Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Iran laat bezoek toe nucleaire plants (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127529)

Zeikstraal 22 augustus 2009 17:07

Iran laat bezoek toe nucleaire plants

http://www.independent.co.uk/news/wo...g-1775830.html

roger verhiest 24 augustus 2009 16:06

=Wat is je standpunt hierover ?

Indigo-blues 24 augustus 2009 16:07

Meanwhile, the new head of Iran's Atomic Energy Organisation, Ali Akbar Salehi, is being seen by Western analysts as a moderate who might favour resolving the stand-off as soon as possible.

Positief.

Zeikstraal 24 augustus 2009 16:13

Kweet ni, misschien hebben ze zo genoeg tijd gewonnen en laten ze plots weer toegang toe

filosoof 24 augustus 2009 16:17

Lijfsbehoud?

Indigo-blues 24 augustus 2009 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4293657)
Kweet ni, misschien hebben ze zo genoeg tijd gewonnen en laten ze plots weer toegang toe

Als ze alles hebben verplaatst, wees er dan maar zeker van dat de Amerikanen/Israeli's het gezien hebben via satelliet. Je kan Iran toch geen kernenergie ontzeggen? Als ze kernenergie hebben, ontwikkelt het land zich sneller. Als het land zich sneller ontwikkelt, zal het steeds meer Westers zijn. Als het een grootmacht is, is het nromaal dat ze iets achter de hand hebben om hun diplomatieke doelen kracht bij te zetten.

roger verhiest 24 augustus 2009 16:36

Ik geloof eerder dat "men" tot de slotsom gekomen is dat nucleaire dreiging op zich
geen "troef" is om via oorlog(sdreiging) de "diplomatie met "andere middelen" voort te zetten. & dat ondanks het "succesvol" afsluiten van de discussie over de verkiezingsuitslag
er toch dringend werk moet gemaakt worden van de interne economische welvaart..

garfield 24 augustus 2009 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4293691)
Als ze alles hebben verplaatst, wees er dan maar zeker van dat de Amerikanen/Israeli's het gezien hebben via satelliet. Je kan Iran toch geen kernenergie ontzeggen? Als ze kernenergie hebben, ontwikkelt het land zich sneller. Als het land zich sneller ontwikkelt, zal het steeds meer Westers zijn. Als het een grootmacht is, is het nromaal dat ze iets achter de hand hebben om hun diplomatieke doelen kracht bij te zetten.

Waarom heeft Iran kernenergie nodig.Het land zit op een gas en oliebel. Meer dan genoeg voor de behoeften en export.

Trouwens, ik laat nog liever een kabel leggen van een EU-centrale voor electriciteit dan dit land een kernprogramma te laten opbouwen.

Iran is een bedreiging voor zijn buren, Iran zou bewust trachten Irak te destabliliseren. Het land kijkt eveneens met lustige ogen naar Bahrein en dreigde een andere land van de kaart te vegen. Niet echt iemand die ik graag met ABC wapens zie rondlopen.

Indigo-blues 24 augustus 2009 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4293836)
Waarom heeft Iran kernenergie nodig.Het land zit op een gas en oliebel. Meer dan genoeg voor de behoeften en export.

Trouwens, ik laat nog liever een kabel leggen van een EU-centrale voor electriciteit dan dit land een kernprogramma te laten opbouwen.

Iran is een bedreiging voor zijn buren, Iran zou bewust trachten Irak te destabliliseren. Het land kijkt eveneens met lustige ogen naar Bahrein en dreigde een andere land van de kaart te vegen. Niet echt iemand die ik graag met ABC wapens zie rondlopen.

In dezelfde trend zijn de Verenigde Staten een bedreiging voor de wereld.
Wij verwachten dat Iran zijn natuurlijke rijkdommen uit de grond haalt omdat ze het alternatief niet mogen gebruiken. Wij hebben het ook gedaan. Iran heeft nog altijd geen atoombom gegooid, de VS wel. Het arsenaal dat Israel aan kernwapens heeft is meer schrikwekkend dan Iran.

Al de conclusies die mensen trekken uit nieuwsberichten over Iran zijn 'misschien' gegrond, maar nog altijd geen reden om ze kernenergie te verbieden. Als ze geen kernbom kunnen maken, maken ze toch vroeg of laat iets anders.

Het grootste gevaar dat hieruit voort vloeit is het feit dat Iran zich meer en meer vervreemd voelt van de rest omdat ze voortdurend met de vinger wordt gewezen. Er zullen de komende jaren nog veel dingen veranderen. In eerste plaats de afzetting van Ayatollah Komeini, daar begint pas het gevaar.

Waar mensen echt schrik voor hebben is dat Iran, een moslimstaat, opeens een economische grootmacht zou kunnen worden, waar naar geluisterd moet worden. Dat wil men kost wat kost tegen houden, zij het door verbieden van kernenergie, zij het door satellietstaat Israel!

Zeikstraal 24 augustus 2009 18:47

Yep, ze willen het perzisch rijk weer

Flanelcondoom 24 augustus 2009 19:03

Ik vind dat een sleutel van het Licht ook aan de Iraneze vorsten mag worden overhandigd.

Enkel diegenen die Sleutels bezitten zijn volwaardige vorsten.

Akufen 25 augustus 2009 00:07

Citaat:

Waarom hadden wij een vliegveld nodig? Er waren toch boten naar de VS?

Citaat:

Waarom?

Citaat:

Iran is een bedreiging voor zijn buren, Iran zou bewust trachten Irak te destabliliseren.

In tegenstelling tot het westen dat er binnenviel, het land in de vernieling schoot en destabiliseerde? Of nee wacht, dat was helemaal niet de bedoeling, dat ging per ongeluk.

Citaat:

Het land kijkt eveneens met lustige ogen naar Bahrein en dreigde een andere land van de kaart te vegen. Niet echt iemand die ik graag met ABC wapens zie rondlopen.

Ah nu zijn we er. Mooie 'segway' (segue) van kernenergie naar kernwapens. Ik had hem bijna gemist!

Antoon 26 augustus 2009 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues (Bericht 4293691)

Onzin. Ze hebben jarenlang kunnen genieten van miljarden overschot dankzij ongekende hoge olieprijzen. En ze hebben er geen centimeter mee ontwikkeld. Het land is nog even achterlijk als ervoor. Zolang die bende achtergestelden aan de macht zitten gaat er niets positiefs gebeuren voor het land en haar bevolking.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be