Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Eindelijk-wetenschap tackelt de echte problemen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127443)

Pieke 20 augustus 2009 10:34

Eindelijk-wetenschap tackelt de echte problemen

Wie zegt dat wetenschappers gewoon wereldvreemde nerds zijn die zich in hun eigen ivoren toren terugtrekken om na te denken over abstracte, onbelangrijke dingen, weet duidelijk niet waar hij het over heeft! Dat bewijst volgend onderzoek wel:

WHEN ZOMBIES ATTACK!: MATHEMATICAL MODELLING OF AN OUTBREAK OF ZOMBIE INFECTION

Citaat:

Zombies are a popular figure in pop culture/entertainment and they are usually portrayed as being brought about through an outbreak or epidemic. Consequently, we model a zombie attack, using biological assumptions based on popular zombie movies. We introduce a basic model for zombie infection, determine equilibria and their stability, and illustrate the outcome with numerical solutions. We then refine the model to introduce a latent period of zombification, whereby humans are infected, but not infectious, before becoming undead. We then modify the model to include the effects of possible quarantine or a cure. Finally, we examine the impact of regular, impulsive reductions in the number of zombies and derive conditions under which eradication can occur. We show that only quick, aggressive attacks can stave off the doomsday scenario: the collapse of society as zombies overtake us all.
de verzuurden alhier op het forum zullen beginnen melken over "weggegooid geld" en "ze zouden beter echte problemen proberen op te lossen als oorlog of armoede".

de paranoiden onder ons zullen dit aangrijpen als "duidelijk een zoveelste bewijs dat de sheeple geconditioneerd worden om een harde, door de overheid en het leger geleide interventie tegen het eigen volk, onder het mom van een door de overheid zelf gecreeerde externe factor, zijnde zombies, zijnde griep, zijnde X (zelf in te vullen naar believen), gewillig te ondergaan". Het ontstaan van zombies is dan ook per definitie "gecreerd in labo's van het militair-industrieel complex" met als doel "de wereldbevolking te decimeren".

Nerds zullen dit aangrijpen als bewijs dat wetenschap "fun" kan zijn.

Voor degenen die zich graag willen beschermen tegen een mogelijke zombie epidemie, ik raad volgend survivalboek aan: the zombie survival guide

Maar, verander zombie-plaag door lethale, snel-verspreidende infectie, en je hebt wel een serieus mathematisch model dat gebruikt kan worden om het effect op de maatschappij van een verspreiding van onbekende infectieziekten binnen de menselijke populatie te bestuderen

Serieuze wetenschap, zombie-aanvallen :-D

Omar Torrijos 20 augustus 2009 14:21

Allez, wat moet een simpele ziel als ikzelf hier nu van maken?

Duvelke 20 augustus 2009 14:31

Dat de wetenschappers goe bezig zijn

roger verhiest 20 augustus 2009 14:50

Dat de zombies onder ons zijn !

Bhairav 20 augustus 2009 16:18

Ben ik er zo geentje?

Firestone 20 augustus 2009 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4286049)

:evil:

parcifal 20 augustus 2009 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4286833)
:evil:

Hmmm, 2 potentiele pistes liggen voor de hand :

- je bent niet dol op zombies.
- het woord nerds is slecht gekozen, vooral in combinatie met het woord fun.

:-D

dejohan 20 augustus 2009 16:50

Ik zag daarnet Michael Jackson voorbij lopen.

Firestone 20 augustus 2009 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4286867)
Hmmm, 2 potentiele pistes liggen voor de hand :

- je bent niet dol op zombies.
- het woord nerds is slecht gekozen, vooral in combinatie met het woord fun.

:-D

Alhoewel ik niet zou durven twijfelen aan het bestaan van zombies ben ik er nog nooit eentje tegengekomen. Ik weet dus niet of ik er dol op ben of niet.

Voor de rest IS wetenschap "fun". ;-)

Pieke 20 augustus 2009 17:17

vuursteentje, je bent toch wiskundige? Trekt hun model op iets? Moeten we, eens de tijd aanbreekt, zombies zo snel mogelijk met haar en wortel uitroeien?

buurman 20 augustus 2009 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4286893)
Alhoewel ik niet zou durven twijfelen aan het bestaan van zombies ben ik er nog nooit eentje tegengekomen. Ik weet dus niet of ik er dol op ben of niet.

