Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de leugens van Verwilghen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127286)

fonne 15 augustus 2009 19:44

de leugens van Verwilghen

Citaat:

"Knokke-Heistenaar Marc Verwilghen, Senator en o.a. oud Minister van Justitie (Open VLD) is de kritiek van Stefaan De Clerck op zijn voorgangers beu. 'Dat hij op de PS schiet maar niet op mij', klonk het gisteren bij de collega’s van Het Laatste Nieuws. 'In die vier jaar dat ik op Justitie zat, is er niet één ontsnapping geweest, niet één!' reageerde Verwilghen boos. Volgens Senator Verwilghen ligt vooral de PS dwars als het om hervormingen gaat binnen justitie.

Dit soort nieuws werd dus zonder enige vorm van kritische toets de wereld ingestuurd door Marc Verwilghen. Een volle pagina in het laagste nieuws, met ruggesteuntje van gifpen van der kelen. Nu zijn we van 0-VLD-ers wel gewoon dat ze liegen dat ze blauw zien, maar dit gaat toch echt wel wat te ver. Even de statistieken proberen op te zoeken. Gelukkig heeft Hugo Vandenberghe daar vroeger wat parlementaire vragen over gesteld , anders was de waarheid waarschijnlijk niet eens meer te achterhalen. In statistiek is belgie niet zo goed.
Verwilghen was minister van Justitie in de periode: 12 juli 1999 – 11 juli 2003. En wat zijn de resultaten geweest van zijn beleid? Aantal ontsnappingen:
- 2000 : 114;
- 2001 : 117;
- 2002 : 134;
- 2003 : 147; waarvan 13 personen ontvluchtten uit een gesloten inrichting, en 14 uit een externe locatie (bijvoorbeeld een justitiepaleis)

Zoals je ziet: tijdens zijn ministerschap begon het aantal ontsnappingen aan een exponentieel stijgende lijn. Van het ministerschap van Verwilghen is vooral bekend dat na zes maanden zijn halve kabinet het aftrapte omdat er met hem niet te werken viel. En zo'n man mag dan vandaag ongeremd nonsens komen vertellen.
Maar wat mij het meeste stoort is dat klaarblijkelijk geen enkele krant of media-speler zelfs maar de moeite heeft gedaan de waarheid te achterhalen. Kritische pers, waar is die gebleven?

solidarnosc 15 augustus 2009 20:29

Tja in een mediademocratie zijn niet zozeer de resultaten van het beleid belangrijk maar hoe het in de gazetten komt.

Descartes Jr 15 augustus 2009 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4277890)
Dit soort nieuws werd dus zonder enige vorm van kritische toets de wereld ingestuurd door Marc Verwilghen....
Maar wat mij het meeste stoort is dat klaarblijkelijk geen enkele krant of media-speler zelfs maar de moeite heeft gedaan de waarheid te achterhalen. Kritische pers, waar is die gebleven?

Diverse individuele gevallen bevestigden mij de aard van het beestje : Verwilghen is een geslepen poenpakkende en vooral bijklussende advocaat. Hij 'vertegenwoordigt' in de eerste plaats zichzelf en verafschuwt het gepeupel, wiens stemmen hij echter wel nodig heeft.

Ik vond het meer dan verdiend dat hij Europa (en de vlotgeschepte Euro's) niet haalde. Ik betreur enkel dat het gebeurde via een ezelsstamp van het grootste Vlaamse hypochriete uilskuiken : de van eigendunk opgeblazen Luc Vandenbranden.

Kortom : een achterhoedegevecht zonder enig belang voor de eerbare burger.

guido 007 16 augustus 2009 10:01

De witte ridder valt van zijn paard.

fonne 16 augustus 2009 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4278647)
De witte ridder valt van zijn paard.

Daar was hij al lang afgevallen hoor, zelfs binnen zijn eigen partij werd hij openlijk belachelijk gemaakt.
Maar nog eens, waarom betaal ik meer dan een euro voor een krant, als de journalisten hun werk niet doen, en klakkeloos de grootste nonsens publiceren, zeker als die uit een zo verdachte bron als verwilghen komt? Zouden ze hetzelfde doen als die uitspraak van een CD&V-er was gekomen?

guido 007 16 augustus 2009 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4278843)
Daar was hij al lang afgevallen hoor, zelfs binnen zijn eigen partij werd hij openlijk belachelijk gemaakt.
Maar nog eens, waarom betaal ik meer dan een euro voor een krant, als de journalisten hun werk niet doen, en klakkeloos de grootste nonsens publiceren, zeker als die uit een zo verdachte bron als verwilghen komt? Zouden ze hetzelfde doen als die uitspraak van een CD&V-er was gekomen?

