Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Abject arm zijn is niet om te lachen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127585)

eno2 24 augustus 2009 09:26

Abject arm zijn is niet om te lachen

Echt arm zijn, dat is onder de armoedegrens leven, maar abject arm zijn, dat is niet om te lachen.

Afijn, het is ook niet gemakkelijk daarmee te lachen. Ik kan tenminste geen min of meer grappige one-liners daarover bedenken.

Maar misschien zijn een paar forummers daar wél toe in staat?

De schoofzak 24 augustus 2009 10:09

Als ik abjekt zie staan in een titel van een draad, dan vloeit alle humor weg uit mijn speldekopke groot brein ...

maar als ik lees dat iemand wanlijners zoekt om te lachen met heel arm zijn, dan komt een vuile smaak in mijn grote mond ...

met andere woorden, ik veeg mijn vuil gat in dit geval aan de draadopstarter ...

backfire 24 augustus 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4292767)
Echt arm zijn, dat is onder de armoedegrens leven, maar abject arm zijn, dat is niet om te lachen.

Afijn, het is ook niet gemakkelijk daarmee te lachen. Ik kan tenminste geen min of meer grappige one-liners daarover bedenken.

Maar misschien zijn een paar forummers daar wél toe in staat?

Hoe definieer je iemand als 'abject' arm? Wat zijn de criteria en wie heeft die opgesteld?

Raf 24 augustus 2009 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4292823)
Als ik abjekt zie staan in een titel van een draad, dan vloeit alle humor weg uit mijn speldekopke groot brein ...

maar als ik lees dat iemand wanlijners zoekt om te lachen met heel arm zijn, dan komt een vuile smaak in mijn grote mond ...

met andere woorden, ik veeg mijn vuil gat in dit geval aan de draadopstarter ...

:cheer: :cheer: :cheer:

Tavek 24 augustus 2009 12:13

eno2 25 augustus 2009 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4292903)
Hoe definieer je iemand als 'abject' arm? Wat zijn de criteria en wie heeft die opgesteld?

De rijkjes natuurlijk, die dan ook verder grof hun vuil gat afvegen aan de abjecte armen.

eno2 25 augustus 2009 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4293016)

Hartelijke gelukwensen met je recente verovering.

Duileijk gelijke karakters, zij het niet gelijk voorkomen.

eno2 28 augustus 2009 08:38

Citaat:

Met dezelfde woorden: ik veeg mijn vuil gat aan de replicant.

frontstar 28 augustus 2009 08:42

Wat is 'abjekt arm'? = verwerpelijk arm?

eno2 28 augustus 2009 08:46

Wie geen geld heeft, is geen mens.

Raf 28 augustus 2009 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frontstar (Bericht 4301446)
Wat is 'abjekt arm'? = verwerpelijk arm?

eno2 gebruikt graag moeilijke woordjes, ook al weet hij vaak niet wat ze precies betekenen. Niet op letten...

eno2 28 augustus 2009 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4301463)
eno2 gebruikt graag moeilijke woordjes, ook al weet hij vaak niet wat ze precies betekenen. Niet op letten...

Die Raf is ook niet om te lachen, met al zijn Rafiaanse Elucubraties.

eno2 28 augustus 2009 09:12

Abject arm zijn = ontdaan zijn van belangrijke basisvoorzieningen, zoals gezondheidszorg, onderdak, kledij, voeding, onderwijs, etc...

Raf 28 augustus 2009 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4301482)
Abject arm zijn = ontdaan zijn van belangrijke basisvoorzieningen, zoals gezondheidszorg, onderdak, kledij, voeding, onderwijs, etc...

Ga werken, dan ben je niet "ontdaan".

frontstar 28 augustus 2009 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4301482)

Dan heb je 'abject' toch in de verkeerde betekenis gebruikt.

Raf 28 augustus 2009 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frontstar (Bericht 4301512)
Dan heb je 'abject' toch in de verkeerde betekenis gebruikt.

Ja, maar het klinkt toch intelligent en zo... :-P

frontstar 28 augustus 2009 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4301519)
Ja, maar het klinkt toch intelligent en zo... :-P

Van www.filosofie.be:

Citaat:

De intellectuele bedrieger is iemand die met een volstrekt onderheldere schrijfstijl pseudo-diepzinnige stukken schrijft. Denk aan wat er allemaal wordt gebrald onder vele Franse intellectuelen zoals Irigaray, Lacan, Baudrillard, Latour ... (in '96 o.m. doorprikt door twee natuurkundigen : Sokal en Bricmont).
Maar het taalgebruik van postmodernisten mòèt ook onhelder en vaag zijn : een doorzichtige en heldere schrijfstijl zou immers het gebrek aan inhoud aan het licht brengen. Het theorema van Gödel, de kwantumtheorie en de chaostheorie zijn meestal een handig middel van deze filokwieten om onkritische lezers om de tuin te leiden. Men is verzot op het mengen van wetenschappelijke terminologie met een niet-wetenschappelijke vocabulaire, dat al even slordig wordt gehanteerd. Men kan zich afvragen wat er van de gedachten van deze postmodernisten zou overblijven als de verbale vernislaag die eroverheen is gelegd verwijderd zou worden.

Tavek 28 augustus 2009 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4295212)
Hartelijke gelukwensen met je recente verovering.

Duileijk gelijke karakters, zij het niet gelijk voorkomen.

Is het tof zo draadjes opstarten over het feit dat ge uzelf niet kunt onderhouden ?

De schoofzak 28 augustus 2009 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4301443)
Met dezelfde woorden: ik veeg mijn vuil gat aan de replicant.

Ik heb tenminste aangegeven waarom ik mijn vuil gat veeg. Zelfs voordat ik schreef dat ik het ging vegen.

eno2 29 augustus 2009 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4302489)
Ik heb tenminste aangegeven waarom ik mijn vuil gat veeg. Zelfs voordat ik schreef dat ik het ging vegen.

Grofheden schijnen regelmatig opduikende kenmerken te zijn van schoofzakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be