Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Roofmoordenaar opgepakt in de gevangenis ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127377)

buurman 18 augustus 2009 22:00

Roofmoordenaar opgepakt in de gevangenis !

In het gevang van Sint Gilis is een man gearresteerd voor een overval op een rusthuis, waarbij 2 man omvergeschoten werden, waarvan 1 stierf.
De verdachte schijnt zijn misdaad gepleegd te hebben tijdens zijn regime van beperkte detentie, hetgeen hem toestaat overdag de gevangenis te verlaten. Hij werd verraden door zijn medeplichtige ,een zekere Jalal , die bewijsmateriaal van hun overvallen in een kanaal wierp en daarbij door de politie betrapt werd...
Rusthuizen overvallen tijdens een permissie uit de gevangenis...Weer stof voor een vettige Belgenmop...
Wat moet er nu met zo een kerel aangevangen worden ? Toch maar de doodstraf dan ?
Bron : de Standaard Online

Mambo 18 augustus 2009 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buurman (Bericht 4282853)
In het gevang van Sint Gilis is een man gearresteerd voor een overval op een rusthuis, waarbij 2 man omvergeschoten werden, waarvan 1 stierf.
De verdachte schijnt zijn misdaad gepleegd te hebben tijdens zijn regime van beperkte detentie, hetgeen hem toestaat overdag de gevangenis te verlaten. Hij werd verraden door zijn medeplichtige ,een zekere Jalal , die bewijsmateriaal van hun overvallen in een kanaal wierp en daarbij door de politie betrapt werd...
Rusthuizen overvallen tijdens een permissie uit de gevangenis...Weer stof voor een vettige Belgenmop...
Wat moet er nu met zo een kerel aangevangen worden ? Toch maar de doodstraf dan ?
Bron : de Standaard Online

't is natuurlijk triestig dat dergelijke probleemgevallen keer op keer zichzelf zullen herhalen.
Maar het benadrukt het probleem dat gedetineerden veel te weinig geld verdienen tijdens hun verblijf. Met als gevolg nu weer eens dit.

buurman 18 augustus 2009 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4282869)
't is natuurlijk triestig dat dergelijke probleemgevallen keer op keer zichzelf zullen herhalen.
Maar het benadrukt het probleem dat gedetineerden veel te weinig geld verdienen tijdens hun verblijf. Met als gevolg nu weer eens dit.

Heb je voorstellen om daar iets aan te verhelpen ?

Mambo 18 augustus 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buurman (Bericht 4282875)

Ik pleit voor een normaal leefloon voor elke gedetineerde. Zoals buiten het gevang.
Vroeg of laat staan ze ook weer buiten...en wie dan zonder geld moet herbeginnen met de hete adem van justitie in zijn nek zit wel degelijk met een serieus probleem.

Indigo-blues 18 augustus 2009 22:12

Ik denk dat voor de meesten hier een enkelband deze keer al voldoende zal zijn! :-)

Indigo-blues 18 augustus 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4282884)
Ik pleit voor een normaal leefloon voor elke gedetineerde.

Laten we ze opeens ook aan de kust in appartementen steken om ze een open gevoel te geven. Man man, aan welke dope hang jij? Gimme some!

edit: je moet niet zo zeer denken aan herintegratie, maar hoe de problemen aan te pakken zodat ze niet naar misdaad grijpen.

Mambo 18 augustus 2009 22:15

Het schijnt dat de leverancier van die enkelbanden al een tijdje failliet is wegens te weinig bestellingen.

Mambo 18 augustus 2009 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4282909)
Laten we ze opeens ook aan de kust in appartementen steken om ze een open gevoel te geven. Man man, aan welke dope hang jij? Gimme some!

Nee laten we een groot kruis op hun voorhoofd tatoeëren, dat ligt allicht dan weer meer in uw lijn.

Johan Bollen 18 augustus 2009 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buurman (Bericht 4282875)

Oude onbewapende mensen gaan bestelen en toch het wapen niet thuislaten. Als dat geen voorbeeld is van hoe averrechts het verbod op wapens om zich te verdedigen werkt. Oude mensen worden gewoon een mikpunt.

Starkad 18 augustus 2009 22:18

Sorry, moet "er ff uit":

BELZJEM JOE SUK EISS!

Mambo 18 augustus 2009 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4282909)
edit: je moet niet zo zeer denken aan herintegratie, maar hoe de problemen aan te pakken zodat ze niet naar misdaad grijpen.

Allicht kon u het verhinderen door eens streng te kijken.

Indigo-blues 18 augustus 2009 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4282916)
Nee laten we een groot kruis op hun voorhoofd tatoeëren, dat ligt allicht dan weer meer in uw lijn.

Dat zeg ik toch niet! Wat is er mis met waardig de straf uitzitten die de maatschappij je heeft opgelegd?

Indigo-blues 18 augustus 2009 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4282921)
Allicht kon u het verhinderen door eens streng te kijken.

Wat een onzin. Elke misdaad zou kunnen voorkomen worden met de juiste wetenschap.

Mambo 18 augustus 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4282932)
Dat zeg ik toch niet! Wat is er mis met waardig de straf uitzitten die de maatschappij je heeft opgelegd?

Redelijk veel als je het mij vraagt.
Om te beginnen dat je meestal al niet weet wanneer je er uit komt en als je er uit komt je evengoed weer binnen kunt zitten omdat je toch voor niks "normaal" nog schijnt goed voor te zijn.

