Fallen Angel |
14 augustus 2009 18:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok
(Bericht 4275932)
Ik heb niets tegen die mensen. Maar ik heb wel opgemerkt dat huizen en bouwgrond opmerkelijk minder waarde heeft, naargelang het in de directe omgeving wonende aantal allochtonen stijgt.
Daarom zoek ik een " gezonde " omgeving, om daar mijn kapitaal te beleggen.
|
Regel nummer 1 in stedelijke grondspeculatie: Koop grond die spotgoedkoop (onder de normale prijs) is en waar geen kat interesse in heeft omdat het zogenaamd 'verloederd' is.
Regel nummer 2 in stedelijke grondspeculatie: Zorg ervoor dat die grond in waarde stijgt door de buurt 'op te waarderen'.
Hoe waardeer je grond op: Neem contact op met een grote projectontwikkelaar, laat een prestigieus architectenbureau een masterplan opstellen en neem een bevriende politicus onder de arm om je plannen erdoor te krijgen. (voorbeeld: Het Eilandje, Het Zuid en de kaaien in Antwerpen. Vroeger spotgoedkoop, nu niet meer te betalen.)
Grond kopen die relatief veel kost is nooit een goed idee aangezien die nooit sterk in prijs gaat stijgen.
Ps: Als je wil kan ik een aantal tips geven over locaties in Antwerpen die mogelijk op korte termijn (5 a 10 jaar) in prijs gaan stijgen omwille van 'opwaardeer' projecten. Ik zit er beroepshalve mee tussen.:-D
|