![]() |
'Hoofddoek heeft weinig met religie te maken'
'Hoofddoek heeft weinig met religie te maken'
Monika Van Paemel steunt verbod van Antwerps atheneum ANTWERPEN - Vanaf 1 september zijn hoofddoeken onverbiddelijk verboden in het Koninklijk Atheneum van Antwerpen. Het verbod lokt een storm van protest uit. Leerlingen zeggen de school massaal te zullen verlaten en directrice Karin Heremans ontving zelfs doodsbedreigingen. 'Genoeg', vindt schrijfster-barones Monika Van Paemel. 'Met religie heeft die hoofddoek nog maar weinig te maken.' Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GPS2E338E Alles lezen hé. Meer moet dat niet zijn. |
'Het is toch niet moeilijk? Geef met je kleding gerust uiting aan je geloof, maar accepteer ook dat er grenzen zijn. En die grens is dat je er niemand anders mee belast. Punt. Zo simpel is dat.'
Wat kan iemand er op tegen hebben dat iemand anders een doek over zijne kop trekt, om welke reden dan ook? |
Citaat:
draai het eens om , ben je minder een goede moslima als even niet je religieuze identiteit overheerst, door uiterlijkheden? Je kiest ervoor in een niet Islamitische samenleving te leven,waarom mogen we niet verwachten dat met onze standpunten wordt rekening gehouden? Inderdaad, moslims moeten dus grenzen accepteren, niet nog meer eisen! |
Hoofddoek is minder groot probleem dan teren en misbruiken van de SZ in mijn ogen.
Ze doen het gewoon om te provoceren, en ze mogen het van mijn part. |
Citaat:
|
Komaan rellen voor uw kopvod! Voraal doen! Intifadah tegen die SCHANDALIGE beknotting van vrije meningsuiting en religieuze overtuiging! Allah is groot! Allah-de-snackbar!
|
Citaat:
Zijn we nu helemaal van lotje getikt, of wat is't? Ge zijt van Leuven. Nog nooit opgevallen hoeveel negers er ineens bij zijn? En hoe die in bijna elke danscafé zitten? Nog een paar duizend meer, en ze doen er hun goesting! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg eens, waar bestaat zoveel individuele vrijheid? Bespaar me dat gejammer over onderwerping aan Westerlingen, kun je hier niet met hoofddoek over straat misschien? Het probleem is eerder omgekeerd, je moet eerder met hoofddoek over straat! Wel worden hier een aantal verwachtingen nu duidelijker geuit, zoals respect voor deze samenleving, waarbij vrouwen dus niet afhankelijk zijn in functioneren van hoofddoeken, wie haar functioneren hiermee verbindt negeert daarmee compleet de zienswijze van een niet Islamitische samenleving, moslims zullen zich dus aan die samenleving moeten aanpassen,wat me gezien de vele voordelen geen onmogelijke opdracht lijkt! |
Citaat:
In alle geval. Vol is vol, en genoeg is genoeg. Wie zich niet kan voegen, OPKANKEREN. |
Citaat:
Citaat:
Je moet zo geen schrik hebben: Geen bang van zwarte man!!! Edit: DOMME KLOOTHOMMEL |
Citaat:
Inplaats van hoofddoekengezeur kun je beter eens bezig zijn met de opvoeding van Mohammed, daar zijn voorlopig vaak kosten genoeg aan! |
Ik zag in Polen veel hoofdoeken dragende dames : die werden zeer gerespecteerd en gaven bovendien rondleidingen in religieuze gebouwen - hun "volgelingen" waren hoofdzakelijk jongeren met allemaal gelijke T shirts van een of andere school. Het eigenaardige is eigenlijk dat in Polen de hoofddoekendraagsters de leerkrachten & directrices zijn & niet de leerlingen. Hun mannelijke collega's dragen er een lang zwart kleed, wat hen des te meer doet opvallen. Naar het schijnt maken ze op die wijze propaganda voor een of andere godsdienstige overtuiging die nogal wijd verbreid is in Polen...
|
Laat ons anders nog eens een draadje beginnen om te zagen over de hoofddoeken. Zoiets hebben we nog niet op dit forum...
:roll: Laat die mensen eens gerust zeg en bemoei jullie een beetje met jullie eigen zaken. Dat zal al moeilijk genoeg zijn. |
Citaat:
En in Rusland, Moscow bv.? Hebt ge daar al moslima's zien lopen in het openbaar? Ik zou het toch niet riskeren met die toffe extreem-rechtse jongens daar. |
Citaat:
|
Citaat:
Fixeer maar weer op de extremisten, een serieus kleine groep binnen de Islam. En het idee dat je MET hoofddoek over straat MOET is passé. Dat was misschien zo, maar is aan het veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be