En je zit daar straatarm te worden ...wat voor een ex crimineel een doodzonde is dus.

Indigo-blues 18 augustus 2009 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4282942)
Redelijk veel als je het mij vraagt.
Om te beginnen dat je meestal al niet weet wanneer je er uit komt en als je er uit komt je evengoed weer binnen kunt zitten omdat je toch voor niks "normaal" nog schijnt goed voor te zijn.

En je zit daar straatarm te worden ...wat voor een ex crimineel een doodzonde is dus.

Het feit dat niet alle ex-gedetineerden terug naar een cel gaan, bewijst dat het niet altijd zo moet zijn. Als je een misdrijf pleegt, weet je dat er een kaartje aan vasthangt. Een slimme crimineel is zich bewust van de gevolgen die zo een kaartje kunnen (zullen) hebben. Ik denk dat je de gemiddelde crimineel onderschat.

Mambo 18 augustus 2009 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4282962)
Het feit dat niet alle ex-gedetineerden terug naar een cel gaan, bewijst dat het niet altijd zo moet zijn. Als je een misdrijf pleegt, weet je dat er een kaartje aan vasthangt. Een slimme crimineel is zich bewust van de gevolgen die zo een kaartje kunnen (zullen) hebben. Ik denk dat je de gemiddelde crimineel onderschat.

Idd dat weten ze.
En als uw kaartje een beetje te lang geldig is dan weet iedere crimineel van zichzelf ook wel dat gemiddelde maatschappij zich 100 % van hem gedistantieerd heeft.

En dan nog zonder geld op straat gezet worden ook nog eens.

Tja dat is duidelijk vragen achter meer.

Johan Bollen 18 augustus 2009 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4282981)
Idd dat weten ze.
En als uw kaartje een beetje te lang geldig is dan weet iedere crimineel van zichzelf ook wel dat gemiddelde maatschappij zich 100 % van hem gedistantieerd heeft.

En dat wordt dan ook nog eens extra gemakkelijk gemaakt. Absurd systeem.

Indigo-blues 18 augustus 2009 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4282981)
Idd dat weten ze.

Het enige wat ze moeten hebben als ze buitenkomen is een vaste job en 1 maand huur plus een kleine som voor voedsel. Ik ken geen voorbeelden, maar er zullen zeker gedetineerden zijn die hun tijd binnen gebruiken om bvb een beroep aan te leren of een diploma te behalen om hun tijd buiten beter aan te pakken of het alleszins toch proberen.

Het hele gevangeniswezen is zo een depressief makende machine en ze mogen het veel menselijker maken. Ik ben voor correctheid, niet voor middeleeuwse praktijken. Alhoewel ik er geen probleem van zou maken moesten de zwaardere categoriën nooit meer buiten komen en in middeleeuwse toestanden wegkwijnen of zelfs in sommige gevallen de doodstraf. Leven in een cel is nog altijd beter dan niet leven.

Mambo 18 augustus 2009 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4283030)
Het enige wat ze moeten hebben als ze buitenkomen is een vaste job. Ik ken geen voorbeelden, maar er zullen zeker gedetineerden zijn die hun tijd binnen gebruiken om bvb een beroep aan te leren of een diploma te behalen om hun tijd buiten beter aan te pakken of het alleszins toch proberen.

Het hele gevangeniswezen is zo een depressief makende machine en ze mogen het veel menselijker maken. Ik ben voor correctheid, niet voor middeleeuwse praktijken. Alhoewel ik er geen probleem van zou maken moest de zwaardere categoriën nooit meer buiten komen en in middeleeuwse toestanden wegkwijnen.

Ik heb daar gezeten en kan u bevestigen dat alles wat u zegt niet zo vanzelfsprekend is.
O.a. het aanleren van een beroep bv....ligt aan strikte normen vast waar maar weinigen gebruik kunnen van maken zelfs met een jarenlange straf.

Het vinden van werk eenmaal binnen is een verplichting om in voorlopige vrijheid "misschien" mogen komen...je solliciteert dus zonder te weten wanneer je eventueel zou kunnen komen werken. Veel succes wens ik u toe daarmee.
De meeste briefjes van werkgevers zijn "boterbriefjes" van bevriende mensen in de familie of zo ...omdat dit dus zo moet voor "iets" te kunnen voorleggen.

Enfin alles spreekt zichzelf gewoon weer tegen ergens.

Indigo-blues 18 augustus 2009 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4283065)
Ik heb daar gezeten en kan u bevestigen dat alles wat u zegt niet zo vanzelfsprekend is.
O.a. het aanleren van een beroep bv....ligt aan strikte normen vast waar maar weinigen gebruik kunnen van maken zelfs met een jarenlange straf.

Het vinden van werk eenmaal binnen is een verplichting om in voorlopige vrijheid "misschien" mogen komen...je solliciteert dus zonder te weten wanneer je eventueel zou kunnen komen werken. Veel succes wens ik u toe daarmee.
De meeste briefjes van werkgevers zijn "boterbriefjes" van bevriende mensen in de familie of zo ...omdat dit dus zo moet voor "iets" te kunnen voorleggen.

Enfin alles spreekt zichzelf gewoon weer tegen ergens.

Ik zeg niet dat het allemaal mogelijk wordt gemaakt, maar daar zouden we toch naar moeten streven. Dit alles nadat iedereen de straf heeft uitgezeten dat ze hebben gekregen. Je krijgt 10 jaar, je zit 10 jaar. dat principe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be