Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Boerka verplicht tijdens zwemlessen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127344)

Gezond Vlaanderen 17 augustus 2009 21:14

Boerka verplicht tijdens zwemlessen!

Bron: het Laatste nieuws, 17/08/09

In Engeland is het omgekeerde aan de gang: westerse burgers moeten zich aanpassen aan moslims! Tijdens openbare zwemlessen voor moslims moeten westerse vrouwen verplicht een boerka dragen tijdens het zwemmen!

Er zijn reeds tal van negatieve opmerkingen en reacties van mensen verschenen: dit is meer dan een stap te ver!

Als tegenreactie zou ik voorstellen dat vlaamse vrouwen nu mogen zwemmen zonder bh dus met blote borsten! :lol:

hurricane 17 augustus 2009 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen (Bericht 4280964)

In Engeland is het omgekeerde aan de gang: westerse burgers moeten zich aanpassen aan moslims! Tijdens openbare zwemlessen voor moslims moeten westerse vrouwen verplicht een boerka dragen tijdens het zwemmen!

Er zijn reeds tal van negatieve opmerkingen en reacties van mensen verschenen: dit is meer dan een stap te ver!

Als tegenreactie zou ik voorstellen dat vlaamse vrouwen nu mogen zwemmen zonder bh dus met blote borsten! :lol:

De ultieme, natte droom van onze burgemeester in Antwerpen. Goh, wat gaat die nu jaloers zijn.
De tegenreactie geniet dadelijk mijn steun.

Raven 17 augustus 2009 22:27

Men heeft die keuze genomen omdat men geen keuze heeft.

En daarmee is alles gezegd, niet? Men kan zulke maatregelen ook gaan verwachten in Antwerpen. Bedenk maar wat er zou gebeuren als men het niet gaat doen...

Om het op z'n Vlaams te zeggen, "begrijp je?"

stropke 18 augustus 2009 10:22

Citaat:

Jaja, en gij zit de gansen dag int zwembad tuurlijk...:roll: :lol:

buurman 18 augustus 2009 13:39

Citaat:

Is dit geen hoax ? Dat kan toch niet waar zijn, in een Europees land, anno 2009 ?

Duvelke 18 augustus 2009 13:41

bedoelen ze niet gewoon een zwemmuts, dat komt wel vaker voor hoor.
maarja, als ze boerka kunnen schrijvne, geeft dat meer sensatie e..

Sfax 18 augustus 2009 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4281093)

En daarmee is alles gezegd, niet? Men kan zulke maatregelen ook gaan verwachten in Antwerpen. Bedenk maar wat er zou gebeuren als men het niet gaat doen...

Wat dan? Wat meer moslims die op hun teen getrapt zijn, terwille van één of ander hersenspinsel dat de eerste de beste baklap in zijn zandbak bedacht heeft? Big deal...

SDX 18 augustus 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buurman (Bericht 4281826)
Is dit geen hoax ? Dat kan toch niet waar zijn, in een Europees land, anno 2009 ?

Citaat:

Swimmers were told last week on the centre's website that "during special Muslim sessions male costumes must cover the body from the navel to the knee and females must be covered from the neck to the ankles and wrists".
http://www.telegraph.co.uk/news/news...-burkinis.html

Starkad 18 augustus 2009 14:08

Ik zal wel weer "een onverdraagzame, achterlijke, racistische klootgaldiool" zijn, maar:

FUCK YOUR FUCKING MEDIEVAL ISLAM

We have been enlightened already, now fuck off...

filosoof 18 augustus 2009 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4281093)

Het gevaar!! De Grote Samenzwering!!

:rofl:

filosoof 18 augustus 2009 14:51

Citaat:

Burqa of bloot, 't zicht went vlug. Mag van mij gerust.Laat iedereen dragen of niet dragen wat hij of zij wil. http://api.ning.com/files/ckBtlY*BRb...bXTEuf/AEN.gif

Indigo-blues 18 augustus 2009 15:06

Het kan inderdaad niet dat in een openbaar zwembad er verschillen worden gemaakt tussen mensen. Iedereen zou in het zwembad altijd moeten kunnen kleden hoe ze willen, of het nu een boerkini is of een badpak of voor mijn part een paashaaskostuum. Iedereen gelijk. Geen uitzonderingen.

