Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ijzerwake (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127569)

Everytime 23 augustus 2009 16:50

Ijzerwake

Amper een beetje meer dan 5.000 mensen op de Ijzerwake dit jaar. Een bedevaart blijkbaar vol bejaarden; men kan dan zich afvragen waar de nieuwe generatie is. De video op de site van hln toont duidelijk dat ze nog altijd met hetzelfde brol als boodschap komen. Iets nieuws toch : Frans Crols pleit dat ze Brussel loslaten.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...loslaten.dhtml

5.000 mensen. Dat betekent dus dat de grote meerderheid van de Vlaamse bevolking geen enkele interesse in zo'n bedevaart heeft. In plaats van de organisatoren van de Ijzerwake, zou ik me toch vragen stellen over het feit dat hun bedevaart zo'n weinige mensen aantrekt.8-)

BWarrior 23 augustus 2009 17:01

Een waardevol stuk folklore;-)

Vorenus 23 augustus 2009 17:04

Welke belgische herdenking haalt meer dan 5000 toeschouwers zonder gratis concerten van bekende muzikanten en groepen?

Everytime 23 augustus 2009 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4291962)
Welke belgische herdenking haalt meer dan 5000 toeschouwers zonder gratis concerten van bekende muzikanten en groepen?

Willy Sommers heeft al op de Ijzerbedevaart opgetreden. Dat heef niets verholpen : het aantal aanwezige mensen waren nog zo laag.;-)

system 23 augustus 2009 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4291945)
Amper een beetje meer dan 5.000 mensen op de Ijzerwake dit jaar. Een bedevaart blijkbaar vol bejaarden; men kan dan zich afvragen waar de nieuwe generatie is. De video op de site van hln toont duidelijk dat ze nog altijd met hetzelfde brol als boodschap komen. Iets nieuws toch : Frans Crols pleit dat ze Brussel loslaten.

5.000 mensen. Dat betekent dus dat de grote meerderheid van de Vlaamse bevolking geen enkele interesse in zo'n bedevaart heeft. In plaats van de organisatoren van de Ijzerwake, zou ik me toch vragen stellen over het feit dat hun bedevaart zo'n weinige mensen aantrekt.8-)

Niets nieuws onder de zon. Elke jaar dezelfde povere bedoening. En met de IJzerbedevaart zal het niet veel beter zijn. Nu, wanneer die bejaarden naar de eeuwige jachtvelden zullen vertrokken zijn, dan blijven er nog alleen enkele bejaarde 'die hards' jongeren over. Zeker nu dat ze in Steenstrate ook nog Brussel willen loslaten. Wat een kemel van formaat. Doe maar rustig verder jongens; goe bezig.

Vette Pois(s)on 23 augustus 2009 18:54

Oef, de belgicisten kunnen weer slapen op beide oren.

system 23 augustus 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4292062)
Oef, de belgicisten kunnen weer slapen op beide oren.

Dat is al de tweede keer dat u dat zegt voor twee verschillende dingen. Min nachtrust is dan verzekerd, ook al ben ik dan geen rasechte 'belgicist'.

Vette Pois(s)on 23 augustus 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4292064)
Dat is al de tweede keer dat u dat zegt voor twee verschillende dingen. Min nachtrust is dan verzekerd, ook al ben ik dan geen rasechte 'belgicist'.

Slaap wel System.

Henri1 23 augustus 2009 20:11

Ik stel voor dat ze volgend jaar een "koffietafel" houden.

IJzerwake R.I.P.

system 23 augustus 2009 21:12

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4292146)
Ik stel voor dat ze volgend jaar een "koffietafel" houden.

IJzerwake R.I.P .

Noch bloemen, noch kransen.

De Waal 23 augustus 2009 21:35

laat die mensen toch dromen van hun mini "reich"

Metternich 23 augustus 2009 21:37

Brave belgicisten, braaf

Everytime 23 augustus 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4292058)
Niets nieuws onder de zon. Elke jaar dezelfde povere bedoening. En met de IJzerbedevaart zal het niet veel beter zijn. Nu, wanneer die bejaarden naar de eeuwige jachtvelden zullen vertrokken zijn, dan blijven er nog alleen enkele bejaarde 'die hards' jongeren over. Zeker nu dat ze in Steenstrate ook nog Brussel willen loslaten. Wat een kemel van formaat. Doe maar rustig verder jongens; goe bezig.

Hun Ijzerbrol is ergens de politische Rimpelrock.8-)

quercus 23 augustus 2009 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system

Dat dacht je maar, maar voor de overgrote meerderheid op dit forum ben je zo Belgicistisch als de goeie ouwe Brusselse Congreskolom. En dat imago geraak je nooit meer kwijt. Slaap wel!

globalmedia 23 augustus 2009 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4291945)

straalt een pervers sfeertje uit

system 23 augustus 2009 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4292309)
Dat dacht je maar, maar voor de overgrote meerderheid op dit forum ben je zo Belgicistisch als de goeie ouwe Brusselse Congreskolom. En dat imago geraak je nooit meer kwijt. Slaap wel!

U denkt maar wat u niet laten kunt.

system 23 augustus 2009 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4292304)

Maar toch met ietwat weiniger volk dan Rimpelrock.

filosoof 23 augustus 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4292300)
Brave belgicisten, braaf

Idd. Ze zouden op het graf kunnen dansen.

filosoof 23 augustus 2009 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4292304)

Wat wil je: roest

Everytime 23 augustus 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4292374)
Maar toch met ietwat weiniger volk dan Rimpelrock.

60.0000 Vlamingen op Pukkelpop.
5.000 Vlamingen op de Ijzerwake.

Dat zegt genoeg, denk ik.8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be