Net daarom koop ik geen krant meer.....

Descartes Jr 16 augustus 2009 12:15

Citaat:

Zouden ze hetzelfde doen als die uitspraak van een CD&V-er was gekomen?

Die hebben toch het Parochieblad ? Vlaanderen's meest verkochte weekblad.

Descartes Jr 16 augustus 2009 12:16

Citaat:

Maar nog eens, waarom betaal ik meer dan een euro voor een krant, als de journalisten hun werk niet doen, en klakkeloos de grootste nonsens publiceren, zeker als die uit een zo verdachte bron als verwilghen komt?

Helemaal mee eens. Ook mijn hoop in De Morgen is al een tijdje vervlogen : "De krant die (niet meer) durft !"

Jazeker 17 augustus 2009 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4278860)
Helemaal mee eens. Ook mijn hoop in De Morgen is al een tijdje vervlogen : "De krant die (niet meer) durft !"

Er bestaan geen kwaliteitskranten meer. De Morgen of De Standaard, beiden gewoon een knipselmap van Belga artikeltjes. Misschien dat de De Standaard nog eens iets zinnigs plaats maar dan kan je er donder op zeggen dat onderaan "copyright NRC Handelsblad" staat.

skaldis 17 augustus 2009 07:46

Wanneer beginnen we aan een politics.be gazet. De enige echte krant van het land, met geverifieerd nieuws en al ? :)

Descartes Jr 17 augustus 2009 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4279752)
Wanneer beginnen we aan een politics.be gazet. De enige echte krant van het land, met geverifieerd nieuws en al ? :)

Die vind je al onder Krantenkoppen.

nihao 17 augustus 2009 08:20

Het is eigenlijk zelfs erger dan hier is aangegeven. Het zijn net de manoeuvers van minister Verwilghen die ertoe geleid hebben dat de gevangenis van Dendermonde, waar hij toen nog woonde en dienstbetoonde, vandaag is wat ze is : het ideale toneel voor mega-ontsnappingen.

Garry 17 augustus 2009 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4277890)
Dit soort nieuws werd dus zonder enige vorm van kritische toets de wereld ingestuurd door Marc Verwilghen. Een volle pagina in het laagste nieuws, met ruggesteuntje van gifpen van der kelen. Nu zijn we van 0-VLD-ers wel gewoon dat ze liegen dat ze blauw zien, maar dit gaat toch echt wel wat te ver. Even de statistieken proberen op te zoeken. Gelukkig heeft Hugo Vandenberghe daar vroeger wat parlementaire vragen over gesteld , anders was de waarheid waarschijnlijk niet eens meer te achterhalen. In statistiek is belgie niet zo goed.
Verwilghen was minister van Justitie in de periode: 12 juli 1999 – 11 juli 2003. En wat zijn de resultaten geweest van zijn beleid? Aantal ontsnappingen:
- 2000 : 114;
- 2001 : 117;
- 2002 : 134;
- 2003 : 147; waarvan 13 personen ontvluchtten uit een gesloten inrichting, en 14 uit een externe locatie (bijvoorbeeld een justitiepaleis)

Zoals je ziet: tijdens zijn ministerschap begon het aantal ontsnappingen aan een exponentieel stijgende lijn. Van het ministerschap van Verwilghen is vooral bekend dat na zes maanden zijn halve kabinet het aftrapte omdat er met hem niet te werken viel. En zo'n man mag dan vandaag ongeremd nonsens komen vertellen.

Een minister die geen leugenaar is moet nog geboren worden.

Descartes Jr 17 augustus 2009 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4279772)
Het is eigenlijk zelfs erger dan hier is aangegeven. Het zijn net de manoeuvers van minister Verwilghen die ertoe geleid hebben dat de gevangenis van Dendermonde, waar hij toen nog woonde en dienstbetoonde, vandaag is wat ze is : het ideale toneel voor mega-ontsnappingen.

zijn voornaamste verwezenlijking bestond erin het afgesnoepte geld van de goedgelovige Dendermondenaar op zijn rekening te zetten en er een Porsche Cayenne van te kopen. Kwestie van niet uit de toon te vallen in Knokke.

skaldis 17 augustus 2009 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4279768)
Die vind je al onder Krantenkoppen.

Ahum, dat lijkt anders ook niet erg op kwaliteitsartikelen over interessante of belangrijke onderwerpen 8O

Descartes Jr 17 augustus 2009 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4281013)
Ahum, dat lijkt anders ook niet erg op kwaliteitsartikelen over interessante of belangrijke onderwerpen 8O

Dan moet ge die redacteur maar aan zijn oren trekken hé :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be