Dat ze een eigen zwembad financieren geheel volgens de wetten van de Koran. Dan kan niemand klagen of zich benadeeld voelen.

Duvelke 18 augustus 2009 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkad (Bericht 4281866)
Ik zal wel weer "een onverdraagzame, achterlijke, racistische klootgaldiool" zijn,

idd.

SDX 18 augustus 2009 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4281962)
idd.

Weet jij dan wat een 'klootgaldiool' is duvelke?, ik niet:|;-)

Starkad 18 augustus 2009 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4281963)
Weet jij dan wat een 'klootgaldiool' is duvelke?, ik niet:|;-)

gLadiool uiteraard ;-)

Hiersé, ons landje heeft haar eigen versietje al:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...erbod_Atheneum

Starkad 18 augustus 2009 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4281925)
Het gevaar!! De Grote Samenzwering!!:rofl:

http://en.wikipedia.org/wiki/Taqiyya

I rest my case...

Citaat:

The word "al-Taqiyya" literally means: "Concealing or disguising one's beliefs, convictions, ideas, feelings, opinions, and/or strategies at a time of imminent danger, whether now or later in time, to save oneself from physical and/or mental injury." A one-word translation would be "dissimulation."
Citaat:

Muslims and Islamists are sometimes accused of practicing Taqiyya in contemporary political debates. For instance, this accusation has been levelled by Fouad Ajami at the theologian Tariq Ramadan,[7] by James Woolsey at Islamist terrorists,[8] and by Michael Rubin and others at the government of Iran.[9][10] Others have responded that the accusers misunderstand the meaning of the term and that politicians of all religions lie.[11][12][7]

forzaflandria 18 augustus 2009 15:36

Commentaar van een blogger van de Daily Telegraph

Indigo-blues 18 augustus 2009 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4281984)

De inleiding zegt genoeg:

"James Delingpole is a writer, journalist and broadcaster who is right about everything. He is the author of numerous fantastically entertaining books including Welcome To Obamaland: I've Seen Your Future And It Doesn't Work, How To Be Right, and the Coward series of WWII adventure novels. "

ERLICH 18 augustus 2009 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4281936)
Burqa of bloot, 't zicht went vlug. Mag van mij gerust.Laat iedereen dragen of niet dragen wat hij of zij wil. http://api.ning.com/files/ckBtlY*BRb...bXTEuf/AEN.gif

Awel filo, hoe komt het dat u in zulke zaken geen gevaar, racisme of discriminatie ziet? Enkel en alleen omdat de autochtonen zich mogen/moeten aanpassen aan de zandbakken mentaliteit van uw allochtoonse vriendenkring zeker hé.

Waarom nu niet met uw vingerke wijzen en vol haat van leer trekken tegen zulke zaken? Met het vingerke wijzen en volop haat spuien zijn toch anders zaken die u niet vreemd zijn hé, integendeel zijn zaken die u zéééér goed afgaan wanneer u ze kunt gebruiken tegen autochtonen die uw ziekelijke mening niet delen van multicul en die zich niet wensen aan te passen aan de zandbak cultuur nietwaar.

filosoof 18 augustus 2009 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 4282002)
Awel filo, hoe komt het dat u in zulke zaken geen gevaar, racisme of discriminatie ziet? Enkel en alleen omdat de autochtonen zich mogen/moeten aanpassen aan de zandbakken mentaliteit van uw allochtoonse vriendenkring zeker hé.

Waarom nu niet met uw vingerke wijzen en vol haat van leer trekken tegen zulke zaken? Met het vingerke wijzen en volop haat spuien zijn toch anders zaken die u niet vreemd zijn hé, integendeel zijn zaken die u zéééér goed afgaan wanneer u ze kunt gebruiken tegen autochtonen die uw ziekelijke mening niet delen van multicul en die zich niet wensen aan te passen aan de zandbak cultuur nietwaar.

Je kan niet lezen?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4281936)
Laat iedereen dragen of niet dragen wat hij of zij wil.

Staat dat er of staat dat er niet? Waar zeur je over?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be