Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moeten wij het recht krijgen in eigen land opgesloten te worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127587)

eno2 24 augustus 2009 09:34

Moeten wij het recht krijgen in eigen land opgesloten te worden?

Het uitplaatsen van gevangenen in het buitenland is en echte aanfluiting van de rechten van elke burger. We zouden toch moeten het recht hebben in onze eigen land opgesloten te worden.

Bovendien is het ook kenmerkend voor het falliet van het beleid van justitie.

koe de poing 24 augustus 2009 15:45

gevangenen dienen in hun eigen land opgesloten te worden
de overbevolking in onze gevangenissen zal rap opgelost zijn.

En willen de familieleden de gevangen kunnen bezoeken, dan moeten ze maar ineens mee verhuizen !

roger verhiest 24 augustus 2009 15:58

De EU als ons eigen land : mooie gevangeniskampen in een natuurgebied in het oosten van polen of ergens in het Tatra-gebergte...

Henri1 24 augustus 2009 16:56

Gratis Vakantie in het buitenland. ;-)

roger verhiest 24 augustus 2009 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4293754)
Gratis Vakantie in het buitenland. ;-)

Absoluut : we zouden dit preventief moeten kunnen waarmaken : de criminaliteitscijfers zouden zeer rustbarend dalen.

andev 25 augustus 2009 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4292777)
Het uitplaatsen van gevangenen in het buitenland is en echte aanfluiting van de rechten van elke burger. We zouden toch moeten het recht hebben in onze eigen land opgesloten te worden.

Op voorwaarde dat bvb een zwaar naast de schreef lopende Marokkaan bvb die onlangs tot Belg werd gebombardeerd vanwege zijn toegang tot de Belgische vetpotten... zijn straf uitzit in Marokko! "Ze zijn Belg" en "ze zijn hier geboren" is praat voor de vaak en naast de kwestie. Hadden ze maar moeten zorgen dat ze geen gevangenisstraf verdienden, als dank voor wat ze hier oprapen!
Het zou héél verstandig zijn dit in een wet of zo te gieten en héél duidelijk te maken wanneer ze hier voet aan wal zetten! Binnen de tien jaar (dus niet voor gans hun leven) een serieuze misdaad begaan en buiten zonder pardon en zonder een kolonie welzijnswerkers en advocaten achter hun gat...

eno2 25 augustus 2009 10:25

Bij de ETA lachen ze daar niet mee: die eisen gewelddadig repatriëring van gevangenen naar Baskenland.

En terecht, duizend bommen en granaten!

backfire 25 augustus 2009 13:02

Citaat:

Wie wordt er hier 'uitgeplaatst'? Dubbele nationaliteit....

andev 25 augustus 2009 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4295655)
Wie wordt er hier 'uitgeplaatst'? Dubbele nationaliteit....

Eigenlijk, die "dubbele nationaliteit", wat een stomme term is dat? Houden ze er in Marocco zoveel rekening mee als ze ook nog zogezegd Belg zijn? Kon men niet iets nog beter vinden om de autochtonen alhier voor het lapje te houden?
Bestaat er ook zoiets als een Belg die ook" Marokkaan is geworden" en dus die dubbele nationaliteit heeft?
Nu, ik begrijp wel waar je naartoe wil, maar dat is niets meer dan een hypocriet gedoe, dat van beide walletjes eten en profiteren en de pretentie hebben dat er je dan niets kan gebeuren...
Afschaffen die komedie, en veel strenger zijn bij het toekennen van de Belgische nationaliteit, en de mogelijkheid voorzien om die terug af te nemen!

kizzy 25 augustus 2009 21:59

Citaat:

Gevangenen die zich beroepen op 'de rechten van elke burger'... en de rechten van hun slachtoffers dan? Wie criminele feiten pleegt, verzaakt aan de wetgeving van onze samenleving en dus ook aan de rechten die onze wetgeving biedt aan zijn burgers.

Los daarvan: dat men eens ophoudt met de halve criminele wereld in de kost te houden: uitwijzen wat niet 'eigen' (lees: Belg van geboorte) is en de rest opdelen in twee categoriën: zij die volstaan met elektronisch toezicht (ze kunnen dan gaan werken en hun gezin blijven onderhouden) en zij die echt opgesloten moet worden.

Dan hebben we plots overcapaciteit in de gevangenissen i.p.v. dat we er nóg moeten bijbouwen en bekostigen.

Garry 26 augustus 2009 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 4296914)
Gevangenen die zich beroepen op 'de rechten van elke burger'... en de rechten van hun slachtoffers dan? Wie criminele feiten pleegt, verzaakt aan de wetgeving van onze samenleving en dus ook aan de rechten die onze wetgeving biedt aan zijn burgers.

Los daarvan: dat men eens ophoudt met de halve criminele wereld in de kost te houden: uitwijzen wat niet 'eigen' (lees: Belg van geboorte) is en de rest opdelen in twee categoriën: zij die volstaan met elektronisch toezicht (ze kunnen dan gaan werken en hun gezin blijven onderhouden) en zij die echt opgesloten moet worden.

Dan hebben we plots overcapaciteit in de gevangenissen i.p.v. dat we er nóg moeten bijbouwen en bekostigen.

