertje tegen amper 40.000 franken. Na een aantal jaren heeft hij een functie in het buitenland gevonden die bij zijn studies en capaciteiten passen. Het ga je goed Boussa!

Er zijn te veel gevallen waar hoogopgeleide, meer capabele, volledig geïntegreerde allochtonen naast een job graaien vanwege hun huidskleur en culturele achtergrond. Ik heb geen cijfers nodig om de realiteit te aanvaarden. Ogen bedriegen, cijfers ook!

kelt 15 augustus 2009 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4277375)
Ik heb in mijn leven nog niet zo veel marrokanen gekend, maar eentje zal mij mijn leven bijblijven. Was een Dr. in de fysica en had in België zijn doctoraat gehaald. Hij was volledig geïntegreerd en praatte perfect Nederlands, Frans, Engels en Arabisch. Hij solliciteerde als gek voor een functie dat bij zijn opleidingen paste, tevergeefs. Hij is uiteindelijk bij een verzekeraar begonnen als simpel boekhoudertje tegen amper 40.000 franken. Na een aantal jaren heeft hij een functie in het buitenland gevonden die bij zijn studies en capaciteiten passen. Het ga je goed Boussa!

Er zijn te veel gevallen waar hoogopgeleide, meer capabele, volledig geïntegreerde allochtonen naast een job graaien vanwege hun huidskleur en culturele achtergrond. Ik heb geen cijfers nodig om de realiteit te aanvaarden. Ogen bedriegen, cijfers ook!

Voor een Dr in de Fysica is er in Belgie amper werk bij de bedrijven,om de eenvoudige reden dat onze bedrijven dat niet nodig hebben!Hij heeft de juiste keuze gemaakt,zoals zoveel andere van de hoogste afgestudeerden van onze universiteiten,om in de diaspora te gaan! :?

Ondertussen moet ik me aansluiten bij een andere poster dat de situatie meer algemeen aan het veranderen is,je ziet effectief meer en meer "nieuwe" gezichten in de economie.Opgelet dat de "gefrustreerden en teleurgestelden" niet met alle macht proberen om via belangenorganisaties het tegenovergestelde te beweren!We hebben dit al eens gezien met de gefrustreerde "extreem linksen" en "extreem luien" die zichzelf inderdaad onmogelijk maakten voor een gewone job en daarvan iedereen de schuld gaven behalve....zichzelf :?

Ik wil niet ontkennen dat er nog wel "barrieres" over zijn,maar die worden wegens economische en demografische noodzaak gesloopt!

Het ga je goed Boussa! inderdaad!

Indigo-blues 15 augustus 2009 13:15

Het is toch logisch dat de kleuren die je ziet in de winkels een weergave zijn van de maatschappij. Je ziet het meer dan vroeger omdat het vroeger gewoon ondenkbaar was. Tegenwoordig worden volgens mij allochtonen alleen maar ingeschakeld in winkels waar
a. allochtonen ook komen
b. waar het voor het doelpubliek minder (of niets) uitmaakt wie verkoopt, bvb jongere doelgroepen.

Waar er geen direct contact met de klant is, worden ze makkelijker aangenomen...

Bob 15 augustus 2009 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4277375)

En dat geld dan niet voor Chinezen, Indiers...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be