Den Ardennees |
14 augustus 2009 21:42 |
Mag een terminaal zieke alleenstaande jongevrouw een kind baren?
Mijn antwoord is alvast "neen"
Al te vaak zou men zeggen: "waar moei jij je mee?". Maar het gaat hier wel om dat kind, dat dus zonder vader én moeder zal moeten opgroeien. Waarom wil deze jongedame dat kindje, dat ze zelf niet zal zien opgroeien? Ik kan alleen maar verzinnen als reden dat ze dat toch graag eens ff wou meemaken, het moederschap. Maar dat dit kind dus ouderloos moet opgroeien, zover had ze niet gedacht, of willen denken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Laatse Nieuws
Ongeneeslijk zieke vrouw uit Mariakerke krijgt baby
Jody Donnelly (27), de jonge vrouw uit het Oost-Vlaamse Mariakerke die aan een zeldzame en ongeneeslijke spierziekte lijdt, is dinsdagochtend mama geworden van een perfect gezonde dochter. Het meisje kreeg de naam Skye Luna, zo schrijft Het Laatste Nieuws. Jody haalde acht maanden geleden alle kranten nadat ze - tegen het advies van het ziekenhuis in - op eigen houtje een spermadonor zocht en zwanger werd.
Zenuwstelsel aangetast
Een weloverwogen en bewuste keuze voor Jody, niet verantwoord volgens heel wat critici. Jody lijdt aan ataxie van Friedreich, een erfelijke ziekte die het zenuwstelsel onomkeerbaar aantast. Op haar veertiende belandde ze in een rolstoel. Vandaag wordt ze zeven dagen op zeven, 13 uur per dag bijgestaan door persoonlijke assistenten.
"Ongeneeslijk gelukkig"
Nu de kleine Skye er is, zal ze ook 's nachts hulp nodig hebben. Want zelfs de simpelste handelingen zijn bijna onmogelijk voor Jody. "Ik ben ongeneeslijk gelukkig", straalt ze vanop haar kraambed. "Skye is mijn leven, Skye is mijn droom. Het is een modelkindje. Ze krijgt al mijn steun en liefde. En ik...
|
volledig artikel op http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...jgt-baby.dhtml
|