In drie categorieën: de derde zij die nooit meer terug mogen naar de maatschappij uit voorzorg. Deze hebben met zware criminele daden levens genomen van de maatschappij, ontmantel ze zodat met hun organen mensenlevens geschonken kunnen worden aan de maatschappij.

eno2 28 augustus 2009 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 4296914)

En jij zal gegarandeerd nooit in d e gevangenis raken?

Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dan zal ik jouw burgerrechten wel verdedigen...

eno2 29 augustus 2009 15:05

Deportatie van gevangenen is CRIMINEEL.

De minister van Justitie die dit bekrachtigt, moet OPGESLOTEN worden. In TILBURG.

kizzy 29 augustus 2009 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4301408)
En jij zal gegarandeerd nooit in d e gevangenis raken?

Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dan zal ik jouw burgerrechten wel verdedigen...

Om onder mijn voorstel nog in de gevangenis te raken moet ik al ernstige feiten plegen: gewapende overval, moord, verkrachting, zware mishandeling...

Ik heb duidelijk een onderscheid gemaakt tussen diegenen die eigenlijk niet in de gevangenis thuishoren, maar beter in hun eigen omgeving onder toezicht geplaatst worden en diegenen die uit de maatschappij geweerd dienen te worden. Ik ben er nogal gerust in niet tot die tweede categorie te gaan behoren, dus hoeft u mijn burgerrechten in dat geval niet te gaan verdedigen.

Trouwens: die echte criminelen stoorden zich tijdens de feiten toch ook niet aan de burgerrechten van hun slachtoffers, of wel? Dus de wet komt hun handig van pas wanneer het hùn uitkomt...

eno2 31 augustus 2009 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 4304085)
Om onder mijn voorstel nog in de gevangenis te raken moet ik al ernstige feiten plegen: gewapende overval, moord, verkrachting, zware mishandeling...

Ik heb duidelijk een onderscheid gemaakt tussen diegenen die eigenlijk niet in de gevangenis thuishoren, maar beter in hun eigen omgeving onder toezicht geplaatst worden en diegenen die uit de maatschappij geweerd dienen te worden. Ik ben er nogal gerust in niet tot die tweede categorie te gaan behoren, dus hoeft u mijn burgerrechten in dat geval niet te gaan verdedigen.

Trouwens: die echte criminelen stoorden zich tijdens de feiten toch ook niet aan de burgerrechten van hun slachtoffers, of wel? Dus de wet komt hun handig van pas wanneer het hùn uitkomt...

De wet geldt voor iedereen, niet alleen de verplichtingen, maar ook de rechten die de wet meebrengt. Waar gaan we anders naartoe? Naar de instelling van gunstregimes voor eersterangsburgers en willekeur voor de andere...tweedehandse burgers.

driewerf 31 augustus 2009 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 4304085)

Opvallende
afwezigen uit je lijstje zijn zaken zoals belastingontduiking, witwaspratijken, BTW-carousels, fraude, omkoping, allé alle vormen van witteboordcriminaliteit.
Het patronaat zal je vast een suikerklontje toewerpen.

driewerf 31 augustus 2009 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4295202)
Op voorwaarde dat bvb een zwaar naast de schreef lopende Marokkaan bvb die onlangs tot Belg werd gebombardeerd vanwege zijn toegang tot de Belgische vetpotten... zijn straf uitzit in Marokko! "Ze zijn Belg" en "ze zijn hier geboren" is praat voor de vaak en naast de kwestie. Hadden ze maar moeten zorgen dat ze geen gevangenisstraf verdienden, als dank voor wat ze hier oprapen!
Het zou héél verstandig zijn dit in een wet of zo te gieten en héél duidelijk te maken wanneer ze hier voet aan wal zetten! Binnen de tien jaar (dus niet voor gans hun leven) een serieuze misdaad begaan en buiten zonder pardon en zonder een kolonie welzijnswerkers en advocaten achter hun gat...

Alle Belgen zijn gelijk voor de wet, maar sommigen zijn gelijker dan anderen...

eno2 31 augustus 2009 10:18

Witteboordcriminelen (van de tweede tot de derde generatie) genieten overal van een grote status, ook in mijn eigen familie.

Pieter B 31 augustus 2009 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4296047)
Eigenlijk, die "dubbele nationaliteit", wat een stomme term is dat? Houden ze er in Marocco zoveel rekening mee als ze ook nog zogezegd Belg zijn? Kon men niet iets nog beter vinden om de autochtonen alhier voor het lapje te houden?
Bestaat er ook zoiets als een Belg die ook" Marokkaan is geworden" en dus die dubbele nationaliteit heeft?
Nu, ik begrijp wel waar je naartoe wil, maar dat is niets meer dan een hypocriet gedoe, dat van beide walletjes eten en profiteren en de pretentie hebben dat er je dan niets kan gebeuren...
Afschaffen die komedie, en veel strenger zijn bij het toekennen van de Belgische nationaliteit, en de mogelijkheid voorzien om die terug af te nemen!

Ge kunt de Belgisch nationaliteit juist enkel afnemen indien iemand een dubbele nationaliteit heeft.

Bovenbuur 31 augustus 2009 11:11

Citaat:

Als je in Nederland als dertienjarige de wereld rond wil zeilen wordt je in eigen land opgesloten, je mag er niet meer uit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be