Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   religieuze symbolen in de openbare ruimte (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127397)

redwasp 19 augustus 2009 12:41

religieuze symbolen in de openbare ruimte

vrede,

zou het niet beter zijn dat men openlijk atheitische mensen verbiedt om zonder hoofddoek of zonder kruisje om de nek aan het werk te gaan? door de afwezigheid van die symbolen leggen ze duidelijk de nadruk op hun religieuze (atheistische) overtuiging en schenden ze het neutraliteitspricipe.

vrede,

redwasp

1207 19 augustus 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4284013)
vrede,
zou het niet beter zijn dat men openlijk atheitische mensen verbiedt om zonder hoofddoek of zonder kruisje om de nek aan het werk te gaan?

maar dan moet ge wel consequent zijn hé :)
er zijn een duizendtal goden die allemaal wel kledijvoorschriften of lichaamsversiering opleggen.
als ik aan de wensen van al die goden moet voldoen dan blijf ik beter in mijn bed liggen

the_dude 19 augustus 2009 14:31

iedereen naakt!
en daarnaast ook nog ongebonden vrije sex voor een verdraagzame samenleving! :)
schitterend initiatief

edeses 19 augustus 2009 20:26

:-P

Om tegemoet te komen aan de wensen van alle religies stel ik voor om als atheïst ook geen bloedtransfusies, vaccinaties en dergelijke meer te ondergaan.

Flanelcondoom 19 augustus 2009 20:34

Citaat:

vrede,

zou het niet beter zijn dat men openlijk atheitische mensen verbiedt om zonder hoofddoek of zonder kruisje om de nek aan het werk te gaan? door de afwezigheid van die symbolen leggen ze duidelijk de nadruk op hun religieuze (atheistische) overtuiging en schenden ze het neutraliteitspricipe.

vrede,

redwasp

Ik draag altijd een pet dus ik ben alvast pro.

Zucht 19 augustus 2009 20:57

Ik heb de "Larousse Encyclopedia of Mythology". Is het ok als ik die goed zichtbaar op mijn bureau leg ?

Another Jack 19 augustus 2009 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4284913)
Ik draag altijd een pet dus ik ben alvast pro.

Ook binnen?

Flanelcondoom 19 augustus 2009 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4285198)
Ook binnen?

Thuis niet. Anders wel, ja.

Another Jack 19 augustus 2009 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4285254)
Thuis niet. Anders wel, ja.

In kerken, op begrafenissen, recepties, tijdens examens??

Flanelcondoom 19 augustus 2009 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4285309)
In kerken, op begrafenissen, recepties, tijdens examens??

Waarom zou ik dat niet doen?

Zeker op recepties.

Another Jack 19 augustus 2009 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4285316)
Waarom zou ik dat niet doen?

Zeker op recepties.

Elementaire beleefdheid.

Flanelcondoom 19 augustus 2009 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4285341)
Elementaire beleefdheid.

Conformisme, bedoel je?

IronChef 19 augustus 2009 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4285341)
Elementaire beleefdheid.

Wat is er onbeleefd aan een hoofddeksel?

praha 20 augustus 2009 00:20

Citaat:

vrede,

vrede,

redwasp

wat stel je voor ? Dat de atheïsten dan maar naar het werk gaan gebukt onder tonnen symbolen ... liefst nog in zwaardere metalen uitvoeringen ?

ps. Een afwezigheid van enig uiterlijk kenmerk van geloof kan nooit het neutraliteitsprincipe schenden
ps2. In het dagelijks spraakgebruik slaat athëisme op het ontbreken van geloof of het ontbreken van een bepaald geloof eg. oiginele griekse vertaling .. het is dus geen geloof ook niet een geloof dat er geen god of goden zou(den) kunnen bestaan.
ps3. Zo'n klein christelijk kruiske onder een t-shirt ofzo kan dus ook niet ? want dat zie je niet

Johan Bollen 20 augustus 2009 00:24

Overlaatst werd ik door een politieagent gevraagd mijn pet af te nemen op straat tijdens het spelen van het volkslied. Het was bij een militair defile naar aanleiding van de 200ste verjaardag van de 'vrijheidskreet' of zoiets. Ik begon meteen rond me te kijken om te zien of ik de enigste was aan wie men dat vroeg, een reflex van de vreemdeling die zich afvraagt of hij geviseerd wordt. Een politie zie ik niet aan een cholita vragen haar hoed af te nemen. Begin trouwens maar eens. Die dingen zijn met spelden nauwkeurig vastgezet...

'Naast de draad' comentaar. Maar dat soort van verboden of verplichten leiden steevast naar een nog meer onverdraagzame samenleving. Van mijn part lopen mensen met duikerspakken op straat rond.

Geert C 20 augustus 2009 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4285354)
Conformisme, bedoel je?

Je praat erover alsof het een vies woord is. :-(

Esperanza 20 augustus 2009 05:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4285530)
Overlaatst werd ik door een politieagent gevraagd mijn pet af te nemen op straat tijdens het spelen van het volkslied. Het was bij een militair defile naar aanleiding van de 200ste verjaardag van de 'vrijheidskreet' of zoiets.

En? Heb je het gedaan? Je pet afgenomen?

Jazeker 20 augustus 2009 07:13

Citaat:

vrede,

vrede,

redwasp

Wat doe je met agnosten?

Another Jack 20 augustus 2009 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4285354)
Conformisme, bedoel je?

Ook.
Net zoals rechts op de baan rijden.

Another Jack 20 augustus 2009 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4285416)
Wat is er onbeleefd aan een hoofddeksel?

Niets.

Maar herlees de discussie toch maar eens opnieuw.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be