Voor de rest IS wetenschap "fun". ;-)

Er zijn wetenschappers die hun hele leven lang niets anders doen dan ziektes creƫren , en op proefkonijnen, al dan niet menselijk , uitproberen...Fun ? Hangt er vanaf voor wie.

buurman 20 augustus 2009 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4286968)
vuursteentje, je bent toch wiskundige? Trekt hun model op iets? Moeten we, eens de tijd aanbreekt, zombies zo snel mogelijk met haar en wortel uitroeien?

Is dat geen discriminatie ?

redwasp 21 augustus 2009 09:38

vrede,

Citaat:

de verzuurden alhier op het forum zullen beginnen melken over "weggegooid geld" en "ze zouden beter echte problemen proberen op te lossen als oorlog of armoede".

de paranoiden onder ons zullen dit aangrijpen als "duidelijk een zoveelste bewijs dat de sheeple geconditioneerd worden om een harde, door de overheid en het leger geleide interventie tegen het eigen volk, onder het mom van een door de overheid zelf gecreeerde externe factor, zijnde zombies, zijnde griep, zijnde X (zelf in te vullen naar believen), gewillig te ondergaan". Het ontstaan van zombies is dan ook per definitie "gecreerd in labo's van het militair-industrieel complex" met als doel "de wereldbevolking te decimeren".

iemand zei ooit: "we leven in gevaarlijke tijden. vandaag de dag bestaat zelfs voor de meest abstracte theorie binnen de zuivere wiskunde het gevaar op een toepassing in de natuurwetenschappen."

vrede,

redwasp

Firestone 16 augustus 2010 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4286968)

Met "enige vertraging" de paper gelezen.

Zo op het eerste zicht kloppen hun modellen wel.
Zelfs als we zombies kunnen genezen blijven zombies in de meerderheid, omdat genezen mensen kunnen hervallen.

Enige oplossing lijkt me een heus vaccin te ontwikkelen. Maar dat levert dan weer problemen op met een andere soort zombies.

Rudy 16 augustus 2010 16:54

Citaat:

Wie zegt dat wetenschappers gewoon wereldvreemde nerds zijn die zich in hun eigen ivoren toren terugtrekken om na te denken over abstracte, onbelangrijke dingen, weet duidelijk niet waar hij het over heeft! Dat bewijst volgend onderzoek wel:

WHEN ZOMBIES ATTACK!: MATHEMATICAL MODELLING OF AN OUTBREAK OF ZOMBIE INFECTION

Voor degenen die zich graag willen beschermen tegen een mogelijke zombie epidemie, ik raad volgend survivalboek aan: the zombie survival guide

Maar, verander zombie-plaag door lethale, snel-verspreidende infectie, en je hebt wel een serieus mathematisch model dat gebruikt kan worden om het effect op de maatschappij van een verspreiding van onbekende infectieziekten binnen de menselijke populatie te bestuderen

Serieuze wetenschap, zombie-aanvallen :-D

Wat wil je nu uiteindelijk bewijzen ? Dat je slimmer bent dan de rest ?

Pieke 16 augustus 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4286893)

de rigoreuze, op ernstige wetenschappelijke modellen beruste plannen om de wereldbevolking te behoeden van een nietsonziende, allesvernietigende plaag, werken dus nog steeds... for now :twisted:

Pieke 16 augustus 2010 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4926813)
Met "enige vertraging" de paper gelezen.

Zo op het eerste zicht kloppen hun modellen wel.
Zelfs als we zombies kunnen genezen blijven zombies in de meerderheid, omdat genezen mensen kunnen hervallen.

Enige oplossing lijkt me een heus vaccin te ontwikkelen. Maar dat levert dan weer problemen op met een andere soort zombies.

we hebben, gebaseerd op de spreidingsmodellen, geen tijd om een vaccin te ontwikkelen...
gewoon afknallen is de enige optie

bedankt firestone, en welcome back

Scherven A. Mok 17 augustus 2010 06:48

Echt wetenschappelijk werk wordt verboden door de grote multinationals en hun politieke poppen. Daarom dat wetenschappers die liever hun inkomen niet zien verdwijnen zich toeleggen op zombies, (anti) depressiva, ... bron

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be