Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   wie doet er mee aan de ramadan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127586)

verdraagzaamheid 24 augustus 2009 09:33

wie doet er mee aan de ramadan?

De Ramadan is weer begonnen, een maand waarin onze moslimvrienden vasten. Ik ben van plan om ook een paar dagen mee te doen, kwestie van de multiculturele samenleving echt ten volle te beleven. Wie doet er mee?

Princessje 24 augustus 2009 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdraagzaamheid (Bericht 4292774)
De Ramadan is weer begonnen, een maand waarin onze moslimvrienden vasten. Ik ben van plan om ook een paar dagen mee te doen, kwestie van de multiculturele samenleving echt ten volle te beleven. Wie doet er mee?

Een beestje vasten kan nooit kwaad!
Als je zo eens naar het overgewicht kijkt van vele Vlamingen....8-)

Esperanza 24 augustus 2009 10:23

Citaat:

Ik zie geen enkele reden om een bepaald religieus voorschrift geheel of gedeeltelijk te volgen indien je zelf die specifieke religie niet aanhangt.

Esperanza 24 augustus 2009 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Princessje (Bericht 4292809)
Een beestje vasten kan nooit kwaad!
Als je zo eens naar het overgewicht kijkt van vele Vlamingen....8-)

Eens vasten kan inderdaad geen kwaad. Dat effect wordt wel teniet gedaan door je 's avonds dan vol te proppen.

Dixie 24 augustus 2009 10:42

Citaat:

:lol: tijd om weer lekker 'buiten' te eten in de dag!

verdraagzaamheid 24 augustus 2009 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 4292845)
Ik zie geen enkele reden om een bepaald religieus voorschrift geheel of gedeeltelijk te volgen indien je zelf die specifieke religie niet aanhangt.

Het er om dat we ons een beetje moeten aanpassen opdat moslims zich hier beter thuis voelen. En eens een dagje vasten maakt het de migranten duidelijk dat ze welkom zijn. En daardoor komen we ook nauwer in contact met de Islam, wat sowieso een verrijking is.

abou Anis 24 augustus 2009 11:00

Mahalingam 24 augustus 2009 11:01

De immigranten lachen zich een bult om die rare inboorlingen die voortdurend tegen ze slijmen en zo vriendelijk en meelevend doen.
Bij vele immigarnten groeit de achterdocht; het is te mooi om waar te zijn.
Hadden de kolonialen vroeger in China niet eenzelfde probleem: omringt te zijn door vreselijk vriendelijke altijd glimlachende nooit nee zeggende en behulpzame inboorlingen?

verdraagzaamheid 24 augustus 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4292883)
De immigranten lachen zich een bult om die rare inboorlingen die voortdurend tegen ze slijmen en zo vriendelijk en meelevend doen.
Bij vele immigarnten groeit de achterdocht; het is te mooi om waar te zijn.
Hadden de kolonialen vroeger in China niet eenzelfde probleem: omringt te zijn door vreselijk vriendelijke altijd glimlachende nooit nee zeggende en behulpzame inboorlingen?

en lachen dat ze doen...

Cisalpina 24 augustus 2009 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdraagzaamheid (Bericht 4292869)
Het er om dat we ons een beetje moeten aanpassen opdat moslims zich hier beter thuis voelen. En eens een dagje vasten maakt het de migranten duidelijk dat ze welkom zijn. En daardoor komen we ook nauwer in contact met de Islam, wat sowieso een verrijking is.

En vasten de migranten ook een paar dagen mee zo 40 dagen voor Pasen?

Vette Pois(s)on 24 augustus 2009 11:22

Ramadam is veel minder erg dan schapen kelen vind ik dan weer.

verdraagzaamheid 24 augustus 2009 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 4292920)

Wat zou het nut daarvan zijn?

Vette Pois(s)on 24 augustus 2009 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 4292920)

Misschien geven ze hun honden (de huisdieren) dan even geen brokjes.

verdraagzaamheid 24 augustus 2009 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4292936)
Misschien geven ze hun honden (de huisdieren) dan even geen brokjes.

Hoop jij echt op dergelijk dierenmishandeling? 8O

SDX 24 augustus 2009 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdraagzaamheid (Bericht 4292932)

Hetzelfde nut als meedoen met de ramadan tiens!

Ként U trouwens de 'oorsprong' van die ramadan en het daaropvolgende 'suikerfeest'?

Je moet dat gewoon in de historische context zien; Mohammed en zijn kornuiten zwierven rond in de woestijn, door iedereen buitengeflikkerd en verstoten. Zelfs een gewone struikroverij of diefstal van een kameel lukte niet. De honger begon te nijpen, want een redelijk en welverdiend inkomen uit eerlijke arbeid zat er niet in voor de profeet en zijn niksnutten. Maar opeens kwam de profeet (Walg Zij Met Hem) op het ideetje om de zegen van Allah af te smeken over de volgende criminele expeditie, en zo konden ze een Mekkaanse karavaan op de terugweg van Syrië overvallen, de kooplieden en soldaten die dienden als bescherming voor de karavaan vermoorden en met de buit aan de haal gaan. Die voor een groot deel uit snoepgoed, gesuikerde dadels en marsepein bestond, waar de nog met bloed besmeurde muzelmannen zich dan aan te goed deden, na een lange en magere periode van gedwongen "vasten" dus , vandaar ramadan en het erop volgende misselijkmakende suiker(ziekte)feest.
De 'aanloop' dus van de slag bij Badr in de 7de eeuw toen de Moh voor het eerst in zijn 'carrière met succes een karavaan beroofde.

Vast jij dus maar vrolijk mee en daarna ook aan het daaropvolgend suikerfeest ter nagedachtenis aan de 'buit', de 'slachtoffers', de slaven die gemaakt werden en het daaruit voortgevloeide 'vreetfestijn'!

nutz 24 augustus 2009 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdraagzaamheid (Bericht 4292932)

Inderdaad. Ik zie er ook het nut niet van in om enkele dagen met de moslims mee te vasten.
Willen zou honger lijden voor hun ingebeelde vriendje, mij niet gelaten hoor.

verdraagzaamheid 24 augustus 2009 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4292983)
Vast jij dus maar vrolijk mee en daarna ook aan het daaropvolgend suikerfeest ter nagedachtenis aan de 'buit', de 'slachtoffers', de slaven die gemaakt werden en het daaruit voortgevloeide 'vreetfestijn'!

Met een beetje inspanning van onze kant kan de multiculturele samenleving mooi zijn, nietwaar?

verdraagzaamheid 24 augustus 2009 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nutz (Bericht 4292989)
Inderdaad. Ik zie er ook het nut niet van in om enkele dagen met de moslims mee te vasten.
Willen zou honger lijden voor hun ingebeelde vriendje, mij niet gelaten hoor.

het maakt dat je beter hun cultuur begrijpt, en op termijn aanvaardt.

Vette Pois(s)on 24 augustus 2009 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdraagzaamheid (Bericht 4292951)
Hoop jij echt op dergelijk dierenmishandeling? 8O

Nee, helemaal niet.

nutz 24 augustus 2009 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verdraagzaamheid (Bericht 4293011)
het maakt dat je beter hun cultuur begrijpt, en op termijn aanvaardt.

Amaai. Zelden zo goed gelachen als met u posts. :lol:

Maar ik zal het nooit begrijpen. Honger lijden voor een ingebeeld vriendje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be